Welke mooie brik heb jij gespot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
:$ Sorry daar ben ik weer... met "mooie" brikken uit Zeeburg (A'dam stadsdeel Oost) :)

MZ met aanhanger :}
full


Yamaha XJ600 met speciaal label
full


Volgens mij zit dit label er langer op dan 7 dagen
full


Voor Amsterdammers is dit denk ik een bekende verschijning.
full


En hier spot ik al dat moois (denk dat voor meer we naar een ander standsdeel moeten, maar dat laat ik aan een ander over :P )
full
 
Op de Amsterdamse grachten kom je, zoals ik eerder al zei, regelmatig iets moois tegen. Deze zag ik wel vaker, kon er nu even een foto van maken.


full
 
Nog eentje dan. Zoals je kunt zien is er aan de uitlaten wat laswerk verricht, en het chroom is niet helemaal okselfris meer, maar het ding wordt wél gebruikt.


full
 
En ik kwam vandaag weer een fraai exemplaar tegen, zomaar......in het wild.

[afbeelding]


Leuk!
In 1974 haalde ik m'n rijbewijs. Had al 'n Minarelli 125, Adler MB 250 en BMW R-50.
Koste toen allemaal geen drol. Heb toen de R-50 verkocht en bij het HMC 'n R-75/5 gekocht, man, wat was ik trots, as 'n hond met 7 lullen.
Heb er nog wel vakantiefotoos van, ga ik scannen, 4 knapen op 2 R-75's naar London en Brighton, ze vonden het daar prachtmotoren, terwijl ik maar kwijlde bij al die Engelse fietsen die daar als gebruiksfietsen rondreden.
Heb er in 2 jaar dik 50.000 km's op gereden, heerlijke sturdy fiets met duikneigingen.
Daarna kwamen toch de Britten, eerst T-5 erbij, toen nieuwe Bonnie T-140, ingeruild voor Trident T-150/5 en tot voorkort m'n 750 Commando. Die is nu weg, maar gaat wel weer rijden. So be it. Heb nog wel 'n WASP zijspancrosser staan, zonder Weslake.
Jongste crosst op 'n Yam 85, wie weet gaat de ouwe nog 's in z'n bakkie.

Geweldig onderschrift heb je trouwens, moddereter, jaloers op!
 
Dit topic begint zo steeds meer een 'show me yours' te worden...

Zag vandaag deze nog...kwam zo uit m'n garage rollen...grappig.. :P

full
 
Ik weet nog een harley 750 zijklepp[er te staan met span.. ik weet niet of een harley frame krom gaat van spanrijden maar het is een geweldig ding om te zien.. onder meer omdat hij al 20 jaar nix doet..
Zou een leuke ratbike zijn.. maar heb geen idee wat de kosten kunnen zijn om een dergelijk blok/bak te overhalen en electrisch goed te krijgen (is 12V ombouw makkelijk mogelijk?)
 
Ik weet nog een harley 750 zijklepp[er te staan met span.. ik weet niet of een harley frame krom gaat van spanrijden maar het is een geweldig ding om te zien.. onder meer omdat hij al 20 jaar nix doet..
Zou een leuke ratbike zijn.. maar heb geen idee wat de kosten kunnen zijn om een dergelijk blok/bak te overhalen en electrisch goed te krijgen (is 12V ombouw makkelijk mogelijk?)

Onderdelen schijnen niet duur te zijn en nog makkelijk te verkrijgen, waarom ombouwen naar 12V. En 20 jaar niks doen, hoeft nog geen probleem te zijn. Een vriend van me heeft een WL uit 39 die stond 18 jaar stil voordat hij hem kocht. Alleen voorzichtig de kleppen los tikken met veel kruip olie, carburateur schoon gemaakt en olie en filter vervangen. Liep toen meteen als een zonnetje.
 
@Sammie: de WL is altijd als solo-motor bedoeld, ondanks dat er mensen/ legers met zijspan reden.
Het frame kan dan kromtrekken (bij een driepunts-aansluiting), en het blok (s)lij(d)t ook bovengemiddeld.
Reden waarom de ANWB (WW) al vrij kort later weer overstapte van afgedankte WL's- met span op BSA's met span...
Stilstand hoeft geen achteruitgang te zijn; er zijn genoeg joetjoep-filmpjes van WL's/ ouwe H-D's die met een beetje kruipolie en goeie wil na járen slapen weer wakker worden gemaakt..
Een beetje blokrevisie kost je al snel 2 tot 2 1/2 rooitjes, bak een rooitje of wat..
Ombouwen naar 12V kan.....maar waarom?

@Duc: dit is een ex-'Lend Lease' WLA die naar Rusland is verscheept geweest.
Ongeveer de helft van de totale WLA-productie is uiteindelijk is Rusland terechtgekomen.
Ik heb dat eer willen aandoen door het ding niet standaard als een amerikaanse MP-fiets (dus met ster etc) te restaureren maar een aantal Russische kenmerken bewust te laten zitten.

@Nils: soms heb je inderdaad geluk en kan het zoals je het beschrijft, meestal zijn de tanks kats verroest en moet er meer gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Ehm...nee, sorry smaken verschillen...

Doe mij maar alles pré '65, dus Early Shovel en ouder.
Vooruit: een Ironhead is ook een mooi blok.. de rest erna is me te plastisch..gelikt.

Te plastisch _O-
Maar ok de Knucklehead en early Shovel zijn het mooist, maar je ziet ze alleen bijna nooit meer in het wild. Met als de zijklepmodellen zijn helaas bijna allemaal garage queens geworden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan