Welke motor is dit?

Jelle S

Die hard MF'er
26 aug 2005
616
1
hillegom
Weet iemand hier op het Forum welke motor dit is?
De foto is waarschijnlijk rond 1937 gemaakt.
Dit is een foto van mijn opa. (de appel valt niet ver van de boom ;)).
Het zou kunnen dat de foto in spiegelbeeld is. Maar dat weet ik niet zeker.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het een FN is, een FN M91 zelfs denk ik
 
Mooie foto. Geen idee wat het is overigens.

Ik heb er ook zo een van mijn opa op een Ariel. In een lange leren jas.
Die foto is gelukkig van de zijkant gemaakt waardoor het merk goed te lezen is op de tank.
 
foto is niet gespiegelt. anwb schiltje is te lezen en de spiegel zit op de juiste kant.
 
1930 Harely Davidson VL. of VC :Y

OEEX90C92X0H8FF7_medium.jpg

f0518.jpg


en ja van die fiets is de liberator (WLA/WLC) gemaakt.

die springer voorvork is het typische HD model.
(ennuh die FN's hadden web of girder vorken :Y )
 
Laatst bewerkt:
Leuk, opa's op motoren in vroeger tijden :)

Hier mijn opoe, stoere vent :Y

full
 
IIg heeft die man wel lekkere warme benen :+

toentertijd was dat het volledige tenue :Y

Reed heel Europa door, telkens een week of twee weken pleitte (werkte in de mijnen, paar weken op, paar weken af).

Had al veel merken gereden, en is uiteindelijk blijven hangen bij BMW. Toen was dat nog goed spul namelijk.
Tot op hogere leeftijd nog vanuit Limburg naar de randstad op bezoek bij zijn kinderen en kleinkinderen, op de BMW :)

Hij had altijd een leuk standaard grapje; dattie met één cilinder tegen een paaltje was gereden, en dat die daarom wat verder naar achter stond dan de ander :)
 
toentertijd was dat het volledige tenue :Y

Reed heel Europa door, telkens een week of twee weken pleitte (werkte in de mijnen, paar weken op, paar weken af).

Had al veel merken gereden, en is uiteindelijk blijven hangen bij BMW. Toen was dat nog goed spul namelijk.
Tot op hogere leeftijd nog vanuit Limburg naar de randstad op bezoek bij zijn kinderen en kleinkinderen, op de BMW :)

Hij had altijd een leuk standaard grapje; dattie met één cilinder tegen een paaltje was gereden, en dat die daarom wat verder naar achter stond dan de ander :)

Volgens mij is die foto in Kerkrade gemaakt, Einderstraat......
 
Terug
Bovenaan Onderaan