Welke motor heftafel gebruiken?

Jelle84

Rookie
12 nov 2020
1
0
Beste iedereen,

Op dit moment ben ik op zoek naar een heftafel om aan mijn motor te kunnen sleutelen. Nu is even mijn vraag of meer mensen hiervan gebruik maken en waar jullie je keuze op hebben gebaseerd. Ik heb meerdere aanbieders gevonden. Deze website heeft meerdere heftafels te koop en keuze uit drie motorheftafels.

Ik hoor graag van jullie, zodat ik een goede keuze kan maken.

Groet Jelle
 
Er is wat meer info nodig om tot een goede keuze te komen.

Wat voor motor(en) komen erop? Een crosser van 100kg of een tourbuffel van 400kg?
Is het om af en toe olie te verversen van je eigen motor(en) of ga je hem semi zakelijk iedere dag gebruiken?
Wat is de ruimte die je hebt? Moet hij verplaatsbaar zijn om dat je de ruimte deelt of is het een pure motorwerkplaats?
Heb je budget voor een profi ding van €3000 of zoek je een zelf gebouwde van €100?
 
received_443574779982584.jpeg
Ik gebruik de HBM motorheftafel 200 voor onderhoud , bevalt goed .max 450 kilo.
 
Bekijk bijlage 1564291Ik gebruik de HBM motorheftafel 200 voor onderhoud , bevalt goed .max 450 kilo.
Ook ik gebruik dit soort motroheftafel, Schaar model, gaat recht omhoog en dus ook weer recht neer.heb m wel in de vloer verzonken zodat hij minder in de weg staat en je er gemakkelijk op kunt rijden. Tevens een andere wielklem erop gezet. Dat is echt veel prettiger, je rijdt de motor erin in staat gelijk goed.TijdenS sleutelen wel even een sjorbandje eraan, voor de zekerheid. Groet, Sjoerd
 
Beste iedereen,

Op dit moment ben ik op zoek naar een heftafel om aan mijn motor te kunnen sleutelen. Nu is even mijn vraag of meer mensen hiervan gebruik maken en waar jullie je keuze op hebben gebaseerd. Ik heb meerdere aanbieders gevonden. Deze website heeft meerdere heftafels te koop en keuze uit drie motorheftafels.

Ik hoor graag van jullie, zodat ik een goede keuze kan maken.

Groet Jelle
Deze site heeft naar mijn mening de beste bruggen. http://www.tyreon.com
Maar ik had net de Hbm 500 ingebouwd in de garage vloer en die voldoet prima. Compressor op aangesloten dus geen gepomp met de voet.
 

Bijlagen

  • 20181122_154452.jpg
    20181122_154452.jpg
    166,8 KB · Weergaven: 38
  • 20181208_181654.jpg
    20181208_181654.jpg
    228,8 KB · Weergaven: 35
Beste iedereen,

Op dit moment ben ik op zoek naar een heftafel om aan mijn motor te kunnen sleutelen. Nu is even mijn vraag of meer mensen hiervan gebruik maken en waar jullie je keuze op hebben gebaseerd. Ik heb meerdere aanbieders gevonden. Deze website heeft meerdere heftafels te koop en keuze uit drie motorheftafels.

Ik hoor graag van jullie, zodat ik een goede keuze kan maken.

Groet Jelle
Dag Jelle,
Ik kan je de zoekfunctie op dit forum van harte aanbevelen. Er staat werkelijk een ton aan informatie op het forum over motorheftafels. Van omgebouwde ziekenhuisbedden tot peperdure modellen aan toe. Als ik de site bekijk waar jij naar verwijst zijn dat al behoorlijk dure modellen, ik denk dat de meesten hier die een heftafel hebben nog niet eens de helft van zo'n bedrag hebben uitgegeven. Dus wat wil je horen??
Stel je budget vast, meet je motorfiets op, lees wat gebruikservaringen van verschillende modellen en bestel zo'n ding zou ik zeggen. Dat is nou bepaald geen rocketscience :t
 
Beste iedereen,

Op dit moment ben ik op zoek naar een heftafel om aan mijn motor te kunnen sleutelen. Nu is even mijn vraag of meer mensen hiervan gebruik maken en waar jullie je keuze op hebben gebaseerd. Ik heb meerdere aanbieders gevonden. Deze website heeft meerdere heftafels te koop en keuze uit drie motorheftafels.

Ik hoor graag van jullie, zodat ik een goede keuze kan maken.

Groet Jelle
Ik vind ze erg duur voor wat je krijgt. Een lage hefhoogte en het hefpedaal ziet er niet heel solide uit.

Ik heb de HBM 500 heftafel, enige wat ik nu anders zou doen, is een tafel kopen die 20 cm hoger kan, zodat ik hem in de vloer zou kunnen verzinken. En misschien een elektrische, hoewel ik nu vaker pomp dan de luchtdruk optie gebruik. Ben ook niet constant van hoogte aan het wisselen. De hefhoogte van 85 cm is voor mij voldoende, hoger zou ook betekenen dat de motor tegen het plafond komt.
Ik vind de door @mark965 genoemde bruggen van Tyreon er erg mooi uitzien, maar die zijn dan ook gelijk 2 keer zo duur als de mijne.
 
Beste iedereen,

Op dit moment ben ik op zoek naar een heftafel om aan mijn motor te kunnen sleutelen. Nu is even mijn vraag of meer mensen hiervan gebruik maken en waar jullie je keuze op hebben gebaseerd. Ik heb meerdere aanbieders gevonden. Deze website heeft meerdere heftafels te koop en keuze uit drie motorheftafels.

Ik hoor graag van jullie, zodat ik een goede keuze kan maken.

Groet Jelle

Eendagsvlieg :Y
 
Bedoel je dat die niet omhoog komen? Dan denk ik dat het weinig nu heeft. Het ideale van een brug is dat je op normale hoogte kan werken, zonder te bukken.

20 jaar geleden sleutelde ik gerust een heel weekend op mijn knieën en gat op de grond zittend. Nu moet ik daar niet meer aan denken.
 
En een oprijplateau, is dat iets voor een kleinere beurs? Ik zie die op tv bij races en als dat voor de professionals goed is, dan moet het voor een amateur als ik toch ook goed zijn?
Zeker goed voor een kleine beurs. als je motor 40 cm ofzo van de grond is kun je lekker op zo'n krukje zitten. makkelijk te timmeren van wat hout. niet te breed maken, anders zit je er nog met je knieen tegenaan. Gewoon even goed uitkienen voor de maatvoering en timmeren maar :t
 
Ik heb een tweedehands Chinees van honderd knaken. Gewoon trappen. Maakt niet uit, z'n ding gaat niet elke dag omhoog of omlaag. Ik zie, behalve als je prof bent, of een hele, hele zware motor hebt, de meerwaarde van een dure niet in. Misschien hydrauliek iets robuuster. Boeie. FF eerlijk, hoe vaak gebruik je dat ding nou helemaal?
 
Voorheen gebruikte ik twee katrollen om een motor op te hijsen. Tot en kilo of 100-150 ging dat best goed (frame met blok en voorvork b.v.). Een complete motor werd al lastiger of onmogelijk. Dus dan kon ik alleen één wiel liften.

Ik heb een HBM 200 (met een grote wielklem), tweedehands kunnen kopen via de caferacer facebook groep. Nu een paar maanden in gebruik: Wow, ik had het veel eerder moeten doen. Wat werkt het ongelooflijk veel fijner. Met de voet omhoog pompen kost weinig kracht, en ik vind het wel meevallen hoe vaak je moet trappen voordat de werkhoogte is bereikt. De wielklem klemt al goed en solide, maar voor de extra veiligheid 2 spanbandjes erbij.

De beste investering in 'gereedschap' die ik in tijden heb gedaan. Ivm tweedehandsje: ik heb dus ook geen keuze gehad welk model. Had ik een nieuwe gekozen, was ik waarschijnlijk voor de HBM 300 gegaan, maar nu ik deze eenmaal heb, mis ik eigenlijk niks.
 

Bijlagen

  • 20201214_230612.jpg
    20201214_230612.jpg
    59,4 KB · Weergaven: 35
  • 20201015_222610.jpg
    20201015_222610.jpg
    253,8 KB · Weergaven: 36
En een oprijplateau, is dat iets voor een kleinere beurs? Ik zie die op tv bij races en als dat voor de professionals goed is, dan moet het voor een amateur als ik toch ook goed zijn?
Heb ik geprobeerd, een paar dikke houten blokken en een extra lange pallet er op.
Met eerste keer in gebruik ben ik me toch BIJNA met motor en al er af gepleurd.
Ik vertel mijn ervaring aan mevrouw Tarwetijger en die vraagt droogjes: en wat kost zo'n heftafel?
Ja nou een stuk minder dan schade aan mijn motor met ompleuren. Nou doe dát dan.
Dus een HBM 300 (? geloof ik) aangeschaft, die ook op perslucht kan. Bevalt prima.
 
klaar.jpg

Deze heb ik begin jaren 90 gebouwd is heeft tot nu toe zonder problemen gewerkt met een grote auto krik eronder .
De laatste tijd zet ik een losse schoor eronder als de motor wat langer om hoog blijft staan want dan begint de pom wat te lekken en zakt de brug na een 24 uur iets maar na ruim dertig jaar zonder schoor kan ik daar mee leven .
Ben er nooit aan toe gekomen om hem om te bouwen naar voet pomp dus pomp met de hand omhoog wat met met mijn 65 jaar nog geen probleem oplevert
 
Terug
Bovenaan Onderaan