4strokerules
MF veteraan
Als jochie van 13, de huskie van de broer van een vriendje. Wij met onze crossbrommertjes als hij kwam rijden stond iedereen met open mond te kijken naar de capriolen die hij uithaalde.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waar een kleine aanmoediging al niet toe kan leiden.
Geweldig, zo een oud beestje en dan zo tekeer gaan. Nog aanpassingen aan het rijwielgedeelte gedaan? Enig idee van vermogen en koppel?
Complete voorvork van een ZXR750, en een achterbrug van een Bandit 1200..
Ach, een foto zegt meer dan 1000 woorden.
[afbeelding]
Lagen er ook nog andere blikjes ?
Het is een Suzuki GS1000 uit 1979, zo'n 10 jaar geleden gekocht, heb ik een beetje verbouwd, want origineel vind ik ze niet zo mooi..
Heerlijk smeuig blok, maar bij 120 km/h is de fut er wel uit, daar moest dus wat aan gedaan worden....
Verschil;
Voor, zoals eerder gezegd, heerlijk soepel blok met onderin veel kracht!
Na, door de 1240cc cilinders onderin zelfs meer kracht dan voorheen, tot 4000rpm is het een gewohne motor, tussen 4000 en 5000rpm is een tussen gebied, en dan breekt de heel los!!
1ste versnelling, er niet eens over denken om het gas los te trekken!!!
2de versnelling, er niet eens over denken om het gas los te trekken! Voorwiel komt omhoog, of het achterwiel begint als een gek te spinnen!
3de versnelling, als het blok wat meer toeren draaid, 6500rpm zou je voorzichtig kunnen proberen om volgas te geven, het voor wiel kan nog steeds omhoog komen, of het achterwiel kan nog steeds beginnen te spinnen, tot zo'n 110 km/h.
4de en 5de versnelling,er kan vol gas gegeven worden! Maar ook dit gaat erg hard!
Wat er door me heen ging? Opwinding, ontzag en de eerste keer, eerlijk gezegd, ook een beetje angst...
Conclusie, eerst was bij 120km/h de fut er uit, nu durf je bij 120km/h bijna volgas te geven.
De GS1000 trekt nu ietsje sneller op dan een CBR1000 met 178pk, misschien is de GS1000 flink wat sneller, probleem is, wanneer kan dat gas er nu eigenlijk vol op?!
De manier hoe het vermogen vrijkomt is echt ongelooflijk!! De CBR is in vergelijking erg saai, en ik had meer verwacht van de 178pk..
Zo rond de 180 / 190 km/h begint de ellende, de rijwind werkt de ene kant op, en die motor blijft maar door gaan! Bij 240km/h vond ik het toch echt wel genoeg.
Ben gewoon bang dat mn aluminium stuur afbreekt, ongeloof dir rijwind bij die snelheid.
Mooi verhaal maar vergeet je hier nu om je turbo te vermelden of was alleen het bigbore setje genoeg om powerwheelies in de 3 te doen?
Maico 500 2T ergens midden jaren 80.
Ik mocht zelf rijden en was absoluut niet opgewassen tegen t beest, was ook nog een klein knaapje en véél te jong.
Zandpad in de Achterhoek waar mijn oom woonde. Ik mocht rijden zolang ik wilde maar alleen in de 1 en de 2 !!
Natuurlijk kwam ik soms per ongeluk in de 3 terecht.... maar na een paar keer viel m dat toch op en moest ik eraf.
Gatverrr...dat was maar goed ook !! Ik denk dat daar mijn armen 4 cm langer zijn geworden en ik heb er talloze malen als een vlag achter gehangen.... richting sloot, boom enz.