welke motor als beste te kiezen na 25KW periode?

Zazza

MF veteraan
2 apr 2004
3.326
34
Achterhoek
Ik rijd nu op een (mooie) Honda CBR600F '92 en over een (klein) jaartje kan ik vol vermogen gaan rijden. (ja, je kunt er niet vroeg genoeg over na gaan denken)

Nou vraag ik me af of ik zodra ik vol vermogen mag gaan rijden dan ook meteen een andere (nieuwe) motor zou kopen?
En of iemand mij hiermee kan adviseren?

als ik zwaar rijden volgens de wet zouden dit de keuzes zijn ( die ik nu in me hoofd heb):

Honda CBR900RR fireblade
Honda VTR1000F firestorm
Kawasaki ZX7R
Suzuki TL1000R / TL1000S

OF natuurlijk op de CBR600F blijven doorrijden en ophouden met dat dagdromen:
full
 
Tja, ik zeg firestorm maar dat is geen verrassing :P

serieus.

Ik zou nog ff op de 600 blijven rijden. Wordt toch een heel andere motor als je de restricties er af haalt denk ik.
 
Tja, ik zeg firestorm maar dat is geen verrassing :P

serieus.

Ik zou nog ff op de 600 blijven rijden. Wordt toch een heel andere motor als je de restricties er af haalt denk ik.
Probleem is vaak dat wanneer je de restricties eraf haalt je kentekenbewijs niet meer strookt met het motorisch vermogen en je dus onverzekerd en geheel onjuist rondrijdt. Ik heb 25kW op kenteken, dus zonder begrenzers ben ik onverzekerd etc.

Leuk, die 25kW-regeling :Z
 
Inderdaad eerst even je shizzle regelen met de RDW / dealer. Zorg dat je motor dan op vol vermogen staat, en dan pas full power rijdennnn :)

Zo'n CBR lijkt me prima om nog even op te oefenen / wennen aan nieuw vol vermogen.

Maar als ik jou was. zou ik voor de Fireblade gaan. Wat een reteg&*le fietsen zijn dat :9~
 
Ik heb lekker een CBR destijds gekocht, eerst 2 jaar 'leren' rijden met 25 KW en daarna met dezelfde motor verder gaan zonder 25 KW. Ik geef er niets om om een andere te kopen, maar jij misschien wel.
 
ja ik weet het niet. ik ben zo'n persoon dat altijd op andermans motor (op marktplaats) loopt te kwijlen.. :X :X :X


O-) :+
 
nou ik zou gewoon een naked bandit 1200 kopen (dan heb je ook geen last van verzekeringen btw).

nou als de keuze beperkt bleef tot deze

Honda CBR900RR fireblade
Honda VTR1000F firestorm
Kawasaki ZX7R
Suzuki TL1000R / TL1000S

met de zx7 hebk zelf 7 maand gereden met vol vermogen,beetje weinig koppel onderin,ma wat te veel vermogen vind ik.
Een firestorm en een TL1000 zijn twins,heel leuk lijkt mij,maar ze zuipen zoveel.TL1000S kun je soms goedkoop vinden=>TL1000S kopen.

Maar ik wou een naked bike,dus het is de bandit 1200 geworden,rijdt heel erg leuk.
 
hoezo heb jij nog 36 dagen te gaan tot je vol vermogen dan?

ik moet tot volgend jaar januari :X ..
 
hoezo heb jij nog 36 dagen te gaan tot je vol vermogen dan?

ik moet tot volgend jaar januari :X ..
ik ben belg ;) .25kw papiertjes bij die ZX7R he.
heb wel al eens een testrit gemaakt met die bandit he.
vroeger wou ik ook alleen sportmoto's,maar je kunt daar te hard mee door de bocht en naked is zoveel leuker,je beleeft het meer,je kweekt nek en armspieren al rijdend :)
(ik heb al eens 6maand met een 90pk sterke bandit600 gereden,maar dat is net een brommerke onder de 7000t) en het naked rijden beviel mij toen ook al(en erna de zx7r gekocht he).

vering ga ik mss wel aanpassen,wss als de km stand wat hoger is,is net uit rodage,dus die vering is nog als nieuw.

En binnenkort ga ik wss ook nog een krachtigere sm kopen.
 
nou.. ik vind de TLS en VTR echt zeer mooi uitzien.. en ze spreken mij ook wel aan omdat ze geen onderkuip hebben. vind ik wel wat hebben.
 
ik zou gewoon je 25 kw cbr600f verkopen en een mooiere?, nieuwere? cbr uitkiezen want je maakt naar mijn mening een te grote sprong... het is al een aardige sprong als je je cbr onbegrenst van 34pk---->100pk! en als je het toch een fijne fiets vind...

maarja rijd eerst maar lekker je jaartje uit hoe meer je droomt, hoe langer het duurt. (kzit zelf nog tot november 2006 vast :( )
 
Als je al niet weet of je een twin (jeej) of een 4inlijn (boe) wil, moet je gewoon eerst ff gaan proefrijden. Dan voel je vanzelf wat het beste bij je past.
 
kijk dit is de keerzijde van de medaille.

ik merk het bij mezelf ook. omdat ik nu op een halve brommer rij wil ik zodra ik vol vermogen heb op een raket zitten.

persoonlijk zou ik voor de TL gaan. O-)
 
kijk dit is de keerzijde van de medaille.

ik merk het bij mezelf ook. omdat ik nu op een halve brommer rij wil ik zodra ik vol vermogen heb op een raket zitten.

persoonlijk zou ik voor de TL gaan. O-)


Ik zou zelf voor een Puch Macho Rider gaan.
Fijne brommert om het op te leren.
Had ook een met spaghetti uitlaat ,
voel je wel die paar pk extra.
 
Na anderhalf jaar 25kW te hebben gereden, gaat dinsdag as mijn restrictor setje eruit en mijn Devil er weer op :9~

Dus ik ga voorlopig verder met m'n huidige motor :]
 
Ik zou voor de Hayabusa gaan, of de 2005 gsxr1000 :) :) :) :) :) :)

ok :+

Maar serieus, denk dat je een beetje vroeg bent met nadenken, beter ga jij je nu niet al lekker maken met meer vermogen etc. Terwijl je dus nog gewoon rijd met alle frustraties van dien. Ga anders eens een ritje maken op een 125 cc 4takt 1 cilindertje (bijv. suzuki vanvan) en spring dan weer op de CBR :) . Just for the feeling
 
Als je de restricties eruit haalt, is het een compleet andere fiets die wel hard in de toeren wil lopen. *D

Maar als je toch echt iets anders wil, koop dan een Fireblade! :9~ (die zijn wel zo geil)
 
Terug
Bovenaan Onderaan