Welke motor is leuker of geschikter?

Fastcruiser

Explorator
Crew
14 aug 2001
19.788
11.151
Zuid-Limburg
Instagram
Ik weet nog niet of hij total-loss wordt verklaard (vandaag...), maar ik ben toch een beetje aan het rondkijken voor wat anders/sportievers.

Momenteel twijfel ik tussen een BB en een Fazer1000 (let wel, ik houd (voorlopig) liever de Pan, want anders gaat het al mijn spaargeld kosten en dat ik niet de bedoeling van mijn crash). Wie weet voors en tegens? Planning is wel er all-round gebruik mee moet plaatsvinden (nl. niet voor erbij).

En zou deze eventuele aanschaf wel gezond voor me zijn (oftewel rijd ik mezelf niet binnen een week weer in de vangrail) of moet ik eerst nog beter gaan leren rijden?
 
Mischien is een CX zijspan combi iets voor je? rijd behoorlijk stabiel. :+

Kijk eens bij boeve motoren in Garderen, die heeft nog wel eens leuk spul voor weinig.
 
En zou deze eventuele aanschaf wel gezond voor me zijn

Tja, kans is heel groot dat je nog -on toerderiger gaat rijden...

Je gaat dus weer voor koppel? Dus minimaal 1000cc?
Vergeet niet dat een sport-1000 een hele grote stap is in vermogen vergeleken met een toer-1(1)00
 
Als je dik wilt en een beetje sprotief.. De Aprilia RS Futura? Fazer 1000? ZZR 1100? Thunder Ace? Suzuki B-king?

Ik zou zeggen bepaal wat je mooi vind en ga proef rijden dan.
 
Als je dik wilt en een beetje sprotief.. De Aprilia RS Futura? Fazer 1000? ZZR 1100? Thunder Ace? Suzuki B-king?

Ik zou zeggen bepaal wat je mooi vind en ga proef rijden dan.

:^ preofrijden, maar persoonlijk? ZZR1100 *D Betaalbaarder dan de rest, en iets sportiever dan de BB. Of een ThunderAce, ook errug mooi...
 
Het is afhankelijk van het aantal kms wat je ermee maakt, en waar je die maakt, en hoe je die wil maken :P
Als je veel op de snelweg zit kan je beter de BB hebben...maar als je ook heel veel in de stad rijdt kan je beter op de Fazer zitten, terwijl je daarmee ook goed op de snelweg mee uit de voeten kan...Fazer is een gooi en smijt fiets...en een BB wat minder...en afhankelijk wat je met je rijstijl gaat doen natuurlijk...wil je netjes in de files en bij de stoplichten en drukke straten in de rij aansluiten, of ga je er doorheen knallen *D
 
Proefrijden ga ik zowiezo doen, maar ik wilde effe de meningen peilen.

BB = Honda CBR1100XX Super Blackbird

Rijden met meer vermogen heb ik al gedaan (R6, FJR etc.) Had niet het gevoel dat het een grote stap is (Pan op hogere toeren trekt ook al aardig), al is een 600 wel wat giftig.

Wil wel weer een zware vanwege meer koppel, ook bij lagere toeren.
 
proefrit gaan maken op beide machines...
kijken wat je het lekkerst vindt...

fazer 1000 vang je veeeeel wind...
bb minder...en met de bb kan je een verhoogd ruitje opzetten...dus helemaal weinig wind.. :)

he fastC ga gewoon naar je dealer ff ritje maken...en dan weet ik wel wat het wordt :)

weer een bb rijder erbij.. :}

Ik weet nog niet of hij total-loss wordt verklaard (vandaag...), maar ik ben toch een beetje aan het rondkijken voor wat anders/sportievers.

Momenteel twijfel ik tussen een BB en een Fazer1000 (let wel, ik houd (voorlopig) liever de Pan, want anders gaat het al mijn spaargeld kosten en dat ik niet de bedoeling van mijn crash). Wie weet voors en tegens? Planning is wel er all-round gebruik mee moet plaatsvinden (nl. niet voor erbij).

En zou deze eventuele aanschaf wel gezond voor me zijn (oftewel rijd ik mezelf niet binnen een week weer in de vangrail) of moet ik eerst nog beter gaan leren rijden?
 
sorry een zzr1100 sportiever dan een bb?
mmm...dat ben ik niet met je eens... t zijn gelijke fietsen...bb zit iets relaxter..en rijdt veel soepeler dan een zzr...

ik heb namelijk op alle 2 gereden... :)

:^ preofrijden, maar persoonlijk? ZZR1100 *D Betaalbaarder dan de rest, en iets sportiever dan de BB. Of een ThunderAce, ook errug mooi...
 
Proefrijden ga ik zowiezo doen, maar ik wilde effe de meningen peilen.

Wil wel weer een zware vanwege meer koppel, ook bij lagere toeren.

Als je koppel wil moet je voor een V blok gaan.

Hoewel de zware jongens (BB ZZR ThunderAce etc) er ook genoeg van hebben...

Proefrijden is goed! Probeer gewoon alle merken uit die klasse!

Plezier!
 
o nog een tip...als je gaat voor de BB en er zitten dunlop banden onder...eronder vandaan halen...en bridgestones onder zetten...

voor toeren voor bt-010 of 012 en achter bt-020
ga je wat sportiever rijden
voor en achter bt010 of 012.

dunlops zuigen zwaar onder de BB...ik heb ze er met 300km af laten halen...zeer slechte grip (D205 sportmax)
 
Doe gek, geef veel geld uit en koop een FJR 1300. Het beste van 2 werelden: Sport en tour.
 
fjr mooie fiets..alleen heel weinig bodemspeling...

hij reed bij zijn pan al de steunen aan de grond...
 
ik weet niet op je op de mfcd bent..maar dan moet je maar ff met simon vrijhof praten...die rijd zijn koffers aan de grond... :)

en een pan heeft meer bodemspeling als de fjr hoor...neem dat van mij aan.. ;)



Heb diverse testen gelezen, maar dat is me nooit opgevallen. M'n pa heeft er een, vandaar.
 
o nog een tip...als je gaat voor de BB en er zitten dunlop banden onder...eronder vandaan halen...en bridgestones onder zetten...

voor toeren voor bt-010 of 012 en achter bt-020
ga je wat sportiever rijden
voor en achter bt010 of 012.

dunlops zuigen zwaar onder de BB...ik heb ze er met 300km/uur af laten halen...zeer slechte grip (D205 sportmax)
Da's ook appels met peren vergelijken!(en dan heb ik het niet over Pocahontas' icon) Een D205 is een tourband, volgens Dunlop zelf dan tenminste. Ik denk dat wanneer je er D207's onder zou hebben gehad je ze fijn op zou hebben gereden.

Trouwens levensgevaarlijk om met die snelheid je banden te wisselen. ;)
 
ST4

:} :} :} :} :} :} :} :}

dan rijdt je tenminste iets fatsoenlijks...

:^

Neem dan meteen de st4s :9

The ultimate performance Sport Touring motorcycle

The new ST4s was designed for the Sport Touring customer who is more oriented to sports use, but who also wants his bike to offer comfort and functionality for long journeys and touring holidays.

The ST4s bristles with our best racing-derived components combined with all-day riding comfort.
Start with the awesome Superbike 996 cc Desmo 4 valve liquid cooled, fuel injected engine and six speed transmission.
Then, add the latest Showa fully adjustable upside-down forks, an incredible Ohlins remote reservoir shock and a new aluminium rear swingarm.

The result is a bike that is as capable on the street as it is on the racetrack.


f19.jpg
 
Laatst bewerkt:
st4 is toch een hele andere fiets als een bb of een fazer 1000...minder koppel en minder pktjes...

sorry :)

maar voor de rest...zijn duc's hele mooie fietsen!
 
Ik zou voor een Blackbird gaan. Rijdt lekker ontspannen en je hebt aan Fastnappie kunnen zien dat je er ook nog stevig mee kunt sturen. Ik heb alleen geen idee hoeveel geld je er dan bij moet leggen, heb je enig idee hoeveel je terug krijgt van de verzekering? Een Blackbird uit 1997 zou je wel moeten kunnen vinden voor €7500 tot € 8000.
 
Terug
Bovenaan Onderaan