Welke motor als je 1,98 lang bent

MikiEEEE

Die hard MF'er
14 dec 2001
511
0
lelystad
ellloo people,

Ik ben dus wreede lang :) en wil in februari een motor gaan kopen.
Ik zit te twijfelen tussen de volgende modellen:
1- cbr600
2- Yamaha Thundercat
3- Suzuki GSX600R
4- Yamaha R6

allemaal uit bouwjaar 1998-2000
Welke kan ik, gezien me lengte, het beste nemen.
Staan er fietsjes tussen waar ik echt niet op pas of valt dat wel mee.
 
Probeer eens een RSV Mille, hoor verhalen van lange mensen die daar goed op passen, wel wat duurder echter.

En nog welkom.
 

En nog welkom.

Ja idd. Ben al een tijde aanwezig, maar wilde pas gaan posten als ik m`n motortje had. (kon me niet toch niet zolang inhouden }) )

m`n broer is in het bezit van een 92`er CBR, en ik moet zeggen dat dat wat mijn lengte betreft lekker zit. Maar ik wil eigenijk wat anders. Een RSV mille heb ik nog niet aan gedacht.
Wat ik zoek is een snelle, redelijk nieuwe motor, waarme ik mezelf niet meteen het hoekie om help ( twordt m`n eerste bike) met goeie specs, maar ook een beetje comfie.
Binnenkort wil ik wat motoren gaan \"passen\", maar kwil van te voren een beetje weten wat ik niet kan hebben i.v.m. m`n lengte.

Het aangegeven rijtje vind ik lekker qua specs/looks maar ik weet niet of ik op deze fietsjes pas.

Alle suggesties zijn dus welkom. Kzal ff kieke naar de aprilia i.i.g. Tnx
 
Zijn we niet iets vergeten?

Kawasaki ZX-6R

Weet niet hoe goed de \'98-er past. Maar ik kan mijn 1.93m goed kwijt op de \'96-er. Dat van die RSV Mille klopt ook wel, ben er al geld voor opzij aan het leggen.
 
Unstable is ook behoorlijk lang en die heeft diverse motoren getest maar zat pas echt goed op een R1. :)
 
Unstable is ook behoorlijk lang en die heeft diverse motoren getest maar zat pas echt goed op een R1. :)
Betalen jullie mee dan })

Een R1 is :} , maar lijkt me niet echt een beginners fietsie.
Als jullie een \"help MikiEEEE aan z`n R1 topic\" oprichten ben ik natuurlijk wel bereid om rekeningnummer e.d te posten
[edit] typen is best pittig [/edit]
 
Laatst bewerkt:
kweenie of je meteen een sport wil rijden, of supersport wat dat betreft. Maar en VFR is een zeer goede fiets voor mensen die wat langer zijn, lekker sportieve fiets, niet duur in aanschaf en onderhoud, en het is een echte HONDA, hij vergeeft je je foutjes die je maakt als beginner.

Ik ben met 2 meter ook vrij lang, en heb mijn tijd op de VFR als zeer positief ervaren. Het was voor mij DE beginnersfiets. Nadien ben ik idd op een R1 overgestapt, maar ik heb vele fietsen getest voordat ik m\'n R1 kocht. Ik heb ook op de RSV Mille gereden, en dat was dus echt kut, te weinig ruimte voor mijn lange benen. Als je een snelle bocht wil nemen druk je meestal je benen tegen de tank (1 iig) en dat paste niet, dus die fiets werd \'t nie! Kheb ook nog de VTR1000 SP1 gereden, de GSX-r en de thundercat1000. Geen van allen voor 2 meterpersonen, althans vind ik.

Een honda VFR is trouwens een 750cc, 90 aw pk\'s en enkelzijdige achterwielophanging.
 
kweenie of je meteen een sport wil rijden, of supersport wat dat betreft. Maar en VFR is een zeer goede fiets voor mensen die wat langer zijn, lekker sportieve fiets, niet duur in aanschaf en onderhoud, en het is een echte HONDA, hij vergeeft je je foutjes die je maakt als beginner.

Ik ben met 2 meter ook vrij lang, en heb mijn tijd op de VFR als zeer positief ervaren. Het was voor mij DE beginnersfiets. Nadien ben ik idd op een R1 overgestapt, maar ik heb vele fietsen getest voordat ik m\'n R1 kocht. Ik heb ook op de RSV Mille gereden, en dat was dus echt kut, te weinig ruimte voor mijn lange benen. Als je een snelle bocht wil nemen druk je meestal je benen tegen de tank (1 iig) en dat paste niet, dus die fiets werd \'t nie! Kheb ook nog de VTR1000 SP1 gereden, de GSX-r en de thundercat1000. Geen van allen voor 2 meterpersonen, althans vind ik.

Een honda VFR is trouwens een 750cc, 90 aw pk\'s en enkelzijdige achterwielophanging.

Welkom bij de\"club\"(of vereniging o.i.d.?)
Vfr is m.i. idd een perfecte beginnersfiets en dat zul je niet gauw horen van een Yamahaman.
Thundercat zou ook gaan zit echter minder riant en zit \"actiever\", ook ZX 6 R is een leuke optie maar blijft een compromis=> VFR dus.
Martin.
 
Op dinsdag 25 december 2001 23:36 schreef BertV het volgende:600cc -> thundercat
1000cc -> thunderace

;)Als jullie dit soort dingen roepen, hebben jullie dan ook echt op deze fiets gezeten?

Gezeten en gereden BertV...alletwee trouwens, die namen haal ik altijd door elkaar...shame on me
:+
 
Hoi,

Ik heb zelf gekozen voor een cbr600. Ik heb zelf sinds 1 maand mijn rijbewijs en ben 1.94. Ik denk dat je gewoon moet kopen waar je zelf lekker op zit en wat je mooi vind. Succes.
 
Als je op een motor gaat proefzitten, ga dan even met je ballen op de tank zitten. Heb je dan ook nog genoeg ruimte tussen knieen en kuip? Denk er aan dat een pak met kniebeschermers (nee niet de kneepads) als snel enkele centimeters meer ruimte nodig heeft.

Bij hard remmen en een kill \'n\' attack zithouding heb je die ruimte voor je knieen hard nodig.
 
Oh zit ik daarom altijd strek met mijn knie tegen de kuip, ik dacht dat het kwam vanwege mijn lange benen, want zo extreem (1.87) ben ik niet.

Heb wel eens een verhaal gelezen aan een duitse coureur (2m) die \"froggy\" genoemd werd vanwege zijn zithouding op de gemiddelde racer. Racet nu op een opgefokte hayabusa, dus dat schijnt ook goed te passen.
 
Tering wat zijn jullie allemaal lang zeg!

Maar goed, ik zou als ik 1.98 was voor een R6 gaan, de in de categorie betere pijnbanken lijkt me zo. ;)

Maar een gsxr van die jaren lijkt me toch al
aardig groot, heb er nooit op gezeten, maar ze ogen iig erg groot... maar ja, dat schijnt weer een pijnbank voor je polsen te zijn...
Goldwings zijn ook niet klein... idee :?
 
Ik ben zelf 2 meter en alle honda\'s vallen zeker af de yamaha r1 en 6 ook. Ik zelf een kawa zx7r en de pasvorm is als gegoten.
 
Ik ben zelf 2 meter en alle honda\'s vallen zeker af de yamaha r1 en 6 ook. Ik zelf een kawa zx7r en de pasvorm is als gegoten.

dan weet ik nie WAT er bij jouw lang is (lange mensen hebben meestal OF lange benen OF lange armen, sommige hebben een mix hiervan) maar een VFR of R1 zit dan best goed hoor, je bent welkom om mijn R1 eens aan te passen, of we rijden even langs een dealer die een VFR heeft staan, want als je niet op een VFR past....dan is er GEEN motor waar je op past.
 
Ruben \"Spiderman\" Xaus (ook geen kleintje) past op een Duc SBK Racer me dunkt dat je dan op een VFR zeker moet passen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan