welke moto? sportief, maar heb rugklachten

ben op zoek naar een andere moto. Had hiervoor een zx6r maar daar niet zoveel probleem mee.

dus volgende voorwaarden zou die "nieuwe" moto moeten hebben:
- ong 600-750cc (heb liever te schakelen dan lui te rijden)
- makkelijke zithouding
- ben kawafreak, maar zou toch eens een minder lompe moto willen
- toch enige windbescherming
- moet eens sportief mee gereden kunnen worden, maar ook lange ritten en stadsverkeer voor mijn werk

Volgens mij heb je zelf 't antwoord al gegeven ZX6 98/99 8-)

Minder "lomp", sportief/maar niet te extreem, Kawa (heeel belangrijk)

Of is dit te makkelijk
 
niet slaan als ik me belachelijk maak,
ik rijd met een rf 600 en heb bijna geen last van de rug ( kunt dit natuurlijk niet vergelijken met een zx9)
ik ben geopereerd aan twee hernia's en heb er een derde klaarzitten dus kan ook niet echt met een meer sportieve rijden
 
Neem maar een Yamaha YZF600R Thundercat is een hele fijne motor en kun je sportief rijden en goed zitten :]
Ik heb 2 rug operaties gehad en na een lange rit op de t-cat had ik toch problemen.
Nu rij ik op een R6 2003 en je zult het niet geloven, maar na een dagje in de Eifel gaan spelen ben ik thuis gekomen en was vreselijk moe. Maar had geen rugpijn.
Ik weet niet of Xerpio hier al heeft gereageerd.
Die heeft ook rug klachten, maar hij rijdt alle dagen met zijn R6 2003 en heeft ook geen last na een lange rit.
 
Laatst bewerkt:
denk dat ik tegen beter weten in es een testrit ga doen met een tl1000s/r

alhoewel, heb hier ook een gsx1000r uit belgie zien te koop staan :+

Ik heb nog een TLR te koop staan...
En idd, de zithouding is goed te doen. Veel minder extreem dan een gixxer, maar toch heel sportief

;)
 
Ik heb 2 rug operaties gehad en na een lange rit op de t-cat had ik toch problemen.
Nu rij ik op een R6 2003 en je zult het niet geloven, maar na een dagje in de Eifel gaan spelen ben ik thuis gekomen en was vreselijk moe. Maar had geen rugpijn.
Ik weet niet of Xerpio hier al heeft gereageerd.
Die heeft ook rug klachten, maar hij rijdt alle dagen met zijn R6 2003 en heeft ook geen last na een lange rit.

R6 zit idd. erg lekker vergeleken met andere supersports omdat de afstand zitvlak-stuur erg kort is. De zitpositie is identiek aan de Cat alleen is de positie van de steps wat sportiever.
121284


Ter vergelijk R6 vs GSX1000r (2004 model), waarbij opvalt dat de GSX het stuur verder naar voren heeft staan.
121283


Trouwens, het maakt erg veel uit hoe je rijdt: van stuurweggetjes waarop je veel in beweging bent krijg je geen rugpijn, wel van rechte wegen. Misschien dat dat het verschil met de Thundercat verklaard?
 
Terug
Bovenaan Onderaan