Welke mooie brik heb jij gespot ! Deel 2

Jij snapt het ! Daar wil je als motorrijder toch niet op gezien worden !
Ben ik het ook niet mee eens..., een keer gewoon voor de lol een Yamaha 180 cc 'scootah...' gekocht. En zo'n dingetje is ook echt zo laagdrempelig als wat. Belachelijk zuinig, en op de kronkelige binnenwegen een soort van snel genoeg.

Tuurlijk..., op de snelweg heb je nix te zoeken met zo'n ding, maar..., iets boven de 125 kmh liep het allemaal nog wel.


i-ncb3CXS-L.jpg


i-9gkRZ7F-X2.jpg
:+ :+

Nou wonen wij niet ver van de winkel van Ten Kate vandaan, en toen was er weer us zo'n Ten Kate dag, dus..., vrouwlief & ik ff op de 'scootah...'daar naar toe..., en haar reactie was daarna : ik ga nooit meer mee op dat ding, je wordt niet voor vol aangekeken...'

...nou..., dan maar niet... :+ :+

Ik vond 'm wel grappig.


Vorig jaar nog wat rondjes op een vrij nieuwe HONDA SH300i gedaan, die ik toch had staan..., en dat wil gewoon heel best.
Vind ik.
 
Voor woon-werkverkeer, scheelt aardig in de brandstofkosten, goedkope bandjes...
 
Voor woon-werkverkeer, scheelt aardig in de brandstofkosten, goedkope bandjes...
P'sies.

Die Yamaha is destijds naar een oudere baas gegaan, die wel graag wilde blijven rijden, maar zijn HONDA motor simpelweg te zwaar vond worden.

De Honda is naar een oogarts gegaan, die in onze hoofdstad werkt, daar vanwege de file's graag op wielen naar toe wilde rijden, maar zijn net aangeschafte, bijna 30.000 euro kostende BMW R1250GSA niet onbeheerd een hele dag op een parakeerplaats durfde achter te laten. En daarom leek hem de 300 Honda een hele goede oplossing.
 
P'sies.

Die Yamaha is destijds naar een oudere baas gegaan, die wel graag wilde blijven rijden, maar zijn HONDA motor simpelweg te zwaar vond worden.

De Honda is naar een oogarts gegaan, die in onze hoofdstad werkt, daar vanwege de file's graag op wielen naar toe wilde rijden, maar zijn net aangeschafte, bijna 30.000 euro kostende BMW R1250GSA niet onbeheerd een hele dag op een parakeerplaats durfde achter te laten. En daarom leek hem de 300 Honda een hele goede oplossing.
Slechte oogarts dan die mag zelf wel bij een collega op bezoek !
 
Mag ik het niet met je eens zijn. Volgens mij heb je een klassieker op de foto gezet 😉
Ha ja natuurlijk, maar als ik zei, "een mooie klassieker", had dat als off topic beschouwd kunnen worden :+

Dat deze 40 jaar is, weet ik van de eigenaar. Ik kwam hem nog tegen voor hij, enkele minuten voor mij, vertrok. Hij zij, is van 1981. Ik wilde nog wat meer vragen, zoals hoeveel km's die al heeft, welk type is het precies, hoelang hij die al heeft, of hij eerste eigenaar is, enz ...
Maar hij leek niet in te zijn voor een babbeltje :/
 
Nou ben ik niet echt een kenner, maar volgens mij ìs de R90S gebouwd tot 1977. Het zou een overjarig exemplaar kunnen zijn, maar dan zou er R90S op het blok moeten staan, 900cc op de zijschildjes en hij zou achter een trommel moeten hebben. Ik denk dat dit een R100 ìs, gespoten in Daytona orange. Maar al met al wel een gaaf ding.
 
Nou ben ik niet echt een kenner, maar volgens mij ìs de R90S gebouwd tot 1977. Het zou een overjarig exemplaar kunnen zijn, maar dan zou er R90S op het blok moeten staan, 900cc op de zijschildjes en hij zou achter een trommel moeten hebben. Ik denk dat dit een R100 ìs, gespoten in Daytona orange. Maar al met al wel een gaaf ding.

R100 aangekleed als een R90.
De wielen/velgen zijn ook niet van een R90.
 
Ha ja natuurlijk, maar als ik zei, "een mooie klassieker", had dat als off topic beschouwd kunnen worden :+

Dat deze 40 jaar is, weet ik van de eigenaar. Ik kwam hem nog tegen voor hij, enkele minuten voor mij, vertrok. Hij zij, is van 1981. Ik wilde nog wat meer vragen, zoals hoeveel km's die al heeft, welk type is het precies, hoelang hij die al heeft, of hij eerste eigenaar is, enz ...
Maar hij leek niet in te zijn voor een babbeltje :/
De meeste BMW rijders zijn ook niet zo terug groeten . misschien ligt het daar aan ?
 
Ja. We zijn allemaal horken, mijlen ver verheven boven het het andere motorfiets gepeupel leggen wij met uiterste superioriteit moeiteloos onze kilometers af.
Wij zwaaien niet, wij wuiven, gelijk een koning. En alleen naar mede gelovigen. Soms naar een Guzzi maar dat is meer uit respect en medelijden dan uit vriendelijkheid.
 
Het pleziert ons dat we aan deze verwachting kunnen voldoen. Aan de andere kant zal het ons aan de derrière oxideren als u het hier niet mee eens bent. Wij geven niet om meningen van anderen, wij hebben onze eigen, de juiste mening. Vele jonge lieden die hier tegen ageren zien op latere leeftijd het Licht en sluiten zich aan bij ons. Anderen worden nooit wijs.
BMW. Bewegen Met Waardigheid.
 
Het doet mij genoegen u te kunnen melden dat tot mijn grote geluk niet alle BMW's prehistorische afhangende bustevormen hebben maar dat er ook technologische hoogstandjes met meer dan twee cilinders geproduceerd worden in Berlijn. Ware kunststukjes die in staat zijn schier onmogelijk hoge kilometerstanden te behalen zonder dat er ingeleverd hoeft te worden op vermoogen (2 O's want veel) comfort, degelijkheid of bruikbaarheid.
 
Ja. We zijn allemaal horken, mijlen ver verheven boven het het andere motorfiets gepeupel leggen wij met uiterste superioriteit moeiteloos onze kilometers af.
Wij zwaaien niet, wij wuiven, gelijk een koning. En alleen naar mede gelovigen. Soms naar een Guzzi maar dat is meer uit respect en medelijden dan uit vriendelijkheid.
Kun je nagaan wat een neanderthaler ik ben met oa een BMW en Harley.
 
Het doet mij genoegen u te kunnen melden dat tot mijn grote geluk niet alle BMW's prehistorische afhangende bustevormen hebben maar dat er ook technologische hoogstandjes met meer dan twee cilinders geproduceerd worden in Berlijn. Ware kunststukjes die in staat zijn schier onmogelijk hoge kilometerstanden te behalen zonder dat er ingeleverd hoeft te worden op vermoogen (2 O's want veel) comfort, degelijkheid of bruikbaarheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan