welke motor kopen?? hulp/advies nodig

Welke moet ik kopen??

  • zx6r

    Stemmen: 9 60,0%
  • Bandit

    Stemmen: 2 13,3%
  • Fazer

    Stemmen: 2 13,3%
  • Diversion

    Stemmen: 2 13,3%

  • Totaal aantal stemmers
    15

Desmosil

Die hard MF'er
5 apr 2012
558
0
Groningen
Hallo,

ik heb binnen kort mijn rijbewijs, en be aan het kijken naar een motor, alleen weet ik niet welke ik moet kopen, ik heb hiervoor een paar brommers gehad.
en vind een naked of sport model erg leuk, alleen een supermotard mag ook.

zolang er maar een beetje 'pit' in zit :9
heeft er iemand ideeen want ik weet absoluut niet wat er allemaal is.

ik zat zelf te denken aan een zx6r of een suzuki bandit.


gr Silvijn
 
Ik mis de Moto Guzzi V7 in je lijstje :? Verklaar dat eens?

haha dat soort tips kan ik wel gebruiken, alleen is het niet iets voor mij, ben jong en wil toch iets dat er snel en modern uitziet;)

en mn budget ligt rond de 2000 euro, maar het mog ook een schade motor zijn, heb nl wel veel ervaring met projecten en zelfbouwen :)
 
je zult waarschijnlijk eerst gebonden zijn aan 25 kW als je net je rijbewijs hebt? dan hebben ze allemaal net zoveel (of zo weinig) vermogen, ik zou eerst gewoon leren motorrijden voordat ik zou gaan stunten... misschien anders gaan kijken in de stallen van KTM?
 
je zult waarschijnlijk eerst gebonden zijn aan 25 kW als je net je rijbewijs hebt? dan hebben ze allemaal net zoveel (of zo weinig) vermogen, ik zou eerst gewoon leren motorrijden voordat ik zou gaan stunten... misschien anders gaan kijken in de stallen van KTM?

eerst raad je het hem af om te stunten? en dan zeg je ga toch maar voor een stuntmachine kijken aka KTM ? :?

je hebt ook andere SM's voor goedkopere prijs
Yamaha
XT600 - meestal zelfombouw
XT660x

Honda xr600 meestal zelfombouw
Honda cr500 (2t) ook meestal zelf om gebouwd

suzuki drz400 sm

ja dan heb je nog husaberg husqvarna

ik ben zelf begonnen op een xt600 (rijd er nu nog mee) en heb er heel veel plezier in! deze was ook op 25kw begrensd maar merkte haast geen verschil alleen in de top.

maar wie wilt er nou met een SM 180 gaan rijden op de snelweg? :9
 
Laatst bewerkt:
ik zeg alleen dat IK het niet handig vind. Als hij echt wil gaan stunten dan moet hij dat lekker doen, en eens gaan kijken om een KTM
 
Honda CBR 600 F4 Beproefde carburatie techniek (laatste model) modern uiterlijk en bullet proof bij normaal onderhoud..

CIMG0512.jpg
 
Laatst bewerkt:
Stunten met 25kW... gaat hem niet echt worden denk ik. Ik heb een 2003 cbr fi, zoals hierboven. Goede motor! Aanrader!

heel eerlijk ben ik niet echt van plan hem 25 kw te laten, of is dat hier nogal omstreden?
ik heb was sm's opgezocht, maar ik denk toch dat ik meer voor een naked of sport model ga

moet ik eigenlijk ook iets in het blok aanpassen om op het achterwiel te kunnen? ik las bij een ander topic dat ze de olie aanzuiging van een zx6r ervoor veranderden

op mn scooter heb ik zoiets nooit gedaan :]
 
Als het geen 25kw wordt, waarom dan niet gewoon een betrouwbare CBR 6000 F2 /F3?
Voor je budget heb je dan een hele mooie.
 
http://www.hslbikes.nl/verkoop-sportmotor-racemotor-honda-suzuki-yamaha-occasions

zoiets?

ik ga hem natuurlijk wel 25 kw op kenteken zetten DYONn93
 
Een diversion is een prima motor om op te beginnen, ik kan het weten. Die van mij staat btw voor een klein prijsje te koop. Misschien een leuk project van maken?
 
Gewoon gaan voor wat je het liefst wilt dan, als hij toch niet op 25kW blijft dan moet je gewoon kijken naar wat je graag wilt rijden. Elke 600 gaat op zijn achterwiel dus daar hoef je hem niet voor uit te zoeken.
Je hoeft geen aanpassingen aan het blok te maken voor zover ik weet, waarschijnlijk doen echte stunters dit wel aangezien je olie volgens mij uit je blok loopt als hij te lang schuin omhoog staat. Niet goed voor je blok dus.
Maar volgens mij wil jij gewoon normaal motor rijden en af en toe een wheely voor een paar meter. Niet kilometers lange wheely's. (denk ik)
Wat betreft het op 25kW laten of niet, het is je eigen keus, hopelijk heb je wel veel info opgezocht over mogelijke consequenties e.d. en aan de hand daarvan een beslissing genomen. Dan weet je iig dat je nog meer moet uitkijken en niet helemaal los kan gaan. (om het zo maar te zeggen)
 
Je hoeft geen aanpassingen aan het blok te maken voor zover ik weet, waarschijnlijk doen echte stunters dit wel aangezien je olie volgens mij uit je blok loopt als hij te lang schuin omhoog staat. Niet goed voor je blok dus.
Maar volgens mij wil jij gewoon normaal motor rijden en af en toe een wheely voor een paar meter. Niet kilometers lange wheely's. (denk ik)

ik zat te denken aan parkeerplaatsjes en dan achter op staan oid op mn scooters was het ongeveer ook zoiets, of is het misschien verstandig een degelijke diversion te kopen en een schade zx6r voor stunten?

mag je eigenlijk niet 25kw motoren op een 25kw rijbewijs zetten?
 
Je zet geen motor op je rijbewijs, tenminste, ik zou het niet doen. Straks krijg je een bekeuring voor het fucken met je rijbewijs.

Je bedoelt mag je niet-25kw-motoren als 25kw op je kentekenbewijs zetten. En wat denk je dan zelf. Zou die regel bestaan als je hem aan je laars mag lappen? Natuurlijk niet. Het mag niet, je kentekenbewijs moet 25kw aangeven, en je kentekenbewijs en motorfiets moeten met elkaar overeenkomen. Dat zijn de regels.

Of jij je daaraan houdt dat moet je zelf weten. Risico's zouden zijn het krijgen van een bekeuring of eventueel problemen met de verzekering. (bijvoorbeeld bij een ongeluk met zeer hoge snelheid icm 25kw rijbewijs) Ik vind dat zelf enorme risico's, vooral het risico van niet gedekt zijn bij ongelukken, maar het inschatten van zo'n risico is heel lastig.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou éérst eens gewoon leren rijden voor je uberhaupt over wheelies en stunten ed begint..
Een Diversion zou ík niet doen; te lesmotorig.
Een ZX is weer heel tegenovergestelde. En vind ík geen beginnersfiets.
Bandit rijd leuk, Fazer óók. Beide wel gehuurd (en diversion).
Van het stel vind ík de Bandit meest geschikt voor beginners.
 
Het 25kW rijbewijs is er speciaal om jongens zoals jij tegen jezelf en de rest van de verkeersgebruikers te beschermen.
Jij hebt geen zin om voor tientallen duizenden euri's het schip in te gaan als je een ongeluk veroorzaakt, en ik wil niet worden aangereden door iemand zonder ervaring die zonodig moet stunten. -O-
 
dat snap ik, maar stunten deed ik altijd al op mn scooter, op parkeer terreinen ed, maar nooit op de openbare weg, ik vind het gewoon vet van de kick die het geeft. en al zeg ik het zelf: ik rijd heel verantwoordelijk, nooit stoer doen ofzo, daar heb ik niks mee, en nog nooit een ongeluk of bijna gehad. hoewel dat natuurlijk in 2 jaar niks zegt...
 
Leer eerst goed rijden voor je zulke dingen gaat doen.
Een motor is ook even heel wat anders dan een pleepot. Een motor kan je meer dan genoeg lol op hebben zonder rare fratsen uit te halen.

Ik zou verder voor de Fazer gaan, super fiets! En dan uiteraard het setje uit mn ondertitel kopen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan