Welke mooie brik heb jij gespot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
En zo goed waren die puchies niet. Rammelkasten waren het. Ik reed toen een honda CD 50. Dat was een top ding. Makkelijk op te voeren, zuinig en betrouwbaar.
Een kennis van me kocht halverwege jaren 70 E types voor 1500 euro waarvan hij de gaten dicht smeerde met polyester en dan weer verkochte voor 3500 gulden.
 
Ik verkocht een volkswagen kever 1302 S, dus met McPhearson voorvering en een 1600 cc motor voor 50 gulden. Those were the days.
 
En zo goed waren die puchies niet. Rammelkasten waren het. Ik reed toen een honda CD 50. Dat was een top ding. Makkelijk op te voeren, zuinig en betrouwbaar.
Een kennis van me kocht halverwege jaren 70 E types voor 1500 euro waarvan hij de gaten dicht smeerde met polyester en dan weer verkochte voor 3500 gulden.

Nee, zuinig kon ik mijn Puch niet noemen. Het rammelen viel dan weer mee, en degelijker dan de Zündapps en Kreidlers hier in de buurt.
 
Gilden haus afgelopen Zondag
full
 
Zo zie je maar, iedereen beleeft elkaar anders.

Toen ik hem voor het eerst ontmoette was hij al ernstig ziek, dat zal een grote rol hebben gespeeld in zijn gedrag. Hij had heel aangename en heel onaangename momenten. Maar ik heb hem niet echt gekend.

Wat ik wel in hem bewonder is dat hij tot het bittere eind bleef racen.
 
Man, breek me de bek niet los. Ik heb een jaguar E type series 1 flatfloor cabrio kunnen kopen voor 3250 gulden en die doet nu als roestbak meer dan een ton.

Ik heb Porsche 356 kunnen kopen voor een paar honderd gulden, ik heb een Mercedes 190SL op zijn kant op de sloop zien liggen die nu anderhalve ton waard is.

Ik kocht een Matchless 500cc eencilinder voor 150 gulden back in the seventies.

Ik verkocht mijn Norton in 1970 voor 1000 gulden en ik kocht hem als roestige bak onderdelen terug in 2014 en toen hij klaar was had hij me iets van 7500 euro gekost ex uren.
Daarom staat mijn Honda CX500E nu rustig in de schuur te wachten op betere tijden. Net als mijn FZX en Honda CB200. Zijn nu nog niet veel waard ...............
full
 
Ze zien er prachtig uit idd, net als mijn geheel originele 30 jaar oude Supermagna in concoursstaat, waarvan er maar 3500 zijn gemaakt in deze uitvoering. En die is momenteel rond 2500 euro waard schat ik.
 
Laatst bewerkt:
Die 150.000 euro van die Munch is wellicht wat ambitieus, maar ze worden er vast niet minder waard op.
 
Die 150.000 euro van die Munch is wellicht wat ambitieus, maar ze worden er vast niet minder waard op.
Hij staat niet meer op hun side,en ik heb zo’n vermoeden dat bij die mooie zaak weinig speelruimte zit. Dus hij kon wel eens voor dat bedrag verkocht zijn.
 
Hallo ik zag een schitterende honda voorbij komen vandaag.. oud ding maar in mooie staat.Maar ik was te langzaam om een foto te maken :-(
 
Al zien ze er fantastisch mooi uit. De kans dat die cx500 en de FZX veel waard worden is klein. Er zijn er veel teveel van gebouwd.

Er zijn 120.000 BSA WDM20's gebouwd...ooit.
Hoeveel ervan over zijn mag Joost weten, maar een mooie doet 6-8K.
Veel meer dan 1000 Indian Model O zijn er niet gemaakt...nog steeds 'niks' waard tov bijv. een Scout 101...
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg ook "...ten opzichte van een 101 Scout..."

Alles wat oud (amerikaans) is kost knaken.
Wat ik poogde aan te geven is dat dit niet altijd met productie-aantallen te maken heeft.
En niet alles met een 'pedigree' heeft automatisch sterrenstatus en dus $$$.
Kijk maar naar Ariel in verhouding tot de 'grote drie' engelse merken.
Ondanks dat het merk wel degelijk een lange geschiedenis heeft..
Ook Honda's C72/77 is nog steeds een niemendalletje bijvoorbeeld..
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg ook "...ten opzichte van een 101 Scout..."

Alles wat oud (amerikaans) is kost knaken.
Wat ik poogde aan te geven is dat dit niet altijd met productie-aantallen te maken heeft.
En niet alles met een 'pedigree' heeft automatisch sterrenstatus en dus $$$.
Kijk maar naar Ariel in verhouding tot de 'grote drie' engelse merken.
Ondanks dat het merk wel degelijk een lange geschiedenis heeft..
Ook Honda's C72/77 is nog steeds een niemendalletje bijvoorbeeld..

Volgens mij brengt een model O Indian juist meer op ten opzichte van een 101 Scout.

Kijk maar naar deze link en vergelijk met de 1e link die ik heb gepost:
1931 Indian 101 Scout - Hoeinghaus Col - For Sale
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan