Welke motor kies jij voor ca. €6500,-?

Welke motor kies jij voor ca. €6500,-?


  • Totaal aantal stemmers
    171
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik trek me meestal weinig aan van wat "ZE" zeggen. Ik houd 't op een sport-tour!
Als over een paar jaar iedereen van zijn naked is gewaaid komt de sport-tour vanzelf weer terug.
Haha! Daar zit zeker wat in. Denk toch dat het cross-over segment zich nog meer uitbreid.
De Z1000SX gaan we toevoegen met de Tracer aan de proefrit lijst. 👍🏼
 
Laatst bewerkt:
Ik trek me meestal weinig aan van wat "ZE" zeggen. Ik houd 't op een sport-tour!
Als over een paar jaar iedereen van zijn naked is gewaaid komt de sport-tour vanzelf weer terug.
Ik rij ook iets wat onder de noemer "sport toer" viel. En eigenlijk altijd wel gedaan.

Uit dit lijstje vond ik de Z1000SX ook wel een leuk ding, alleen vind ik het uiterlijk niet zo fantastisch meer. Alle kawa's lijken op elkaar.
Daarom zelf de tracer geselecteerd hier. Volgens mij is dat een rechtop sporttoer motor en ziet er naar mijn mening leuker uit.
 
Of juist een ander motorkarakter, eentje die op lagere toeren ook al prettig loopt en niet constant uitdaagt om het onderste uit de kan te trekken. Net boven budget, maar een R1200R zou je eens kunnen proberen. Fijn blok, goed wendbaar, kan je echt alles mee en voor het touren (of de boodschappen) kan je 3 koffers monteren. Tegelijkertijd ook geen saaie motor en zeker niet langzaam. Als je meer van de retro looks bent kan je ook voor de luchtgekoelde R1200R gaan, of voor de RnineT.

Als je ook wat meer windbescherming wil, is de R1200RS interessanter. Vrijwel zelfde argumenten als voor de R, maar dan met windbescherming en je moet iets meer mee werken/is stabieler in snelle bochten. Zelf heb ik voor de RS gekozen omdat met 1m93 de R nét te krap voelde. Maar als ik de R1200R meekrijg van de dealer bij onderhoud zal ik zeker niet klagen :)

@mean-machine ik snap ook niet dat dit segment (sport-tour) verdwijnt. Bij veel merken die een sport-tour aanbieden is het ook nauwelijks meer dan naked+kuipje of juist een adventure met andere wielen (Tracers, Tiger Sport).
Ik begrijp wat je wil zeggen, misschien is in een andere hoek zoeken. Echter ben ik niet weg van de BMW modellen. Ook kom ik dan snel uit in de jaren 2010 en ouder. En vind de motorfietsen qua uiterlijk toch een enorme vooruitgang de laatste jaren. Die RnineT word ik trouwens wel erg warm van. Maar de prijzen van dat model, niet te doen…. Oh ja en de S1000XR, yes please 😄
 
Laatst bewerkt:
Ik rij ook iets wat onder de noemer "sport toer" viel. En eigenlijk altijd wel gedaan.

Uit dit lijstje vond ik de Z1000SX ook wel een leuk ding, alleen vind ik het uiterlijk niet zo fantastisch meer. Alle kawa's lijken op elkaar.
Daarom zelf de tracer geselecteerd hier. Volgens mij is dat een rechtop sporttoer motor en ziet er naar mijn mening leuker uit.
Eens. Een soort Volkswagen onder de auto’s. Niet heel bijzonder en origineel.
 
Eens. Een soort Volkswagen onder de auto’s. Niet heel bijzonder en origineel.
Ja. En dat vind ik bijzonder jammer. Ik vond de ouder ZX6R erg tof, en in de jaren 90 hebben ze ook veel gaaf spul gemaakt wat (in mijn mening) ook echt goed in elkaar zat. Dat gevoel heb ik niet zozeer over het nieuwe spul.
 
Mmm...de beste staat er niet tussen..
Honda VFR750F. RC36 1 of 2...all day long.
Ja; ze zijn al oud..maar er is bijna niks beters te vinden
 
Mmm...de beste staat er niet tussen..
Honda VFR750F. RC36 1 of 2...all day long.
Ja; ze zijn al oud..maar er is bijna niks beters te vinden
Pfff… Wild gokje, je bent van de jaren ‘50 en vroeger was alles beter? 😴
 
Voor jou misschien.
Voor mij niet.
Een ktm 1290 super adventure is aardig dicht bij perfect maar nog niet helemaal. (Voor mij)
Ik heb een 1190, ik ken de motor :)

Voor forenzen zou ik persoonlijk een iets tammere motor kiezen, een Crossrunner is dan met z’n v4 een fijn alternatief.

Maar idd, voor mij. Alles blijft een mening. Nou vallen zowel jouw 1290 als mijn 1190 beide niet binnen het budget van TS. Maar dat terzijde
 
Mis de optie KTM 990 SMT en Honda CB500 -O-
Blijft mijn verlanglijstje he :)

Elke motor met uitlaatdempers onder het zadel is voor mij een no-go, afschuwelijk..
En over welke CB500 hebben we het? Toch niet weer zo’n jaren 90 ding?
Mocht het om het nieuwere model gaan, ik vind schakelen leuk hoor, maar we moeten niet overdrijven..
 
Blijft mijn verlanglijstje he :)

Elke motor met uitlaatdempers onder het zadel is voor mij een no-go, afschuwelijk..
En over welke CB500 hebben we het? Toch niet weer zo’n jaren 90 ding?
Mocht het om het nieuwere model gaan, ik vind schakelen leuk hoor, maar we moeten niet overdrijven..
:o Beste voor erbij motor ooit, lekker toeren beuken zonder grove snelheidsovertredingen. Niet te slopen, zuinig en goedkoop.

Had eerst een Street Triple R op het verlanglijstje, ook bijna gekocht. Tot ik een ritje had gemaakt op de KTM. Gewoon een stuk bruter, en ook nog praktischer. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan