Welke mooie brik heb jij gespot ! Deel 2

Mooie foto's! Die auto lijkt me een kitcar met een Jaguar V12 erin. Ik zie trouwens wel meer mooie auto's op de achtergrond, vroege Alfa Spider, een Triumph TR3a en een Lancia Fulvia, Morris Minor.. *O*
 
Er stond zoveel moois daar
IMG_2466.JPG
 
Yep, klopt helemaal !

Kawa kijkt met z'n koplamp uit op de Onbekende Gracht, en dat is idd achter Carré.
Op het hoekje Onbekende Gracht / Nieuwe Achtergracht.

Google kent de motor ook... :+

Kan zomaar een nieuwe toeristische attractie worden... ;)


Bekijk bijlage 1410551


(schermafdrukken van Google Streetview)


Bekijk bijlage 1410553

Tjonge als de Kawasaki toch eens kon praten. Dan zou ik aandachtig naar haar verhaal luisteren.
 
Afgelopen dagen. Een toer via Frankrijk naar Engeland gedaan.
En ook via Frankrijk weer terug.

En op zo'n slaaplocatie daar in Frankrijk mag onze rondborstige toerplof heel fijntjes in de schuur overnachten.

De uitbaters van deze slaapplek rijden allebei motor..., zij op die oranje Honda Hornet, en hij..., op zo'n geweldige old-skool 3 pits Yamaha XS750.

En geef nou maar toe..., wanneer zag je zo'n XS voor het laatst ??
Nou ?

Destijds zag je ze al amper..., en of dat nou aan die altijd leuk brabbelende 3-pitter lag, of omdat er een nogal lompe cardan onder bungelde...??

...ik weet het niet, maar..., heb altijd wel een zwak voor deze drie cilinders gehad... :Y

Deze XS, in z'n originele kleur, heeft een beetje café-racer sausje overgoten gekregen, inclusief een uitlaatdemper die de boel wat vrijer laat uitademen (en in combinatie met van die gaas-filtertjes voor de carburateurs).

Kort zitje, ingekort achterspatbord, afwijkende achterlichtjes, M-stuurtje, een 'vierkante' gladde achterband.
En ernstig zwanger van het Franse-boeren-schuur-stof... :+

Ik zeg : altijd leuk dat zoiets de tand des tijds behoorlijk netjes heeft kunnen doorstaan.
Wel sorry voor de matige kwaliteit foto's, maar dat had als reden dat deze boerenschuur niet verlicht was... :/



i-mhf5WjR-L.jpg



i-2n5BZmd-L.jpg



i-cHmR7Pm-L.jpg



i-RWSLbHs-L.jpg



i-RJ34wqZ-L.jpg




...Engeland dus... ;)
i-9D9ntFH-L.jpg
 
Klein detail dat is waarschijnlijk een xs850 (gebaseerd op de dikke tank en de kleurstelling).

En ja, er staat zowel een xs750 en een 850 in mijn garage (vandaar mijn opmerking).

Maar het klopt in het wild zie je ze zelden.
 
Het is een samenraapsel denk ik, waarschijnlijk een 2D (toerenteller tot 7500), met een tank en zijdeksels van een 750F. Geen 850 want er is geen oliekoeler en wel een kickstarter, bovendien is de 850 nooit in deze kleuren geleverd.
 
😇
 
Klein detail dat is waarschijnlijk een xs850 (gebaseerd op de dikke tank en de kleurstelling).
Nog een klein detail in deze ; de 750 F en SF (modeljaar 1979) in de Europese versie, kwam met de 24 liter tank. Maar aangezien bovenstaande fiets niet de 9000 toeren versie weergeeft, zal het van oorsprong vast geen F/SF uitvoering geweest zijn.

Maar..., who cares..., het feit dat zo'n ouwe 3 pitter met de Franse Slag gekoesterd wordt, blijft altijd leuk... :Y

En wat betreft de 850, die heeft dan weer mooie alu schetsplaten tbv de duo-voetsteunen, en de bovenstaande Franse brommert, heeft de 750-versie voetsteunen, dus zonder de alu.schetsplaten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan