Welke motor moet ik kiezen?

paul600rr

MF'er
19 jul 2003
93
0
noordwijk
oke, ik heb vorige week eindelijk dan mn rijbewijs gehaald!!! :} dank u
ik helemaal blij natuurlijk tot dat mn neef z´n nieuwe (eerste) motor ging halen.
hij heeft een blauwe yamaha r1 uit ´98 gekocht met alarm andere uitlaat goude velgen andere achterkant etc. VET mooi ding dus ik al kwijlen :9~
nu wilde ik dus eerst een honda cbr600rr gaan kopen maar nu zit ik te denken om ook een r1 te gaan kopen aangezien ik die r1 van mn neef zooooo mooi vind.
alleen iedereen (behalve m´n neef) geeft mij het advies om niet meteen zo´n snelle motor te kopen aangezien dit m´n eerste motor wordt.
dus na een lang verhaal de vraag,,,, wat is verstandig? een 600 kopen of een 1000 :?
zijn d´r hier mensen die ook begonnen zijn op een 1000cc en zo ja, vertel eens hoe dat ging.

groetjes een newbie :] die volgende week of een r1 of een cbr600rr onder z´n kont heeft!
 
Om de lange discussie voor te zijn: Meestal vind men een 1000 cc racer niet zo handig om mee te beginnen. Raad zelf maar eens waarom. Achja, met een 600 kun je je ook kapot rijden. Suc6.
 
das dus wat ik ook steeds zeg, je kan op een 600 jezelf ook kapot rijden. maar kan je rustig rijden op een 1000cc?
het gaat mij niet om de cc´s maar ik vind zo´n r1 echt mooi vooral met een andere kont! JAMMIE :9
 
das dus wat ik ook steeds zeg, je kan op een 600 jezelf ook kapot rijden. maar kan je rustig rijden op een 1000cc?
het gaat mij niet om de cc´s maar ik vind zo´n r1 echt mooi vooral met een andere kont! JAMMIE :9
En wat vindt je van een R6? Is ook erg mooi, maar dan toch een stuk lichter. Is maar een ideetje :)
 
De vraag is kan jij rustig rijden op een R1?
Kan jij hem onder controle houden met je weinige ervaring?
Weet jij hoe een 1000cc reageerd in verhouding met je lesmotor?
Kan jij de verantwoording aan van een 1000cc?

Als je als een "mietje" gaat rijden op een R1 kan je net zo goed op een R6 beginnen en daar lekker mee leren spelen...
 
Je moet gewoon kopen wat je zelf mooi vind en niet anderen daarover
laten beslissen! Of het verstandig is meteen een R1 te kopen...... :?
Ben zelf begonnen op een SV650S,heb nu een Fireblade, en ben op zoek
naar een R1 ! Ik zou eerst wat rijervaring opdoen en dan heb je nog tijd
genoeg om zo'n pk-kanon te kopen (en te beheersen).
En rijplezier kun je met een 600 net zo goed hebben als op een 1000 hoor!
Het gaat toch om de :+ van het rijden!.
Veel succes met je keuze! ;)


p.s. waar heeft je neef die R1 gekocht als ik vragen mag?
(aan je beschrijving te zien, heb ik dit exemplaar laatst
ook nog gezien bij een dealer!)

:} :} :}
 
die motor heeft ie ergens in de buurt bij hoofddorp gekocht weet niet precies de naam van het dorpp :?

maar ja over die motor, ik ga woensdag proefritje maken op die r1 en ja als dat bevalt dan denk ik toch dat ik die ga kopen.

wat ik dus vaak hoor is eerst met een 600 beginnen maar zijn die nou zo veel langzamer dan? kijk ik snap dat de top van een r1 ongeveer 50 km scheelt van een r6 of iets in die richting maar toch is zo´n ding ook erg snel. of niet?

ach ja, ik wacht eerst woensdag wel af.
 
Op maandag 28 juli 2003 23:50 schreef paul600rr het volgende:
wat ik dus vaak hoor is eerst met een 600 beginnen maar zijn die nou zo veel langzamer dan? kijk ik snap dat de top van een r1 ongeveer 50 km scheelt van een r6 of iets in die richting maar toch is zo�n ding ook erg snel. of niet?

Och op een 600 rijdt je je eigen net zo snel dood als op een R1 hoor.

Dus als ik jou was gewoon die R1 hqlen.

Ik hoop alleen niet dat ik je op de weg tegenkom.
Succes met de keuze.

Michael.
 
Ik wilde ook met alle geweld een Fireblade hebben toen ik mijn RB haalde, uiteindelijk toch gekozen voor een thundercat (600) na advies van vrienden . Nu heb ik eindelijk mijn Blade en nu snap ik ook t advies! })
 
Och op een 600 rijdt je je eigen net zo snel dood als op een R1 hoor.

Dus als ik jou was gewoon die R1 hqlen.

Ik hoop alleen niet dat ik je op de weg tegenkom.
Succes met de keuze.

Michael.


tja,,,, hier heb ik veel aan dank u :}


misschien iemand die voor de zelfde keuze heeft gestaan?
 
tja,,,, hier heb ik veel aan dank u :}

misschien iemand die voor de zelfde keuze heeft gestaan?

Wat ik dus bedoel is dat ik als ik jou was (maar gelukkig ben ik jou niet) zeker geen R1 zou kopen.

Je kan beter met iets rustiger beginnen en ervaring opdoen.

Michael.

P.S. lees de post's hierboven ook even en dan vooral deze
Op maandag 28 juli 2003 20:23 schreef IKBENGEK het volgende:
waarom op een vuurpijl beginnen als je een raket kan kopen.

denk hier maar is goed over na
de meeste bedoelen dus hetzelfde als ik.
 
snap de reacties hier boven eerlijk gezegt niet, geen geeft de vraagsteller een idee waarom hij nou zou moeten kiezen voor een 600 of gelijk die R1.

Nou wil wel proberen je uit te leggen, begin gewoon rustig met een 600cc, ze hebben (r6, 600rr etc) genoeg trekkracht en pk's om lekker te rijden. Bij deze machines kan je je een foutje permiteren, meestal begint ie pas echt te trekken zo rond 7000 a 8000 toeren (en keer gas te snel open is geen probleem). Indien je met "weinig" ervaring gelijk op een 1000cc stapt (R1 dan) is de kans heel groot dat je verrast zal worden door de nodige pk's , en indien dat in een schrik moment gebeurd en jij dus geen ervaring hebt hoe je daar mee om moet gaan dan zal zeker een R1 je direct afstraffen.. Bedenk ervaren rijders brengen R1's terug, zeker de oudere versies van voor 2001 (die nog erg spartaans zijn) zijn erg paniekerig op het gas (lees wheelie machine), ze trekken al rond 5000 toeren (zit je dus al snel op).

Kortom, je zal zelf moeten kiezen, maar geloof mij voor de topsnelheid hoef je het niet te doen, een 600 gaat gerust hard zat (en R6 trekt ook in 3,3 naar 100 dus??? en ALS of je dat gaat lukken)

En zoals boven al stond, je hebt meer plezier van een motor die je volledig kan benutten, dan dat je straks een motor hebt waar je "bang" voor bent en dus maar voor 30% durft te benutten..
 
helemaal met jgsr eens !!!

Ik heb nu een gixxer 600 als eerste motor en ben BLIJ :) dat ik geen
1000cc (of zo iets) heb genomen. Ik kan veel makkelijker mn brommerd leren kennen dan waneer ik een r1 ofzo had gekocht. En zo'n 600RR (uit 2003, want die kennik alleen maar)gaat er ook als een idioot vandoor (vind ik....)

Succes iig !!! 8-)
 
( ff iets anders....ik ben dus blijkbaar (en gelukkig 8-) ) niet de enigste
idioot die hier om 2 uur s'nachts nog zit.....)
 
gewoon r1 kopen klaar.
mooie fiets maar je moet er wel mee om leren gaan
maar dat moet je met elke fiets en als jij je in kan houden go 4 it.
Maar weet je dat je dat niet kan begin dan niet aan een zware supersport
 
Begin met de 600, ik wou ook een R1 maar heb eerst een zx6r gekocht.
Dat was het advies van zovele, achteraf en nu ik de R1 heb snap ik waarom.
Je word veel te hard gestraft als je met een R1 een fout maakt, als je geen ervaring hebt gaat het verkeerd.
Ga voor de R6 dan, is net zo mooi.
 
kijk eindelijk berichten waarmee ik iets kan!
ik vind een r6 toch iets minder dan een r1 maar bedankt voor het advies!!!
ik ga woensdag die proefrit maken maar denk toch dat ik voor die nieuwe cbr ga.
mooie motor toch?
zijn dr hier mensen die zelf zo´n nieuwe cbr hebben? pleaze laat me jullie ervaring weten!

groetjes paul (die zn rijbewijs heeft maar nog geen motor :( )
 
ik zit zelf met de 25kW-shit, dus ik heb (gelukkig) niet meteen 150pk onder m'n kont. mijn RS125'je kan me slechts zelden verrassen, mijn 250 kan er soms wel nog voor zorgen dat ik ff mijn ogen opentrek. ik wil dus niet weten wat een R1 als eerste motor moet zijn. das gewoon vééél te veel van 't goeie. zoals iemand voor mij zei: de R1 straft je fouten meteen veel te zwaar af. en fouten zal je maken, daar moet je niet aan twijfelen. een motor waarbij je het gas niet vol kan opendraaien is zowieso een onverantwoorde keuze om op te beginnen.
 
Gewoon schitterend , ik vind een cbr600rr al achterlijk om mee te beginnen , dus in mijn opzicht komt je vraag ongeveer over als dit :
Ik had dus eigenlijk het idee om een machien te kopen dat ik 100 procent niet ga kunnen gebruiken en dat veel te snel , veel te hevig en veel te agresief is voor mij , maar nu zag ik de moto van mijn neef en die was nog veel sneller veel heviger en agresiever , en ik ga er nog meer indruk mee maken als in in neutraal gas geef 8-) , zou het een verstandige keuze zijn om die moto te kopen of zou ik toch maar voor mijn trage cbr600rr gaan :?
Echt schitterend :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan