welke motor handschoenen

gieli0

MF'er
16 nov 2012
215
182
amersfoort
hallo, ik kwam via facebook iemand tegen die goedkoop zomer handschoenen voor de motor verkocht. Ik had een paar besteld en toen ze binnen waren bleek het aliexpres troep te zijn. Geen leer en alleen maar polyester, niet bedoeld voor de motor dus misschien leuk voor op de mtb.
Ik dacht ja dom, voor 15 euro heb je ook niet een fatsoelijk paar handschoenen.

toen ging ik eens het internet op om te kijken naar handschoenen en zocht wat reviews op. Vervolgens kwam ik er achter dat er best wel een breed scala is aan handschoenen, ook wat prijs betreft. Nu zoek ik een handschoen die wel voldoende protectie geeft het liefst met een palm slider en iniedergeval dubbele leer laag op de palm. Mijn budget is ongeveer 50-75euro. Een B-merk is geen probleem.
Welke handschoen raden jullie aan?
 
Je mag vanaf morgen weer gewoon zonder afspraak de motorzaak in, dus ik zou zeggen maak daar gebruik van. Gewoon twintig van die dingen aantrekken, passen, de verkoper (m/v) de oren van het hoofd vragen.....Motorkleding en helmen moet je naar mijn mening zowiezo niet kopen zonder het eerst gepast te hebben.
 
Ik heb zelf al tal van verschillende handschoenen gehad, gebruikt en in gebruik. Allemaal verschillende merken en geen een is perfect.

Dit is wat ik nu gebruik:
1 Difi doorwaai-handschoen van dun geitenleer, supertevreden over, maar ongeschikt op het circuit of wanneer het niet 20+graden is buiten
2 BMW Gore-tex lente-herfsthandschoen, deels textiel, deels leer. Perfect waterdicht en ademend, erg comfortabel, makkelijk aan en uit te trekken, maar ook te warm in de zomer, te koud in de winter en te weinig bescherming voor het circuit
3 Held Titan race-handschoenen: maximale bescherming maar niet heel gebruiksvriendelijk en een drukplek op m'n ringvingerkootje
4 Gebring verwarmde handschoenen met 12V-aansluiting: perfect om in de winter om 7:00 uur 's ochtends in de het donker en met vrieskou over de snelweg naar het werk te rijden

Alle handschoenen zijn met knokkelprotectie en ik snap niet dat er überhaupt motorhandschoenen te koop zijn zover knokkelprotectie.
 
Als je dus ontdekt hebt hoeveel verschillende handschoenen op de markt zijn, en dus aan deze en gene verkocht, kan je wel raden hoeveel reacties je gaat krijgen. Maar het enige goede antwoord is, zoals direkt al gezegd, ga passen. Want er zijn ook erg verschillende handen.
 
Je mag vanaf morgen weer gewoon zonder afspraak de motorzaak in, dus ik zou zeggen maak daar gebruik van. Gewoon twintig van die dingen aantrekken, passen, de verkoper (m/v) de oren van het hoofd vragen.....Motorkleding en helmen moet je naar mijn mening zowiezo niet kopen zonder het eerst gepast te hebben.
Helmen en handschoenen passen doe ik misschien weer als ik mijn Covid vaccinaties gehad heb.
 
Je hebt sowieso minimaal 4 paar nodig:
1x winter
1x midseason
1x doorwaai
1 verwarmde, als je tenminste doorrijdt
Daarnaast heb je nog je oude setjes die je meeneemt op lange trips en ze zijn zeiknat geworden.
 
Ik heb een paar mid season handschoenen. Ik ben nog bezig met lessen en les sinds februari met die handschoenen met onderhandschoenen als het koud is.
 
Helmen en handschoenen passen doe ik misschien weer als ik mijn Covid vaccinaties gehad heb.

Hoezo? Met een covid vaccinatie ben je alsnog niet veilig. Zie de communicatie daaromheen vanuit de overheid.
 
Je hebt sowieso minimaal 4 paar nodig:
1x winter
1x midseason
1x doorwaai
1 verwarmde, als je tenminste doorrijdt
Daarnaast heb je nog je oude setjes die je meeneemt op lange trips en ze zijn zeiknat geworden.

Ik heb nog nooit doorwaaihandschoenen gedragen, dus die heeft ie niet nodig. Oftewel: Jij hebt ze misschien nodig, voor mij zijn ze te koud ook bij 37°C. Daarentegen droeg ik mijn Gerbings zeker van september tot maart en mijn wintervoering zo'n 45-48 weken per jaar.

Zoveel mensen, zoveel wensen en daarom moet de TS gaan passen per seizoen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Toevallig tijdens de lockdown een paar zomerhandschoenen gekocht, geen afspraak maar omdat ik de motor ging ophalen ter plekke de afspraak gemaakt... :+

Goedkope setje van 35 euro van Grand Canyon, en ze passen fijn...ook bij mijn casual kleding op de motor.

Ik zag bij een andere motorzaak mafklapper prijzen van dik over de 100 euro per paar... _O-

Kortom, gewoon shoppen en je komt wel een paar voordelige setjes tegen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit doorwaaihandschoenen gedragen, dus die heeft ie niet nodig. Oftewel: Jij hebt ze misschien nodig, voor mij zijn ze te koud ook bij 37°C. Daarentegen droeg ik mijn Gerbings zeker van september tot maart en mijn wintervoering zo'n 45-48 weken per jaar.

Zoveel mensen, zoveel wensen en daarom moet de TS gaan passen per seizoen.
De uitzondering bevestigt de regel! ;)
 
ik heb, ik denk in 1985/86 handschoenen van rendierleer gekocht bij de, je gelooft t nooit, Hein gericke, één keer in de vijf jaar beetje vet, vaseline er over en klaar,
sta, ben nog steeds versteld van de kwaliteit..
waren destijds ik dacht 50 gulden, geen idee meer, maar ik gebruik ze nog steeds.

moraal, koop iets goeds, heb je jaren plezier van.
zijn trouwens ongevoerd..
 
ik heb, ik denk in 1985/86 handschoenen van rendierleer gekocht bij de, je gelooft t nooit, Hein gericke, één keer in de vijf jaar beetje vet, vaseline er over en klaar,
sta, ben nog steeds versteld van de kwaliteit..
waren destijds ik dacht 50 gulden, geen idee meer, maar ik gebruik ze nog steeds.

moraal, koop iets goeds, heb je jaren plezier van.
zijn trouwens ongevoerd..
Walvislullenleer schijnt nog beter te zijn, heb ik van een collega gehoord die vroeger op de walvisvaart zat.
 
Toevallig tijdens de lockdown een paar zomerhandschoenen gekocht, geen afspraak maar omdat ik de motor ging ophalen ter plekke de afspraak gemaakt... :+

Goedkope setje van 35 euro van Grand Canyon, en ze passen fijn...ook bij mijn casual kleding op de motor.

Ik zag bij een andere motorzaak mafklapper prijzen van dik over de 100 euro per paar... _O-

Kortom, gewoon shoppen en je komt wel een paar voordelige setjes tegen.
Inderdaad, bij de meeste motorzaken staat wel een grabbelbak met afgeprijsde handschoenen. Vaak zit er wel iets leuks voor weinig tussen.
 
Koop goede kwaliteit handschoenen.. het liefst met sliders op de knokkels, zijkant van je handen en onderkant van de palmen. Je probeert jezelf altijd op te vangen als je valt; en als je handen dan glijden ipv grippen is het stukken veiliger.
 
Heb 2x Held handschoenen, beide 4-seasons en volledig van leer, set voor/najaars handschoenen van Harley, set van BMW volledig leer met Gore-tex. Set doorwaai (geen protectie). Als het onder de 10 graden is, dan de Held's (geen harde knokkelprotecte), rond de 15 of daarboven de HD's of BMW.
De doorwaai boven de 30.

Je kunt nooit genoeg handschoenen hebben, soms worden ze kletsnat, en steek dan in nood een paar plastic handschoentjes van de benzinepomp bij je en doe die dan in je handschoenen. Of een set droge handschoenen aan (heb altijd 2 sets bij mij).
 
Laatst bewerkt:
Ga naar een motorzaak die een fatsoenlijke kleding afdeling hebben. Passen en passen en passen.
Als het goed is, hebben ze ook motoren om op te zitten en zo nog beter te passen.
En koop ze dan ook in die zaak. Niet via internet El Cheapo spelen.
 
Ik heb persoonlijk sneller last van te warme jatten dan te koude. Heb een paar allseason waterproof Bering handschoenen die bij een graad of 15-20 al gauw te warm worden voor mij dus dan pak ik al snel de dunne doorwaai handschoenen van Difi die ik ergens uit een grabbelbak heb gevist. Iedereen is anders.
 
Het is maar net waar je je geld aan uit wilt geven. Maar let wel, mocht je eens vallen, het EERSTE wat men vaak doet is arm uitsteken om de val te breken (dan breek je vaak je sleutelbeen), of je breekt je val op je hand (polsbreuk) maar je hand is dan je rem. Daar wil je geen lullig handschoentje aan hebben van een tientje. Maar een goede handschoen die heel blijft, en je hand beschermt.
 
Heb ook maar 2 3 paar hanschoenen.
Afgelopen maand een nieuw setje gehaald
Een setje winteren een setje voor de rest van het jaar..

Verder is alles al wel gezegd.
Buiten het feit van verschillende maten, heb je nog veel meer designs!!
 
Een half jaar terug moest ik ook weer eens nieuwe handschoenen hebben. Dat was geen pretje kan ik je vertellen. Mijn handen zijn vrij breed en groot, maar ik heb dus ook weer geen lengtemaat voor wat betreft de vingers. Uiteindelijk voor IXS handschoenen gegaan. Goretex (textiel) met leer op de palm en een redelijke voering erin voor ongeveer €90. Dat extra flapje wat ik bij de duim over heb, neem ik voor lief.

Moraal van het verthaal: Veel merken, veel verschil in maten, prijs en kwaliteit. Let er vooral op, dat de uiteindes van je vingers niet tegen de handschoen aangedrukt worden. Zeker na optrekken, remmen, weer gas geven e.d. kruipen je handen verder de handschoen in en als ze dan eindigen in het uiterste puntje van de handschoenen, krijg je van die doodgeslagen vingertoppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan