welke moet ik kiezen??

BrikardoR

Die hard MF'er
28 aug 2002
484
0
Hoi Hoi,

het is bijna zo ver ik mag zwaar gaan rijden, maar nu ben ik aan het twijfelen welke motor ik moet kiezen. Ik wil er graag mee gaan toeren, maar ook wel eens sportief mee rijden. Nu zit ik te twijfelen tussen een honda cbr600f of een honda vfr750. Wat raden jullie me aan? Zit er veel verschil tussen en waarom jullie keuze?

alvast bedankt voor de moeite.
 
Hoi Hoi,

het is bijna zo ver ik mag zwaar gaan rijden, maar nu ben ik aan het twijfelen welke motor ik moet kiezen. Ik wil er graag mee gaan toeren, maar ook wel eens sportief mee rijden. Nu zit ik te twijfelen tussen een honda cbr600f of een honda vfr750. Wat raden jullie me aan? Zit er veel verschil tussen en waarom jullie keuze?

alvast bedankt voor de moeite.
de vfr trekt veel beter onderin en de (v4 blok)
en de cbr moet je meer op toeren houden (4 cylinder in lijn)
ik denk dat de vfr meer toer is dan de cbr en je zegt zelf al dat je wilt gaan toeren en af en toe sportief
maar en testrit is altijd leuk/handig natuurlijk.
 
Zou je ook niet eenst wat ander gaan passen? Want beide fietsen zijn niet te vergelijken met wat nu hebt. Wil je sportief toeren, of met 80 alle kanten op kijken behalve de goeie (type toertocht)
 
nee, wat ik nu heb was meer op de periode te overbruggen met het kleine rijbewijs. Maar de vfr zit echt goed en ik vind 'm ook heel mooi. Ik wil er sportief mee gaan toeren. Welke fiets komt er overeen met een vfr750???
 
Je MOET natuurlijk niks kiezen, maar als je het mij zou laten doen, dan zou ik voor de VFR kiezen. Iets minder sportief (ook minder schreeuwerige kleuren) maar krachtig genoeg om lekker vooruit te komen. Het blok is zelfs krachtiger dat dat van de CBR600F.

Het V4 blok van de VFR is qua opzet eigenlijk met geen ander merk te vergelijken. Maar de volgende fietsen kunnen in mijn ogen ook een optie zijn: Suzuki GSX750F, Yamaha YZF 600 Thundercat of als je iets zwaarders wil misschien wel een Aprilia SL1000 Falco of Triumph SprintRS *D .
 
als IK zou moeten kiezen tussen die 2, zou ik ook gaan voor de VFR... kwa vermogen en top doen de twee niet veel onder voor elkaar maar wat betreft koppel en relaxed rijden is de V4 en 10Nm koppel meer van de VFR een wereld van verschil.
 
Ik heb 2 jaar VFR gereden en ik vind het nog steeds de meest perfecte motor die er is. Echt hele goede bescherming tegen de elementen en comfortabel genoeg om het lang uit te kunnen houden. Ook technisch val je je niet snel een breuk aan een VFR want die dingen kunnen echt hoge km-standen hebben.

Qua sportiviteit is het een iets ander verhaal. Een VFR is sportief genoeg te berijden. Zal alleen nooit zo lichtvoetig sturen als de 600. Als de wegen al een beetje ruim zijn, dan is de VFR heerlijk stabiel en kun (net zo)lekker plat als je wilt.

Ik heb em toen ook gekozen vanwege de afmetingen want met 2.03 meter ben ik niet de kleinste en dan smoelt het tenminste ook nog een beetje... Heb nu maar een kale 1200, dat ziet er altijd leuk uit ;)
 
Test rijden Test rijden Test rijden. Vraag beantwoord :? ;)

Jij mag er op rijden, kies dan ook een fiets waar JIJ je heerlijk op voelt.
 
idd testrijden.
btw yamaha thundercat rijd ook heerlijk.
Alvast veel plezier met het uitzoeken en proefritjes maken :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan