Welke mooie brik heb jij gespot ! Deel 2

Ik kañ je verzekeren dat het best hard ging, ik was er bij met m'n TX750 met dubbele schijfrem, in de bergen reed ik die twee er wel uit uiteraard. O-) Bekijk bijlage 1649118
hier bewonderen Italiaanse tankstationbemanning de remmen van de Yamaha.
Zo kende ik in die tijd iemand die zijn CB750 voorzien had van de complete voortrein van een TX750. Ik vond het geen porem maar destijds was het wel “the best of both worlds”
 
De 2 schijven van mijn GT750 doen ook niet veel in vergelijk met de remmerij van mijn andere motoren.
 
Op mijn Zundapp 517 met 125 blok doet de voorschijf werkelijk helemaal niets, gelukkig zit er nog een trommeltje achter.

Zag afgelopen zondag ook nog een CB750 Four met originele Rickman topkuip, beide ongerestaureerd de boulevard afkomen in mijn domicilie.
 
Vroeger als kleine jongen, ik spreek nu over mid jaren 70, stond ik op zondagmiddag altijd bij het semafoor aan begin van de pier mij te vergapen aan de motoren. Was toen een bekende plek om af te spreken blijkbaar. En als ik mazzel had kon ik een ijsje kopen bij die brommer ijscokar!
 
Vroeger als kleine jongen, ik spreek nu over mid jaren 70, stond ik op zondagmiddag altijd bij het semafoor aan begin van de pier mij te vergapen aan de motoren. Was toen een bekende plek om af te spreken blijkbaar. En als ik mazzel had kon ik een ijsje kopen bij die brommer ijscokar!
misschien heb je mijn T500 of TX750 wel staan te bewonderen ;)
hier op het plein bij de klok.
 
misschien heb je mijn T500 of TX750 wel staan te bewonderen ;)
hier op het plein bij de klok.
Dit is op het (grote) strand, daar ging ik ook vaak naar toe, maar ik heb het over het semafoor, begin van de pier staat het semafoor, nu staat daar ook restaurant Expo, is een heuveltje met verrekijkers erop, daar parkeerde ook altijd veel motoren voor. Maar ws moet je ik je wel eens gezien hebben!
 
Ik maakte vroeger meestal in het weekend een rondje,eerst naar HvH waar bij het strand het vaak
vol stond met motoren en daarna naar Scheveningen,was altijd gezellig en geen gezeik van de blauwe rakkers
in die tijd of klagers over herrie,het motorleven was toen nog lekker simpel:Y
 
Hahahaha daar in dat gebouw heb ik het arrestanten hok een paar keer van binnen een paar uur mogen aanschouwen...... 1 keer met de halve klas toen we als examenstunt de school hadden bezet......... hok stond niet vast op de grond dus met zijn alln, 123 en hok aan de bankjes optillen en door gebouw er mee lopen.
 
Ik maakte vroeger meestal in het weekend een rondje,eerst naar HvH waar bij het strand het vaak
vol stond met motoren en daarna naar Scheveningen,was altijd gezellig en geen gezeik van de blauwe rakkers
in die tijd of klagers over herrie,het motorleven was toen nog lekker simpel:Y
In het Noorden ging je na een mooi rondje motorrijden voor de pitsstraat staan bij de TT baan toen dat nog openbare weg was.
 
Nee dat is het zeker niet maar dit moest vroeg of laat wel een keer gebeuren. Ik heb wel wat rare situaties gezien daar ook met fietsers op de baan die net niet werden aangereden door motoren.
 
Vandaag gespot bij de Boerenbond in het dorp.
IMG-20210629-WA0005.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan