Welke moto raden jullie me aan met mijn rugproblemen ?

Bandit. 100% kan je uren mee rijden zonder rugklachten.
Ik heb hetzelfde probleem, en heb ook een gsx-r en wilde die perse houden, dus heb ik die verbouwd tot streetfighter. Wel fijn zo'n recht stuurtje. Maar ik heb vaker op een bandit 1200 gereden van een vriend, en dat is echt een aanrader. Succes
 
Zoals al eerder gezegd is proefrijden is het enige wat je antwoord kan geven, niet idere rugklacht is dezelfde rugklacht.

Dus heeeeeel snel gaan proefrijden.
 
Welkom op het forum!
Een goed advies kan ik je niet geven, dat voel je zelf toch het beste aan denk ik welke moto voor jou het beste is.
Succes met het zoeken, proefrijden en kopen! :]
 
Ja maar proefrijden op vier verschillende fietsen gaat ook heel veel tijd inzitten. En als je rugklachten hebt begin je het na anderhalf uur te voelen. En om zolang een proefritje te maken gaan ze meestal niet mee akkoord.
Ik zou gewoon op m'n gevoel afgaan. Dat gevoel moet je gewoon spontaan krijgen van ja, dat is of wordt ie.
 
Véél tijd in zitten :o

Ik mag aannemen dat je motorrijd voor je hobby, funn :?
Dan is elk uur dat je kan rijden er toch een ?

Bovendien weet ik niet bij welke motorzaken jij komt maar ik heb elke keer nog een motor gewoon voor een hele dag mee gehad.
In een enkel geval werd het een huur-afspraak gemaakt met aftrek van de huur indien ik hem wilde houden.
Mocht je er toch een tegen komen die niet bereidwillig is, is er nog keuze genoeg bij de diverse andere dealers :Y

Het gevoel wat je na een uurtje rijden hebt kan je geheel op het verkeerde been zetten om diverse totaal verschillende redenen.
 
ik raad je een niergordel aan, ga naar een motorcrosszaak, die hebben extra stevige versies met bescherming op je rug, dit zal zeker schelen! het vangt toch een beetje de schikken op, hij houd je rug wat rechter. tja, het is even wennen maar na een tijdje voel je de niergordel niet meer. het helpt natuurlijk alleen voor je onderrug..

:^ mijn eerste gedachte. en dan niet zo'n lullige met een paar stripjes metaal maar met van de plastic schubben. Helpt ook bij mij (al zijn mijn rugklachten marginaal vergelen met de jouwe)
Ik rij overigens een VFR maar ik zou zeggen rechtop met soepele veering. Dus toermotor (BMW een optie kwa prijs?) Iets sportiever een Fazer 1000 met hoge clipons?
 
ik raad je een niergordel aan, ga naar een motorcrosszaak, die hebben extra stevige versies met bescherming op je rug, dit zal zeker schelen! het vangt toch een beetje de schikken op, hij houd je rug wat rechter. tja, het is even wennen maar na een tijdje voel je de niergordel niet meer. het helpt natuurlijk alleen voor je onderrug..
Ik heb wel eens gelezen dat dit juist wordt afgeraden. Deze extra steun zou namelijk leiden tot verslapping van de rug, buik, ... spieren. Dit zou uiteindelijk juist leiden tot meer klachten.
 
Zoals gezegd veel proef rijden, want iedereens klachten zijn anders

ik zelf heb namelijk mijn 12e borstwervel gebroken, en ik zit het lekkerst sportief dan recht op.

veel succes, en je moet je eigenlijk schamen! zolang motor rijden en nooit op het forum komen ;) :W
 
volgens meerdere bulldog rijders is de bt1100 bulldog een motorfiets waarbij je geen rug klachten aan overhoud. sommige melden dat zelfs de rugpijn er (tijdelijk minder van wordt of zelfs verdwijnt (klinkt een beetje telsell)
lees ook eens op Google

btw een bandit is geen rug 'vriendelijke' motor.
 
Laatst bewerkt:
Wel, die bulldog vond ik ook wel een mooie ding (smaken verschillen), maar ik las dat het vermogen écht heel laag ligt (65 pk voor een 1100cc ...) en dan vrees ik dat het verschil met mijn GSXR weer iets te groot wordt ;)
 
Heb ook last van mijn rug (Discopatie, onvermogen van tussenwervelschijven) is mij verteld.
Ik rij zelf Yamaha FJ1200 een lekkere sterke sport tour met veel pk's en dat bevalt mij erg goed geen last van klachten tijdens het rijden, maar zoals eerder gezegd niet alle rugklachten zijn natuurlijk het zelfde.
En om maar gelijk van de gelegenheid gebruik te maken 1 van mijn 2 FJ's is te koop staat onder topic aangeboden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan