Welke Motor kopen ?

Bandit 650? Fazer 600? Sv 650 naked (mijn favoriet!!). Als de ritten voornamelijk binnen de omgeving Sauerland blijven zie ik geen noodzaak voir een kingsize tourmotor zoals een st1100. Touren is niet noodzakelijk gekoppeld aan een een grote hoeveelheid knipwerk er groot aantal cc's. EN de door mij voorgestelde motoren zijn budgetvriendelijk.
 
Ff doorsparen voor n Honda nc 750 dtc. Geweldige motor in de bergen ook met vriendin achterop 😳
Weet ik uit ervaring
 
Ik heb gereden op een RGV 250 suzuki en rij nu op een Honda CB750 Nighthawk (buiten USA: CB 750). Kies geen racer achtige motor types als je iemand acherop wilt. Zeker als je de bergen in gaat waar je veel bochten zijn en veel moet schakelen.

Ik heb net een licht beschadigde CB750 voor 975 euro gekocht en trekt in de hele toeren bereik lekker weg. Je kan rustig, kruipend vooruit bewegen of hard wegtrekken. Mooi geluidje! Verbruik is ongeveer 1:15. Het is een 4 cylinder, daardoor rustiger maar krachtig. De RGV is een 2 cylinder racer en is erg onrustig, altijd hoog in de toeren, snel schakelen. De CB750 heeft een oerdegelijke 8 klepper en minder onderhoud.

Kort gezegd:

- kies een 4 cylinder
- ongeveer 600 CC of hoger (schatting) omdat je een passagier meeneemt.
- betrouwbare merk en model.
- geen racer!
 
Ga in de tuin of voor de deur zitten en kijk wat er zoal langs komt.:P

Eh..., met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een GS..., en nog een GS, en een GSA, en weer een GS..., dan heeeeeel af en toe wat anders, maar dan weer een GS, en waarschijnlijk nog wel eentje... :+
 
Laatst bewerkt:
Ff doorsparen voor n Honda nc 750 dtc. Geweldige motor in de bergen ook met vriendin achterop 😳
Weet ik uit ervaring

Hou wel met zit hoogte? De NC750 zithoogte is 84 cm. Dat kan sommigen wel net iets te hoog zijn of je moet op je teentjes willen staan. Ik zelf vind dat verschikkelijk, alsof je een oversized broek hebt die je elke 30 seconden omhoog moet houden....

De meeste toer modellen hebben een zithoogte van 79 cm. Dat is het meest gangbaar voor iedereen. ik ben 1.75 cm lang. en bij een zithoogte van 79 cm kan ik gemakkelijk met beide voeten vlak op de grond. Echt wel fijn!

Daarnaast heeft de thread poster gezegd over comfortabel rijden. Dat is helaas alleen te ervaren door met zijn beiden op de motor te gaan zitten. comfortabel voor de rijder wilt niet zeggen dat de bij-rijder ook lekker zit....
 
Laatst bewerkt:
Hou wel met zit hoogte? De NC750 zithoogte is 84 cm. Dat kan sommigen wel net iets te hoog zijn of je moet op je teentjes willen staan. Ik zelf vind dat verschikkelijk, alsof je een oversized broek hebt die je elke 30 seconden omhoog moet houden....

De meeste toer modellen hebben een zithoogte van 79 cm. Dat is het meest gangbaar voor idereen. ik ben 1.75 cm lang. en bij een zithoogte van 79 cm kan ik gemakkelijk met beide veoeten vlak op de grond. Echt wel fijn!
Heel simpel te verlagen ......... dacht Max. 8 cm
 
Hou wel met zit hoogte? De NC750 zithoogte is 84 cm. Dat kan sommigen wel net iets te hoog zijn of je moet op je teentjes willen staan. Ik zelf vind dat verschikkelijk, alsof je een oversized broek hebt die je elke 30 seconden omhoog moet houden....

De meeste toer modellen hebben een zithoogte van 79 cm. Dat is het meest gangbaar voor iedereen. ik ben 1.75 cm lang. en bij een zithoogte van 79 cm kan ik gemakkelijk met beide voeten vlak op de grond. Echt wel fijn!

Daarnaast heeft de thread poster gezegd over comfortabel rijden. Dat is helaas alleen te ervaren door met zijn beiden op de motor te gaan zitten. comfortabel voor de rijder wilt niet zeggen dat de bij-rijder ook lekker zit....

Hangt ook weer van de breedte af, een veel hogere crossmotor kun je mogelijk beter aan de grond dan een brede toerbuffel he...
 
Ook op een RT kun je fijn toeren, rustig en doorgassen. Is een goede stuurder de BMW mits de juiste banden eronder zitten.

PS Heb er één te koop, titaanzilver met 48000 km erop, Interesse? dan via PB

Wat zijn volgens jou de beste banden voor een R1100RT?
 
Wat zijn volgens jou de beste banden voor een R1100RT?

Moeilijke discussie, wat is de beste band. Staan fora vol over geschreven. De één zweert bij Michelin op de motor en auto, en ik gooi ze er direct van onder vandaan. Heb ervaring met Bridgestone BT30, en Dunlop RoadSmart III, en nu op een nog zwaardere motor Michelin PR4. Maar die gaan er onder vandaan en zal ik vermoedelijk kiezen voor Metzeler of Conti Road Attack III.
 
Terug
Bovenaan Onderaan