welke motor is beter cbr100f of zzr1100

Ninjaman

MF veteraan
27 aug 2003
1.154
2
(Groningen)
kan iemand mij de voordelen van en nadelen van deze motoren vertellen.
Voor bouwjaar circa 1990
 
Laatst bewerkt:
ZZR1100=meer vermogen maar duurder in onderhoud
CBR1000F=minder vermogen maar lager en minder frequent onderhoud

neem tenminste aan dat je CBR1000 bedoelt ;)
 
Voor de ZZR1100 zie mijn site :)
Pazzop met oudere modellen ivm 2e versnelling en 3e bigend problemen.
Alhoewel, als ie nu nog steeds goed loopt na al die jaren... ;)
 
Mijn pap heeft een ZZR uit '98 en hij is er superr tevreden over!!
Top motor!!

Succes met de keuze!
 
Aan onderhoud gaat het je veel geld kosten (ik spreek helaas uit ervaring). Maar bij welke zware motor is dat niet het geval?
 
CBR1000F van 90-ers zie ik regelmatig met 100.000-150.000km op de klok te koop staan hier net over de grens..
Ik heb de afgelopen 5 jaar nog nooit een rijdende ZZR gezien die zo oud is geworden :+

Daar kun je al behoorlijk veel conclusies uit trekken.
 
CBR1000F van 90-ers zie ik regelmatig met 100.000-150.000km op de klok te koop staan hier net over de grens..
Ik heb de afgelopen 5 jaar nog nooit een rijdende ZZR gezien die zo oud is geworden :+

Daar kun je al behoorlijk veel conclusies uit trekken.

Yep: Honda's worden bereden door voorzichtige mensen die erg zuinig met hun spullen omgaan :+
 
mijn ZZR110 (1998) is een zalige machien. Ik rijd er ongeveer 20 to 25 duizend per jaar mee en het onderhoud is ect niet overdreven: twwe keer per jaar doe ik een beurtje, en behalve de gewone slijtage dingen nooit iets geks gehad. Nou ja behalve die #$%^& vermaleide carb verwarming waar ik me rot naar gezocht heb.

Aan de andere kant, mijn toer maatje rijd een cbr1000 en die is daar ook heel blij mee.
 
Het toermaatje hier...dacht al dat ik hier je comment zou vinden Ro! *D

Ik rijd al een aantal jaren CBR1000, heb er ook een uit '90 gehad, en het bevalt me prima.

Detail%2010%20Honda%20CBR1000%20Rood_zwart.jpg


Ik heb al aardig wat motoren gehad (stuk of 12) maar deze rijdt het meest probleemloos. Ik heb zelf Kawa gereden (niet ZZR1100) maar ik vond ze altijd wat 'rauwer' klinken en rijden. Niet slechter, dat zeker niet. Maatje Kingcoder hierboven bijv. draait behoorlijk wat probleemloze kilometers met zijn ZZR1100.
De Kawa heeft inderdaad wat meer power en is sneller. Ik vind (persoonlijk) de CBR1000 qua karakter een wat rustigere fiets en daarmee voor mij meer passend. Die ook perfect mee kan komen met het snellere werk, in de bochten een ander nog es een poepie kan laten ruiken maar waar je ook heel schakellui mee kan toeren.

De CBR1000 heeft op de latere versies het Dual Combined Braking System (DCBS) wat ervoor zorgt dat je met je achterrem ook 1 voorremschijf mee laat remmen. Kan lastig zijn in de bochten, de motor gaat zich dan oprichten, maar ook heel veilig. Remmen zijn dan ook perfect! :}

Detail%2011%20Honda%20CBR1000.jpg

Dit is m'n huidige CBR1000

Verder is het ook een individuele keuze. De ene kan je mooier vinden dan de andere. Maar ja, zeg nou zelf... :P

montblanctoer2_27.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een collega van me rijdt een ZZR 1100 uit 1993(?) en heeft wat problemen met lekkende voorvorkkeerringen. Al diverse keren vervangen, maar komt toch vaker terug. Verder probleemloze machien, geloof ik...

Een tweede collega heeft er een uit 2000, en geen problemen. "Power zat" hoor ik altijd van hem...
 
Het toermaatje hier...dacht al dat ik hier je comment zou vinden Ro! *D

Ik rijd al een aantal jaren CBR1000, heb er ook een uit '90 gehad, en het bevalt me prima.

(Afbeelding)

Ik heb al aardig wat motoren gehad (stuk of 12) maar deze rijdt het meest probleemloos. Ik heb zelf Kawa gereden (niet ZZR1100) maar ik vond ze altijd wat 'rauwer' klinken en rijden. Niet slechter, dat zeker niet. Maatje Kingcoder hierboven bijv. draait behoorlijk wat probleemloze kilometers met zijn ZZR1100.
De Kawa heeft inderdaad wat meer power en is sneller. Ik vind (persoonlijk) de CBR1000 qua karakter een wat rustigere fiets en daarmee voor mij meer passend. Die ook perfect mee kan komen met het snellere werk, in de bochten een ander nog es een poepie kan laten ruiken maar waar je ook heel schakellui mee kan toeren.

De CBR1000 heeft op de latere versies het Dual Combined Braking System (DCBS) wat ervoor zorgt dat je met je achterrem ook 1 voorremschijf mee laat remmen. Kan lastig zijn in de bochten, de motor gaat zich dan oprichten, maar ook heel veilig. Remmen zijn dan ook perfect! :}

(Afbeelding)
Dit is m'n huidige CBR1000

Verder is het ook een individuele keuze. De ene kan je mooier vinden dan de andere. Maar ja, zeg nou zelf... :P

(Afbeelding)


blijft een gave foto he, die van de mont blanc? Ik ga die toch eens als wallpaper installen op m'n laptoppie
 
Aan onderhoud gaat het je veel geld kosten (ik spreek helaas uit ervaring). Maar bij welke zware motor is dat niet het geval?
Ouwe Harley.Lekker zelfsleutelen.Ben je per jaar voor vrij weinig klaar.
 
ZZR1100 weet ik niet, nooit op gereden maar van rond 90..ze zijn pas sinds 90 op de markt. Over zijn voorloper ben ik wel dik tevreden :)

full


kan geen cbr van 90 tegen op ;)
 
Rij nu toch al enkele jaren op een oude (1987)CBR1000F(Hurricane) en deze bevalt me prima. Doe toch ruim 12000km per jaar en zit nu op iets meer dan 70.000km, kosten heb ik eigenlijk nog niet gehad, start elke morgen netjes, verbruikt wel wat meer olie dan ie normaal zou moeten denk ik, maar brengt me toch telkens waar ik moet zijn. Ik ben vrij groot, 1m88 en zit goed en zonder rugklachten zelfs na langer toerritten (400km)enkel verbruik ligt aan de hoge kant vind ik, is ongeveer zo'n 8 à 9 liter, maar da zal wel aan mij liggen.
Denk dat keuze een kwestie van smaak zal worden.
 
Me oom rijdt ZZR1100 en is er uitermate tevreden over, sprortied tourkanon van de bovenste plank. :P
Echt heel snel (300 op teller) en ik vind m persoonlijk mooier dan de 1000F, maargoed das smaak. Kwa onderhoud....nou ik hoor me oom nooit over extremen hoor. :X Topfiets!
 
ZZR1100 weet ik niet, nooit op gereden maar van rond 90..ze zijn pas sinds 90 op de markt. Over zijn voorloper ben ik wel dik tevreden :)

(Afbeelding)

kan geen cbr van 90 tegen op ;)

Cool he? zo'n ZX10! Model begint wel een béétje gedateerd te kijken maar toch wordt ik nog steeds warm als ik er een zie! Ik zie dat je nog gewoon twee uitlaten hebt! Om de één of andere reden zie je veel ZX10'en (maar ook ZZR'en hoor) met één uitlaat rondrijden...... léééélijk! bah bah!

Echt héééél erg fijne fiets zo'n ZX10, en inderdaad zijn erg genoeg sportieve fietsen van vééél later die 'm niet kunnen bijsloffen. Ik heb er twee gehad, precies zo'n rood/witte en later een zwart/grijze. Zie http://motor.habbiebabbie.net/
 
Tja..beetje gedateerd maar als je hem naast een cbr1000 zet van hetzelfde bouwjaar (mijn fiets is van 90)..dan is ie ineens weer supermodern 8-)

Moet je even corrigeren, ik heb maar 1 uitlaat erop zitten ;) was al zo toen ik hem kocht.

Maar zie op jouw site dat je rode zx-10 ook maar 1 uitlaat had :)

Hoe rijdt een zzr1100 nou tov de zx-10 ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan