Welke mooie brik heb jij gespot ! Deel 2

IMG_20221001_110933.jpg
 
Mijn buurman paar huizen verderop had er zo één. Paar keer geholpen met sleutelen.
Noddy bike
Inderdaad heet hij Bart. Je zal hem wel kennen van de club. In verband met zijn leeftijd heeft hij inmiddels helaas het meeste weg gedaan. Ik geloof dat hij nog één motor heeft. Ook zijn garage een dorp verderop is inmiddels verkocht. Kwam vroeger altijd met groene VW bus met daarin de motor en daarachter zijn vouwcaravan samen met zijn vrouw naar treffens ed. Zijn vrouw is al weer diverse jaren geleden overleden. Hier ergens op het forum staat nog een foto van Bart op een Velocette op Zandvoort.
De betreffende LE heb ik hier op de foto:
IMG_20170408_151439.jpg

IMG_20170408_151447.jpg

IMG_20170408_151510.jpg

Ik heb toen een paar keer geholpen om het frame met voorvork van het blok en de achtevork te tillen en weer terug te plaatsen. Dat is in je ééntje net een hand te kort, en ik vond het leuk ff te kunnen helpen.
Zo nu zal ik stoppen met spammen in dit topic want dit is imho geen brik, wel in het wild.
 
Da's een fietspad, dus een bromscooter. Nee, waarschijnlijk is het die motor die precies achter die paal rijdt. Timing van de fotograaf was niet optimaal :P
 
Qua frame is er wel een gelijkenis met de Nimbus?
Was dit gewoon een tijdsverschijnsel of hebben ze een zelfde ontwerper gehad?
 
Terug
Bovenaan Onderaan