welke moto? sportief, maar heb rugklachten

Gifkikker

MF veteraan
16 sep 2002
5.174
0
Belgie
ben op zoek naar een andere moto. Ken verscheidene modellen, maar zou niet weten welkeen ik het beste koop. Rij nu met een zx9r en ondervind daar enkele nadelen van. krijg er makkelijk pijn van in de rug (vering al enkele keren laten aanpassen, maar kan ook aan zithouding liggen) had hiervoor een zx6r maar daar niet zoveel probleem mee.

dus volgende voorwaarden zou die "nieuwe" moto moeten hebben:
- ong 600-750cc (heb liever te schakelen dan lui te rijden)
- makkelijke zithouding
- ben kawafreak, maar zou toch eens een minder lompe moto willen
- toch enige windbescherming
- moet eens sportief mee gereden kunnen worden, maar ook lange ritten en stadsverkeer voor mijn werk
- verbruik speelt niet echt rol

tot nu toe kwam ik bij de tl1000s uit, maar die heeft in mijn normen dan weer te veel vermogen en koppel
 
heb je al eens gedacht aan bijv. een gordel om je rug te verstevigen tijdens het rijden?
 
Als het toch een Kawa moet zijn neem dan een ZR7S.
Lekker goedkoop en redelijk sportief. Alleen zou ik dan eerder een Fazer 1000 kopen. Heel wat moderner en sportiever dan deze kawa.
Ik denk dat de meeste SS jouw niet helpen van je rugklachten af te komen.
Ik ken je postuur natuurlijk niet en ook niet je medische achtergrond, maar een beetje sporten en niet te zwaar zijn, is ook vaak erg goed voor je rug.
Dan kun je op elke motor rijden die je leuk vindt.
Of zit ik er nu helemaal naast :?
 
Als het toch een Kawa moet zijn neem dan een ZR7S.
Lekker goedkoop en redelijk sportief. Alleen zou ik dan eerder een Fazer 1000 kopen. Heel wat moderner en sportiever dan deze kawa.
Ik denk dat de meeste SS jouw niet helpen van je rugklachten af te komen.
Ik ken je postuur natuurlijk niet en ook niet je medische achtergrond, maar een beetje sporten en niet te zwaar zijn, is ook vaak erg goed voor je rug.
Dan kun je op elke motor rijden die je leuk vindt.
Of zit ik er nu helemaal naast :?

hoeft geen kawa te zijn, wil eens een lichte motor kwa gewicht :+ rugklachten verschillen bij model, had het bij mijn zx6r niet
 
Heb zelf ook last van mijn rug en de motor waar ik op rij is gewoon goed.
Kan er een paar uur achter elkaar opzitten zonder last te krijgen.
En welke is dat dan: Hyosung Comet 650... En ook nog eens niet duur.
 
Yamaha Fz6 Fazer. 98pk, 6bak, geen last van wind bij 160, geen last van rug. 2x een dag gehuurd, beide keren meer dan 450km. Bij de honda Shadow bij 200+ vol ik wel wat in me onderrug.

Is ook nog een Fz6 (zonder fazer), dit is dan met een ander stuur (je zit rechter op), geen windbescherming, verder identiek. Beide voor onder de 8k te koop.
 
Yamaha YZF600R, oftewel een Thundercat.
PS. een Thunderace heeft ook een comfortabele zit, maar is geen 600, maar 1000cc.
 
denk dat ik tegen beter weten in es een testrit ga doen met een tl1000s/r

alhoewel, heb hier ook een gsx1000r uit belgie zien te koop staan :+
 
heb je al eens gedacht aan bijv. een gordel om je rug te verstevigen tijdens het rijden?


uhm, helpt dat echt?
m'n instructeur B-rbw zei dat ik een niergordel moest kopen als ik wilde gaan motorrijden omdat je dan niet zo snel klachten krijgt...
 
een goeide niergordel zou ik doen.
ben zelf al 5 keer aan een hernia verholpen.
maar als ik op de motor rijd doe ik hem altijd aan.
als ik hem parkeer zet hem niet op de middenbok.

Ton

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/121168/89aef5aee27893b1f469d733026ad704 (Ackaturbo_001.gif)​
 
Laatst heeft een vriend van mij een fireblade ingeruild voor een vfr
ook vanwegen gezondheids klachten....

't is niet mijn aanbeveling maar hij is er mee geholpen...

suit your self... :)
 
Probeer eens een bandit
Ik zelf heb ook een zwakke rug, en rij nu een jaar op een bandit.
Nog nergens last van
Neem dan wel een 1200(ik zelf heb eerst een 600 gehad)
 
denk dat ik tegen beter weten in es een testrit ga doen met een tl1000s/r

alhoewel, heb hier ook een gsx1000r uit belgie zien te koop staan :+


Als je daar interesse in hebt dan vraag ik me af waarom je dit topic eigenlijk opent B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan