Welke motor is de beste keus???

- een motor die niet te klein is <check>
- die lekker rijd <check>
- waar ik lekker mee kan spelen in bochten !!! <check>
- waar mijn vriendin goed achterop kan zitten <check>
- die zuinig is en een grote tankinhoud heeft <check>
- die het liefst cardan aangedreven <check>
- die goed uitziet <is een kwestie van smaak ik vindt van wel>
- waar ik lekker lang mee kan touren <check>

Dat is ongeveer hetzelfde lijstje als wat ik voor mezelf als selectiecriterium gebruikte (behalve de duo-passagier) en ik ben uitgekomen bij een Honda NTV. Die koop je al voor minder dan de helft van het geld wat jij wilt uitgeven. Als je hem vervolgens laat voorzien van een setje nieuwe progressieve veren en goeie bandjes dan stuurt hij :9~ en houdt je nog voldoende geld over voor een leuke vakantie of zo.
 
Dag mensen,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om een motor te vinden die voldoet aan mijn wensen.

Omdat ik een vriendin heb die ook achterop moet kunnen zitten voor lange motorritten, wordt de keuze al een stuk moeilijker. Ik heb nu een Honda Magna v30 VF500C uit 1985 maar deze motor is me te klein, mijn knieen zitten te hoog waardoor ik krampen krijg in mijn benen als ik snel optrek. Hij rijd overigens wel goed. Dus dat speelt ook een grote rol bij de keuze.

Ik wil graag een motor :

- een motor die niet te klein is
- die lekker rijd
- waar ik lekker mee kan spelen in bochten !!!
- waar mijn vriendin goed achterop kan zitten
- die zuinig is en een grote tankinhoud heeft
- die het liefst cardan aangedreven is of gewoon ketting aangedreven
- die goed uitziet( yamaha bulldog bt1100 ziet er wel vet uit )
- waar ik lekker lang mee kan touren

Ik ben benieuwd of ik hier zinvolle reacties op krijg.
Alvast bedankt voor alle reply's :}

Dat riekt naar een BMW :X Maar die is veel te lomp, toch? O-)

Volgens mij is het op zo'n Bulldog niet écht lekker achterop zitten trouwens..
 
Dag mensen,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om een motor te vinden die voldoet aan mijn wensen.

Omdat ik een vriendin heb die ook achterop moet kunnen zitten voor lange motorritten, wordt de keuze al een stuk moeilijker. Ik heb nu een Honda Magna v30 VF500C uit 1985 maar deze motor is me te klein, mijn knieen zitten te hoog waardoor ik krampen krijg in mijn benen als ik snel optrek. Hij rijd overigens wel goed. Dus dat speelt ook een grote rol bij de keuze.

Ik wil graag een motor :

- een motor die niet te klein is
- die lekker rijd
- waar ik lekker mee kan spelen in bochten !!!
- waar mijn vriendin goed achterop kan zitten
- die zuinig is en een grote tankinhoud heeft
- die het liefst cardan aangedreven is of gewoon ketting aangedreven
- die goed uitziet( yamaha bulldog bt1100 ziet er wel vet uit )
- waar ik lekker lang mee kan touren

Ik ben benieuwd of ik hier zinvolle reacties op krijg.
Alvast bedankt voor alle reply's :}

Een BMW R1200GS natuurlijk, weet alleen niet of zo'n apparaat zuinig is. Maar aan de rest van je eisen voldoet 'ie in ieder geval. 8-)
 
Probleem(pjes) van de Bulldog zijn:

Niet heel erg snel, niet geschikt om mee te scheuren.

Als ik je lijstje zo zie, zou ik er zowiezo een keertje mee gaan rijden..
 
Iedereen vindt zn eigen motor natuurlijk top; zo ik ook. Een yamaha yzf thundercat is sportief, kun je lang op zitten/toeren en qua comfort ideaal. Ook voor achteropzitters. daarnaast kun je er ook prima mee terecht op het circuit mocht je die ambitie ooit hebben. En niet te duur. voor 9 flappen heb je een spliksplinternieuwe.. (als die er nog zijn, geloof dat ze uit prodcutie zijn; wat niet wil zeggen dat er iets mis mee is..). Daarnaast is het onderhoud echt belachelijk goedkoop/eenvoudig.
 
rf900r

full
 
- een motor die niet te klein is <check>
- die lekker rijd <check>
- waar ik lekker mee kan spelen in bochten !!! <check>
- waar mijn vriendin goed achterop kan zitten <check>
- die zuinig is en een grote tankinhoud heeft <check>
- die het liefst cardan aangedreven <check>
- die goed uitziet <is een kwestie van smaak ik vindt van wel>
- waar ik lekker lang mee kan touren <check>

Dat is ongeveer hetzelfde lijstje als wat ik voor mezelf als selectiecriterium gebruikte (behalve de duo-passagier) en ik ben uitgekomen bij een Honda NTV. Die koop je al voor minder dan de helft van het geld wat jij wilt uitgeven. Als je hem vervolgens laat voorzien van een setje nieuwe progressieve veren en goeie bandjes dan stuurt hij :9~ en houdt je nog voldoende geld over voor een leuke vakantie of zo.

Dit vind ik persoonlijk geen mooie motor. Maar toch bedankt voor de tip ;)
 
Als je graag een bulldaog ziet kan je in de plaats een vx800 kopen! Die is stukken goedkoper, verbruikt niet veel... en hij heeft een 2-cilinder V-motor van een intruder! En uiteraard ook cardan. Ik heb de mijne voor €1250 gekocht met 2 koffers bij en slechts wat opkuiswerk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan