Welke motor in aanschaf voor stadsverkeer?

Wesssz

Rookie
27 apr 2022
28
26
Goedenavond allemaal,

Recentelijk ben ik in het bezit van mijn motorrijbewijs A. Nu ben ik bewust opzoek naar een 125 of een andere lichte motor. Waarom? Voor mij heeft dit diverse redenen. Ik ga de motor enkel voor stadsverkeer gebruiken, de motor is kleiner waardoor deze in mijn schuur kan (ik woon in een appartement), en ik ben simpelweg verliefd op de kleinere motoren. En of de toekomst mij een grotere motor gaat geven, dat zien wij dan wel weer, voor nu ben ik bewust opzoek naar een kleinere motor.

Op dit moment heb ik een aantal motoren op het oog, o.a. de kawasaki Z125, Honda CB125R, KTM 390. Zijn er mensen die tips hebben waar ik op moet letten en wellicht zijn er andere leuke motoren die interessant zijn.

Alvast bedankt allemaal. :)
 
Goedenavond allemaal,

Recentelijk ben ik in het bezit van mijn motorrijbewijs A. Nu ben ik bewust opzoek naar een 125 of een andere lichte motor. Waarom? Voor mij heeft dit diverse redenen. Ik ga de motor enkel voor stadsverkeer gebruiken, de motor is kleiner waardoor deze in mijn schuur kan (ik woon in een appartement), en ik ben simpelweg verliefd op de kleinere motoren. En of de toekomst mij een grotere motor gaat geven, dat zien wij dan wel weer, voor nu ben ik bewust opzoek naar een kleinere motor.

Op dit moment heb ik een aantal motoren op het oog, o.a. de kawasaki Z125, Honda CB125R, KTM 390. Zijn er mensen die tips hebben waar ik op moet letten en wellicht zijn er andere leuke motoren die interessant zijn.

Alvast bedankt allemaal. :)
Een Honda monkey
 
Honda CRF300L

1651088576094.png
 
Goedenavond allemaal,

Recentelijk ben ik in het bezit van mijn motorrijbewijs A. Nu ben ik bewust opzoek naar een 125 of een andere lichte motor. Waarom? Voor mij heeft dit diverse redenen. Ik ga de motor enkel voor stadsverkeer gebruiken, de motor is kleiner waardoor deze in mijn schuur kan (ik woon in een appartement), en ik ben simpelweg verliefd op de kleinere motoren. En of de toekomst mij een grotere motor gaat geven, dat zien wij dan wel weer, voor nu ben ik bewust opzoek naar een kleinere motor.

Op dit moment heb ik een aantal motoren op het oog, o.a. de kawasaki Z125, Honda CB125R, KTM 390. Zijn er mensen die tips hebben waar ik op moet letten en wellicht zijn er andere leuke motoren die interessant zijn.

Alvast bedankt allemaal. :)
De Yamaha XSR125.
 
Een SV650 is ook zo groot niet. Je kan beter kijken naar de afmetingen van je schuur en daarop verder zoeken. Of je zet hem gewoon buiten, gaat prima, doe ik al jaren, kunnen ze best tegen als je ze af en toe netjes poetst.
 
Ik ga iets raars/naars schrijven........, een motorscooter. Heel fijn als je in de stad niet de koppelinghandel continu moet bedienen of ingeknepen moet houden. Je krijgt er echt een dikke pols van.
Als EVangelist :+ moet ik ook even op deze wijzen dan:

1651126976791.png


Zero FXE
Kleine broertje van de gewone Zero
Ook geen koppeling enz en EV dus sowieso in steden geen gezeur met zones enz enz
 
Stadsverkeer is voor mij in de stad rijden (woon-werk), af en toe natuurlijk een klein stukje snelweg, dit zal soms maximaal 10km lang zijn, daarnaast wil ik in mijn vrije tijd af en toe een beetje buitenaf touren.
 
Met een 125cc schakel je je zelf een ongeluk. Ik zou lekker een lichte motorscooter nemen. Kijk eens naar een Yamaha NMAX 155. Kost geen drol, loopt met gemak 1 op 35 of zuiniger, je kan rotzooi onder je zadel kwijt, het ding weegt 127 kg rijklaar en een hele kleine draaicirkel en enorm wendbaar. Deze week nog op een 125cc motor gereden, maar ik ben zoveel gelukkiger als ik dan weer op m'n NMAX 155 stap. Verder heb ik ook een motor hoor, dus ik ben niet helemaal van het motorscooter-kamp. Maar voor iets lichts in de stad zou ik dus een motorscooter adviseren. Niet stoer, je krijgt er geen lekkere wijven mee, maar voor jezelf in de stad echt wel prettig. :+
 
Stadsverkeer is voor mij in de stad rijden (woon-werk), af en toe natuurlijk een klein stukje snelweg, dit zal soms maximaal 10km lang zijn, daarnaast wil ik in mijn vrije tijd af en toe een beetje buitenaf touren.

Is dat een stad als Amsterdam, of Enschede? Beide steden, maar Enschede is een stuk ruimer opgezet. Om maar iets te noemen.
 
Een SV650 is ook zo groot niet. Je kan beter kijken naar de afmetingen van je schuur en daarop verder zoeken. Of je zet hem gewoon buiten, gaat prima, doe ik al jaren, kunnen ze best tegen als je ze af en toe netjes poetst.
Bij mij staat de 650 ook buiten. Ik heb een pekelfiets gekocht van iemand, nog niet al te oud en technisch goed, maar daar zat al de nodige corrosie op. :z

Anders zie je toch wel dat langzamerhand de nodige boutjes roest krijgen en ongespoten kunststof verkleurt.
 
Waardeloos in de stad.. op fietspaden mag je niet,en 45 op de weg tussen autoverkeer is ook geen succes.
Dat klopt..en daarom rijd ik toch op het fietspad. Anders word je letterlijk van de straat getoeterd of houd de politie je staande.:YY
 
Dat klopt..en daarom rijd ik toch op het fietspad. Anders word je letterlijk van de straat getoeterd of houd de politie je staande.:YY
Ze kunnen je niet staande houden voor op de weg rijden waar je hoort,toch? Hé wel al een waarschuwing voor op het fietspad rijden, maar ik blijf het toch doen..zal mij benieuwen hoe hoog de prent is.
 
Bij mij staat de 650 ook buiten. Ik heb een pekelfiets gekocht van iemand, nog niet al te oud en technisch goed, maar daar zat al de nodige corrosie op. :z

Anders zie je toch wel dat langzamerhand de nodige boutjes roest krijgen en ongespoten kunststof verkleurt.
Ik heb mijn motoren al jarenlang buiten staan. Ik durf zelfs te beweren dat mijn FZ6 er mooier uit zag als 4 jaar terug toen ik hem kocht. Geen roest, geen verwering. Dat was geen pekelfiets maar echt een hele strakke nette motor. Nu moet ik wel zeggen dat ik minimaal 1 keer per week de motor was en dat ik ook de motoren altijd tegen pekel behandelde. Ook stond het spul altijd goed in de wax bij mij. Dit vermindert de invloed van UV en is echt een aanrader. Hoe dan ook, geen issues.
 
Met een 125cc schakel je je zelf een ongeluk. Ik zou lekker een lichte motorscooter nemen. Kijk eens naar een Yamaha NMAX 155. Kost geen drol, loopt met gemak 1 op 35 of zuiniger, je kan rotzooi onder je zadel kwijt, het ding weegt 127 kg rijklaar en een hele kleine draaicirkel en enorm wendbaar. Deze week nog op een 125cc motor gereden, maar ik ben zoveel gelukkiger als ik dan weer op m'n NMAX 155 stap. Verder heb ik ook een motor hoor, dus ik ben niet helemaal van het motorscooter-kamp. Maar voor iets lichts in de stad zou ik dus een motorscooter adviseren. Niet stoer, je krijgt er geen lekkere wijven mee, maar voor jezelf in de stad echt wel prettig. :+
Die lekkere wijven krijg ik met de huidige BMW die ik heb toch al niet............ :P
 
Denk dat je spijt krijgt als je kiest voor een 125cc motorfiets. Zeker als je er ook 'ns buiten de stad mee wil rijden. Ik zou dan voor het dubbele gaan, 250cc. Maar denk, net als hierboven, dat een motorscooter voor jouw doel het meest geschikt is. Beetje beschermd tegen opspattend water. Je kunt er wat boodschappen mee meenemen. Bergruimte onder de buddy. Je hoeft niet te schakelen, dus geen beschadigde neuzen van je linker schoenen.
 
Ze kunnen je niet staande houden voor op de weg rijden waar je hoort,toch? Hé wel al een waarschuwing voor op het fietspad rijden, maar ik blijf het toch doen..zal mij benieuwen hoe hoog de prent is.
Haha! Toch wel. Snappen ze niet hier. Als je trapt, hoor je op het fietspad, denken ze. Maar bekeuren doen en kunnen ze niet.

Ik heb mijn motoren al jarenlang buiten staan. Ik durf zelfs te beweren dat mijn FZ6 er mooier uit zag als 4 jaar terug toen ik hem kocht. Geen roest, geen verwering. Dat was geen pekelfiets maar echt een hele strakke nette motor. Nu moet ik wel zeggen dat ik minimaal 1 keer per week de motor was en dat ik ook de motoren altijd tegen pekel behandelde. Ook stond het spul altijd goed in de wax bij mij. Dit vermindert de invloed van UV en is echt een aanrader. Hoe dan ook, geen issues.
Wax op die ongespoten deeltjes? Bij de SV's wil dat spul onder een chroomlaagje gaan roesten, zeker als het langer nat of vochtig blijft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan