Welke motor is niet zo zwaar

Toch best wel een naieve vraag voor iemand die al 14 jaar MF-lid is en waarschijnlijk nog langer al motorrijdt.
Als een aspirantje nou met zo'n vraag komt, oke...
 
Alle motoren die een gewicht van minder dan 198 kg hebben zijn niet zo zwaar als een motor die 198 of meer weegt.
Echt waar.
 
Toch bestaat dat wel: Ducati Hyperstrada 939.
Een Kawasaki Versys 1000 komt ook een heel eind in de goede richting voor die beschrijving.

Mooi is dat...................
Nee Ducati en Harley wil die niet. Niet betrouwbaar! .........................Oke; Brand maar los.....................!
BMW 1200RT (niet RS) heeft ie nu en is daar helemaal klaar mee! Daar mag je wel een schatkist op het achterrek plaatsen om alle rekeningen te voldoen.
Het simpelste klusje is net zo duur als bij een ander merk een volledige revisie.

Voorheen heeft ie altijd Jappen gereden. Nu met BMW wordt het rijden vooral een financieel debacle.
Daarom is idd Kawa 1000 is een mogelijke optie. Die staat al op het lijstje!
 
Soms worden eisen gesteld die niet te realiseren zijn. Bij een kennis van mij idem...............................

Hij wil een motor met veel pk, bochten-fietsje voor makkelijk sturen, maar wel een 'dikke' fiets, niet zo'n iel dingetje, moeten koffers aangeklikt kunnen worden voor vakantie-trips en verder liefst flink uit de wind zitten. O ja, ook veel koppel van onderuit voor weinig schakelen in de haarspelden op de Alpenpassen. Duidelijk is dat als je hiervan een wens hebt ingevuld dat je op een ander punt juist slechter bent.
Zogezegd: Zo win je wat, maar ook, zo verlies je wat..........................

Beste mss om 2 motoren te kopen.
Een snel bochten-racertje en een dikke toerbuffel. Alle wensen ingevuld!
BMW gs
 
Mooi is dat...................
Nee Ducati en Harley wil die niet. Niet betrouwbaar! .........................Oke; Brand maar los.....................!
BMW 1200RT (niet RS) heeft ie nu en is daar helemaal klaar mee! Daar mag je wel een schatkist op het achterrek plaatsen om alle rekeningen te voldoen.
Het simpelste klusje is net zo duur als bij een ander merk een volledige revisie.

Voorheen heeft ie altijd Jappen gereden. Nu met BMW wordt het rijden vooral een financieel debacle.
Daarom is idd Kawa 1000 is een mogelijke optie. Die staat al op het lijstje!

KTM 990 SMT ?
Moto Guzzi Griso?
:?
 
Als je Reuma aan de handen hebt en kan rijden met een motor, dat is mijn vraag welke motoren net zo zwaar zijn.
als je de motor op de midden bok set. daar heb je net de kracht voor. als je geen kracht meer in je handen hebt.
 
Als je Reuma aan de handen hebt en kan rijden met een motor, dat is mijn vraag welke motoren net zo zwaar zijn.
als je de motor op de midden bok set. daar heb je net de kracht voor. als je geen kracht meer in je handen hebt.

Een BMW R1200RT met bepakking zet ik zonder handen op de middenbok.

Ligt erg aan je middenbok, er zijn genoeg technische mensen die je kunnen helpen een zo goed mogelijk werkende middenbok te krijgen onder nagenoeg elke motorfiets, lijkt mij.
 
Moet de motor persee op de middenbok? Zo ja, kijk dan eens naar alternatieven die mogelijk wel kunnen met reuma.
Je kan bijvoorbeeld ook een motorsteun gebruiken in de stalling als de motor alleen daar op de bok moet.
Deze gebruiken minder kracht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan