Welke mini compressor?

Ja, conform wat bij de Tüv precies? De enige soort van Tüv referentie naar dat product zijn die 5 pixels in het plaatje van iets dat op een Tüv logo lijkt. Verder alleen te vinden op een paar vage Poolse en Hongaarse websites. Op de verpakking zichtbaar op de site van HBM is geen Tüv logo zichtbaar. In de Tüv database vind ik ook geen referentie naar een Mannesmann compressor of iets wat daar op lijkt.

Altijd leuk, keurmerkjes en certificaten. Ik certificeer zelf ook dingen. Je kan mij je product sturen en dan laat ik er een paar scheten op. Als het product niet verkleurd krijg je een kapiteinkoek seal of approval en dag mag je dan op de verpakking zetten. Mag zelfs met meer dan 5 pixels zodat het kapiteinkoek seal of approval certificaatnummer zichtbaar is. Heb je verder ook geen reet aan maar ziet er wel leuk uit.
Ik hoop niet dat je denkt dat ik dit stukje beroepsdeformatie ga beantwoorden met een documentatiepakket.. ;). Als je in de certificering zit, dan weet je wat de verschillen kunnen zijn tussen het Europese merk-product met een pagina aan documentatie VS een gelijkende "built down to a price" variant uit Azië. Dat is de strekking, en het gedeelte dat er voor een consument toe doet.
 
Heb deze besteld. Direct na bestelling kwam ik er wel achter dat het zo ongeveer het enige product via Bol is dat er niet morgen is.
Maar ach, hooguit 31 juli stond er dus ook prima.

Zal er thuis eerst eens een paar bandjes mee oppompen, als dat mooi werkt gaat hij mee, anders toch weer de ouderwetse handpomp.
Ben je ook een half uur bezig, maar dan met meer bloed, zweet en tranen.

In een half uur op je compressor wachten kun je ook prima je prakkie warm maken oid, dus al veel minder erg.

Laat ff weten hoe die bevalt
 
Via Bol zal er iig CE keurmerk op zitten dus zal niet in de fik vliegen onder normale omstandigheden.

Hij krijgt stroom van interne accu die je bij kunt laden via usb (wat ik heb op de motor). M'n zekering zal dr dus niet uit gaan.

Is ook puur nood onderweg, voor de vakanties dat de tent toch al mee is.
Thuis staat een flinke compressor met 50L buffervat.
 
Zo'n Airman lijkt me ook wel cool, gewoon voor de heb. Ik zie een SAE stekker, gaat dat wel goed, zo'n ding direct op m'n motor z'n accu? Lijkt me dat zo'n dingetje echt een berg stroom vreet.

Moet niet zo wezen dat je 'n paar minuten per band staat de pompen, om vervolgens je motor aan te moeten rennen omdat je accu leeg is. 🤪
 
Was met de actie die in de OP staat ook zo. Ding zat aan de accu van die GS, al een paar minuutjes aan het pompen. Kijken elkaar aan: '
'Trekt hij de accu niet leeg?''
'Euh...'
GS start.

Even voor de tijd van het oppompen. Een niet al te nauwkeurige berekening met een grove indicatie.
- Inhoud binnenband 10 uit de duim gezogen liters. Als iemand iets nauwkeurigers weet hoor ik het, de band met de grootste inhoud zal de 150-70-18 zijn.
- Ik ga er van uit dat ik tot 6 bar op moet pompen om de band te ploppen (compressor kan tot 7 bar).
- Dit maakt dat de compressor 60 liter moet pompen.
- Compressor heeft een opbrengst van 20L/min, laat dat verkooppraat zijn dus 10L/min.

Dan maakt dat het er in 6 minuten in zit. Dat klopt naar mijn gevoel ook ongeveer met het verhaal uit de OP. Daar hebben we ook een paar minuten gezeten voordat het voor elkaar was, maar geen kwartier iig.
Met een volle batterij zou hij tot wel 30 minuten kunnen pompen. Als hij 1/3 haalt ben ik meer dan gered, zo niet kan ik hem bijladen.
 
Via Bol zal er iig CE keurmerk op zitten dus zal niet in de fik vliegen onder normale omstandigheden.

Hij krijgt stroom van interne accu die je bij kunt laden via usb (wat ik heb op de motor). M'n zekering zal dr dus niet uit gaan.

Is ook puur nood onderweg, voor de vakanties dat de tent toch al mee is.
Thuis staat een flinke compressor met 50L buffervat.
Oh ja zeker hoor. De "op alle slakken zout leggen" praat die mijn reacties kennelijk vaak uitlokken, hebben inhoudelijk niets met dit topic te maken. Aan de ene kant sorry, aan de andere kant zijn het reacties op een in mijn ogen nuttige bijdrage in Jip en Janneke taal.
 
Oh ja zeker hoor. De "op alle slakken zout leggen" praat die mijn reacties kennelijk vaak uitlokken, hebben inhoudelijk niets met dit topic te maken. Aan de ene kant sorry, aan de andere kant zijn het reacties op een in mijn ogen nuttige bijdrage in Jip en Janneke taal.
:?
Ja, geef een ander de schuld. Als je reacties dat vaak uitlokken, waar ligt het dan aan? Het verschil tussen spanning en stroom is wel degelijk van belang. Als je die door elkaar haalt omdat je het verschil wellicht niet weet heeft dat niets te maken met jip-en-janneketaal te maken, maar geef je gewoon onjuiste informatie.
 
Vandaag binnen gekomen.
Band (150/70-18) ff tot 0,5 bar leeg laten lopen.
Tot 5,5 bar duurde enkele minuutjes. Ging nog wel door maar waarvoor ik er moest zijn was klaar dus afgekoppeld.
Daarna 3 andere banden 0,2 bar verhoogd en met t lampje lopen spelen.
Is van 3/4 naar 1/4 accu gegaan :t
Lang niet ontevreden. Binnenkort achterband wisselen dan komt de uitgebreide test met ook tijden en ploppen.

IMG_20200729_170527.jpg
 
Na afgelopen 1,5 ontzettend veel pech te hebben gehad 3x lek gereden.

Wel de perfecte kans.

150-70-18 achterband kan hij zeker 1x ploppen op 6 bar, met nog een halve accu over (al vertrouw ik het display van de accu niet zo).
90-90-21 plopt hij makkelijk 2x met wederom een halve accu over.
Ik ben er niet helemaal zeker van of ik hem nou opgeladen had, maar met de 2e keer voorop lek rijden heb ik wederom 2x de band er af gehad. Niet naar accu of wat ook gekeken, heb me vooral kwaad gemaakt op de situatie midden in de nacht _O-

Achterband weet ik even niet, maar voor plopt hij in ca 6 a 7 minuten.

Al met al lang niet ontevreden!
 
Heb deze besteld. Direct na bestelling kwam ik er wel achter dat het zo ongeveer het enige product via Bol is dat er niet morgen is.
Maar ach, hooguit 31 juli stond er dus ook prima.

Zal er thuis eerst eens een paar bandjes mee oppompen, als dat mooi werkt gaat hij mee, anders toch weer de ouderwetse handpomp.
Ben je ook een half uur bezig, maar dan met meer bloed, zweet en tranen.

In een half uur op je compressor wachten kun je ook prima je prakkie warm maken oid, dus al veel minder erg.


Een half uur met de voetpomp? Ik heb een voetpompje, daar heb ik de band van de brommer mee vervangen (geen motor) en die had ik echt met 2 minuten op druk.
 
Ik had zo'n klein handpompje van de Decathlon. Zoeen die je met de hand heen en weer beweegt. Schoot niet echt op.
Voetpompen vind ik te groot voor in de bagage.
Voordeel van een compressor als deze is de 2000 mAh powerbank functie. Tijdens het off-road rijden werkt het opladen van de telefoon voor navigatie niet tot slecht. Als ik stilsta zit ik meestal niet naast de motor dus wil ik de telefoon er niet bij achter laten. Nu kan ik tijdens het rijden deze powerbank opladen en s'nachts gebruiken om te telefoon bij te laden. Kom ik net niet mee uit met de dagelijkse stroom benodigdheid, maar scheelt een slok op een borrel kwa bijladen.

Deze compressor heeft een band ook met 2 minuutjes wel op druk, maar om ze er op te ploppen moet je tot ca 6 bar, duurt dan een minuut of 6 a 8, afhankelijk van de afmetingen.
Dat half uur noemde ik omdat men er hier van uit ging en het een erg groot nadeel noemde. Achteraf lukt het met minder dan 1/3e van de tijd.

Daarnaast gaat het mij vooral om onderweg, dan zal het gaan om een lekke band of om druk weer op te voeren na heul erg mul zand, zoals in de Sahara ofzo. Dan ben ik mij al dusdanig in het zweet aan het werken dat ik liever heb dat het voor mij gedaan wordt terwijl ik wat te drinken pak.
Thuis pak ik gewoon de grote compressor en ram ik er in enkele seconden 8 bar in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan