Welke motor kopen?

waarten

Rookie
4 mei 2011
20
0
hoi allemaal,

binnenkort mag deze jongen afrijden, en omdat ik nog geen 21 ben moet ik me dus 2 jaar aan de 25kw grens houden. Nu vroeg ik mij af welke motor ik moet halen; wat raden jullie aan?
Gewicht: +/- 80kg
Lengte: 195cm
Soort motor: Chopper
 
Laatst bewerkt:
Nou, er zijn niet heel veel choppers met 25kw...

maar dit zijn er een paar:
- suzuki LS savage
- Yahama virago
- kawasaki EL

Daarnaast is er nog de mogelijkheid om een motor die boven de 25kw zit, terug te tunen.. dan heb je al wel wat meer keus. Mensen kunnen je wel dingen aan gaan raden, maar je moet toch iets hebben wat goed bij je past. Wat voor jou lekker rijdt. Ik zou zelf gewoon eens gaan zoeken als ik jou was, wat je mooi vind, wat voor eisen je hebt. Kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je liever geen virago wil want dat is een wat kleiner model (wikipedia). Dusja, dat past dan ook niet helemaal als je zo lang ben.

Verder zou je ook nog in deze topic kunnen kijken: Honda CB 650c / 25kw choppers
 
Vanaf hier ervaringen van de bezitters van de bovengenoemde motoren, en advies welke bij TS zou passen.


_______________________________________________
 
Ik vraag mij meer af waarvoor je de motor wil gaan gebruiken, na verhalen die ik heb gehoord zijn choppers echte terrashoppers en geen tour motoren.
 
bedankt voor de reacties.

de motor zal zeker niet dagelijks voor enorme tochten worden gebruikt (eerder kleinere afstanden, ideaal voor choppers dus).

van de drie bovengenoemde vind ik de yamaha virago (en dan teruggevoerde xv535) qua model eigenlijk het mooist

waar moet ik trouwens op letten als ik een motor ga kopen?
 
Ik rijdt Savage (ben 20) en bevalt prima, rij voornamelijk woon/werk en af en toe ook tour ritjes (300+).
Heb mijn savage wel aangepast met een ander stuurtje en highway bars maar ook standaard reed ie prima!

Waar je op moet letten is per motor verschillend, elk type heeft zijn eigen kwaaltje. (voor meer info over de savage kun je op suzukisavage.nl kijken).
 
Vandaag gewoon geslaagd (gelijk de eerste keer =D) ! Nu alleen nog even wachten tot mijn roze pasje is geüpdatet...

Inmiddels gaat mijn keus steeds meer richting een suzuki intruder. Nu had ik hier nog wat vraagjes over:
  1. Welke modellen kunnen allemaal op 25kw en op welke manier?
  2. Kan ik beter bij een garage halen of ook bij een particulier (heb geen idee waar ik op moet letten en heb een budget van max. 2000)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan