Welke moto als cafe-racer?

Basjecross

Die hard MF'er
Ik ben nu opknappende van een kruisband-reconstructie. Mijn arts sluit het crossen uit in de toekomst. Dit had ik wel verwacht, dus mijn moto omgebouwd naar SM. Super, maar hij is het er ook niet zo mee eens. Niet dat ik alle hoop laat varen, maar omdat ik nu toch de komende 6 weken geen zak te doen heb, ben ik het internet flink aan het afstruinen geweest. En als ik dan wat pics van een cafe-racer zie, vind ik dat ook wel gaaf. Nu is mijn vraag, welke moto je het best kan pakken als begin. Ik zie veel cb's, wat guzzi's, maar ik ben er niet uit. Wie kan me helpen????????????
 

Neonlampje

MF veteraan
16 okt 2002
2.443
0
34
Groningen
GT750 :X
Verder is bijna alles wel om te bouwen, volgensmij als je b.v een ouder type gs1000 frame oid pakt (met die buizen enzo) dan heb je een hele mooie bazis.. maargoed het kan eigenlijk vanalles, zolang het motorblok maar dik is, en je frame uit stalen buizen bestaat :)
 

=lvt=

MF veteraan
12 feb 2004
14.570
1
www.yeager.50megs.com

=lvt=

MF veteraan
12 feb 2004
14.570
1
www.yeager.50megs.com
whow..die duitse versie is afzichtelijk !!
oude blok is idd veel mooier ! :}
En stukken duurder ben ik bang.... maar met een nieuw blok kan ie ook heeeel mooi worden, kijk maar naar de falcone van Minus de Vries (v/d crt in aalsmeer):

Post van =lvt= in topic 'Brikkenrace in Aalsmeer...'

Even los v/d het uiterlijk; deze heeft dubbel zoveel pk ahw als een orginele :) dus voor zelfbouw geldt ook opvoeren andrs is er niets an (vliegwiel afdraaien, grote carb, sportfilter enz...






:z
 
Laatst bewerkt:

Basjecross

Die hard MF'er
Mooi, heel mooi. Mijn idee is het soort motoren wat James Dean gebruikt in "Rebel without a cause". Het zijn dat soort motoren wat mij wel aanspreekt. Dat kunnen alle merken zijn, als je er maar met een jeans en een wit t-shirt op kan zitten. Help me alsjeblieft!!!!
 

Lbg

Die hard MF'er
7 nov 2002
301
0
38
Amersfoort
Dees er laatst bijgekocht. In principe als winterfiets, maar daar vind ik hem toch nog te mooi voor :] Is een Suzuki GS750 uit 1979.



Origineel komt de term cafe-racer uit Engeland, dus een engels blok is eigenlijk
wel het coolst.
 
Laatst bewerkt:

mcvdmvs

MF veteraan
15 sep 2002
2.104
1
42
Apeldoorn
In principe kan je elke brommer verherbouwen. Engels is het allermooist, zoals je al zelf zegt, das een Triton, een mix van een een Norton en een Triumph.
Ik denk dat in dit geval je budget mee moet gaan tellen.

Op dit forum rijden vooral veel japanse cafe-racers. Kijk eens in het caferacertopic: www.motor-forum.nl/forum/topic.php/56900/last.
Ombouwen in simpel, zo naakt mogelijk, open filters, clip-ons, geen knippers, alleen een linker spiegel, sportbuddy. Ik denk dat je dan al een heel end bent.

Keep us posted!
 

roestendoenze

MF veteraan
28 feb 2002
16.536
436
omg.Eindhoven
Ik heb in Eindhoven een keertje staan kwijlen bij een yamaha xs650 (twin) die tot zoiets was omgebouwd. :}



Vooral blok en uitlaten en frame (en spaakwielen enzo uiteraard) zijn een hele mooie basis. 8-)
ps. deze is uiteraard gewoon standaard B|
 

Gixxerscout

Die hard MF'er
2 aug 2003
357
0
49
Dongen
Nou ben ik maar een domme buikschuiver piloot, maar euhhhmmm, wat is eigenlijk een cafe-racer. Hoezo ombouwen? Alle motoren die ik hier zie zijn toch orgineel zo?

Een cafe-racer is m.i. een motor waarmee je lekker kan raggen(van en naar het cafe)zonder jezelf zorgen te maken over een krasje.

Of heb ik het mis?
 

=lvt=

MF veteraan
12 feb 2004
14.570
1
www.yeager.50megs.com
Nou ben ik maar een domme buikschuiver piloot, maar euhhhmmm, wat is eigenlijk een cafe-racer. Hoezo ombouwen? Alle motoren die ik hier zie zijn toch orgineel zo?

Een cafe-racer is m.i. een motor waarmee je lekker kan raggen(van en naar het cafe)zonder jezelf zorgen te maken over een krasje.

Of heb ik het mis?
Volgens mij heeft het niets met cafe's te maken, hahaha. Je bouwt gewoon je fiets om naar een gp look-a-like buikschuiver omdat je een echte bijna niet kan betalen en niet geschikt is voor de openbare weg *D