Welke motor in aanschaf voor stadsverkeer?

Haha! Toch wel. Snappen ze niet hier. Als je trapt, hoor je op het fietspad, denken ze. Maar bekeuren doen en kunnen ze niet.


Wax op die ongespoten deeltjes? Bij de SV's wil dat spul onder een chroomlaagje gaan roesten, zeker als het langer nat of vochtig blijft.
Yup. De SV heeft sowieso wat roest issues. Vooral de bouten waren na slechts een paar winterritjes al aangetast. De Fazer had daar geen last van. Over het algemeen was de kwaliteit van de onderdelen van Yamaha wat beter dan die Suzuki. Wel had de SV veruit het leukste motorblok. Echt een perfect blokje!
Mocht je er behoefte aan hebben, dan kan je altijd nog je RT omruilen voor een S1000RR oid. :+
Komt nog wel als ik een midlifecrisis krijg. :P
 
Yup. De SV heeft sowieso wat roest issues. Vooral de bouten waren na slechts een paar winterritjes al aangetast. De Fazer had daar geen last van. Over het algemeen was de kwaliteit van de onderdelen van Yamaha wat beter dan die Suzuki. Wel had de SV veruit het leukste motorblok. Echt een perfect blokje!

Komt nog wel als ik een midlifecrisis krijg. :P
Ik dacht ff dat het aan mij lag, ha. Ze rijden er met roest niet minder om hoor. En die Fazers roesten ook, mijn vriend had een FZ1 en die zag er erger uit als mijn 2001 SV650. ;-) Mijn 2007 SV650 heb ik maar gelijk als ex-pekelfiets gekocht.:')
 
Ik dacht ff dat het aan mij lag, ha. Ze rijden er met roest niet minder om hoor. En die Fazers roesten ook, mijn vriend had een FZ1 en die zag er erger uit als mijn 2001 SV650. ;-) Mijn 2007 SV650 heb ik maar gelijk als ex-pekelfiets gekocht.:')
Maar de SV650 is wel heel erg hoor. Ik had een huisgenoot met een SV650 en dat was met 10 jaar voorsprong de nieuwste motor in de garage. De kawa uit 1989 roestte niet, en die SV had overal al wel plekjes. Altijd een binnenslaper geweest.

In het algemeen vind ik Suzuki niet briljant qua kwaliteit. Zou ik dus alleen maar kopen als je hem binnen kunt zetten en hem dan netjes bij houdt.

Of als het je geen flikker interesseert natuurlijk.
 
Ik dacht ff dat het aan mij lag, ha. Ze rijden er met roest niet minder om hoor. En die Fazers roesten ook, mijn vriend had een FZ1 en die zag er erger uit als mijn 2001 SV650. ;-) Mijn 2007 SV650 heb ik maar gelijk als ex-pekelfiets gekocht.:')
Als je vriend roest op zijn FZ1 had dan was hij gewoon niet netjes op zijn motor. De kwaliteit van Yamaha is best goed. De laatste motor heb ik door omstandigheden voordat ik hem verkocht maarliefst 1 jaar niet op gereden. Al die tijd buiten gestaan en niet onder een doek. De enige roest waren wat remboutjes bij de schijven. De rest was allemaal oppervlakkig en kreeg ik met een poetsbeurt allemaal weg. Nu moet ik wel zeggen dat ik vrij goed in poetsen ben, dat is wel mijn hobby, maar het geeft aan dat het aan de kwaliteit van Yamaha niet ligt. De Suzuki is qua afwerking echt van een veel lager niveau.

Maargoed, beetje off topic inmiddels.
 
Maar de SV650 is wel heel erg hoor. Ik had een huisgenoot met een SV650 en dat was met 10 jaar voorsprong de nieuwste motor in de garage. De kawa uit 1989 roestte niet, en die SV had overal al wel plekjes. Altijd een binnenslaper geweest.

In het algemeen vind ik Suzuki niet briljant qua kwaliteit. Zou ik dus alleen maar kopen als je hem binnen kunt zetten en hem dan netjes bij houdt.

Of als het je geen flikker interesseert natuurlijk.
Can confirm. Buiten slapen is niet de SV zijn favoriete his habitat.
 
Het is de KTM390 geworden :-) :)
Goede keuze, ik heb zelf een BMW G310GS.
Lekker licht met in de schuur zetten zo'n 1 pitter, op te tillen aan de achterzijde zelfs.
Die gaat zo de hoek om. En snelweg geen probleem. :t
Fijne kilometers er mee.
 
Mocht je er behoefte aan hebben, dan kan je altijd nog je RT omruilen voor een S1000RR oid. :+
Ook geen babe magnet. _O-
Mijn vriendin weet na vier jaar het verschil nog niet tussen mijn drie Beemers en met welke ik nou op het circuit rij.
Vorige week het eerste ritje dit jaar op de RR .. het is echt een beest zei ik.
Ik snap niet twat je bedoeld was het commentaar terug. :')
 
Laatst bewerkt:
Ook geen babe magnet. _O-
Mijn vriendin weet na vier jaar het verschil nog niet tussen mijn drie Beemers en met welke ik nou op het circuit rij.
Vorige week het eerste ritje dit jaar op de RR .. het is echt een beest zei ik.
Ik snap niet te wat je bedoeld was het commentaar terug. :')

Wil ook niet zeggen dat alle vrouwen meteen op je afkomen he, op zo'n supersport. *D
 
Foto’s zijn we gek op hier…😁
Dan gaan we dat gelijk even fixen :9

4034F3DF-D614-4472-9D0E-C1A5E333B968.JPG
 
Dan gaan we dat gelijk even fixen :9

Bekijk bijlage 1765864
Kom je hem ook nog even showen in het '310 gebruikerstopic'? ;)
 
Kom je hem ook nog even showen in het '310 gebruikerstopic'? ;)

Done, en voor de liefhebbers die niet in het topic kijken, ook hier mijn ervaring van de eerste 2 dagen en de 400km.

Heeft iemand tips voor een tanktas? Zoja, welke is aan te raden? Ik zag o.a. deze voorbij komen: Tanktas van SW-motech. Iemand ervaringen?

Verder de motor sinds zaterdag en bijna 400km gereden, mijn ervaringen tot nu toe: een erg fijne en leuke motor voor het stadsverkeer, een aantal dingen vallen mij en zijn waarschijnlijk wennen. Het wegrijden bij een verkeerslicht, heeft de motor erg veel gas nodig (boven de 4000) en moet de koppeling vrijwel helemaal los om uberhaupt iets vooruit te komen, dit zorgt voor onnodige toeren. Al kan je gelijk door naar de twee want 15km in zijn 1 en de toeren vinden het al niet meer leuk. Schakelen gaat lekker soepel, de remmen werken ook perfect.

Verder valt mij op, zodra ik voor een verkeerslicht sta, (deze duurde wel echt lang, denk dat die mijn motor niet herkende :P), dat de temperatuur ook oploopt, nu weet ik niet of het normaal is, ik ben nog maar een leek, maar tijdens het rijden was de temperatuur 75-80 graden en bij stilstaan kwam die net boven de 95 graden.

Verder erg tevreden met de BMW G310R :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan