Welke Motor kopen ?

Nordiej

Rookie
6 aug 2018
3
0
Hengelo
Ik ben woonachtig in Duitsland in het Sauerland.
Nu ben ik opzoek naar een mooie motor(max 2500 euro) waar ik lekker mee door de bergen kan touren.
Op welke motor ik dat ga doen is dus de vraag, waar ik jullie hulp bij nodig heb.
Ik heb mij laten vertellen dat een 2 cilinder(meer koppel) in de bergen wel fijn is om mee te rijden.
De motor moet aan 1 klein dingetje voldoen mijn vriendin moet ook achterop kunnen zitten en enigszins comfortabel.
Graag hoor ik welke motor jullie mij adviseren.
 
Een tweecilinder heeft bij dezelfde cilinderinhoud niet meer koppel dan een viercilinder. Wel draait een tweecilinder vaak minder toeren.
 
Licht er aan wat jij onder touren verstaat, sportief touren en rustig toeren is een wereld van verschil.

Ik kom met enige regelmaat in Sauerland om te rijden en denk dat ik daar het meest genoten heb van mijn BMW F650.

Nu ben ik een aardig sportieve rijden dus Dan bedoel ik flink op het gas en lekker gooien in de bochten. En dat alles rond de legale snelheid daar. Op de snelweg was het geen prettige fiets trouwens.
 
Gewoon een technisch goede motor met 500-750 cc en ga daar kilometers mee maken. Dan kom je er vanzelf achter waar je voorkeuren liggen en koop je volgend jaar een andere. Of niet als je eerste aankoop meteen een schot in de roos is.

Met jouw budget zit je bij een motor met redelijk wat ervaring te kijken. Groot voordeel daarvan is dat je weinig afschrijving hebt als je die volgend jaar weer zou verkopen. Mits particulier gekocht, particulier verkocht. Speel je het via een dealer dan moet die er natuurlijk ook nog een boterham aan verdienen. Maar zelfs dan kan de afschrijving best meevallen.
 
Sauerland !! Dan zou ik 500 euro van je budget uitgeven aan waterdichte kleding. :Y

Als je veel met duo rijdt en schakellui wil rijden zou ik sowieso voor wat meer cc gaan. Fazer 1000 ?
 
DL650 hoor ik voornamelijk van dat het zulke fijne motoren zijn om mee in de bergen te rijden. Maar met budget €2500 zal het lastig worden om een goede te vinden gok ik, ook op mobile.de

Daar zag ik trouwens een DL650 voor €2590 in Fürstenau met topkoffer.

Klik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook op een RT kun je fijn toeren, rustig en doorgassen. Is een goede stuurder de BMW mits de juiste banden eronder zitten.

PS Heb er één te koop, titaanzilver met 48000 km erop, Interesse? dan via PB
 
DL650 hoor ik voornamelijk van dat het zulke fijne motoren zijn om mee in de bergen te rijden. Maar met budget €2500 zal het lastig worden om een goede te vinden gok ik, ook op mobile.de

Daar zag ik trouwens een DL650 voor €2590 in Fürstenau met topkoffer.

Klik
Hij staat nog te koop en inderdaad, briljante fietsjes die V-strom 650. Ziet er als je er de 1e keer naast staat misschien imponerend uit maar dat verdwijnt als sneeuw voor de zon nog voor je er 100 m mee gereden hebt.

Ook op een RT kun je fijn toeren, rustig en doorgassen. Is een goede stuurder de BMW mits de juiste banden eronder zitten.

PS Heb er één te koop, titaanzilver met 48000 km erop, Interesse? dan via PB
spammert
whip.gif



:+
 
Voor dat geld wordt het dan een ST1100.
Fantastische toerbak met een erg fijne V4 en ook erg stabiel op hoge snelheden. (Autobahn)
Voor dat budget zijn erg nette exemplaren met lage km-standen te koop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan