Welke motor moet ik kiezen?

Yo-Wie

MF'er
4 feb 2005
46
0
Utrecht
Hallo!

Over een tijdje (6 maanden pas) mag ik na twee jaar 25KW te hebben gereden eindelijk zwaar gaan rijden. :] Ik weet alleen nog niet precies welke motor ik moet nemen :? Mijn budget gaat ongeveer tot de €4000,-. Ik heb een beetje gezocht en heb 4 typen motoren vanaf de 600cc gezien die me wel bevallen, namelijk:

Kawasaki ZX-R
Honda CBR
Suzuki GSX (de R-versie of de SRAD)
Yamaha YZF

Wat zijn jullie ervaringen met deze motoren? Zowel goede als slechte. Of zijn er andere motoren in deze klasse (vanaf de 600cc (mag natuurlijk ook meer) sport) waar jullie goede ervaringen mee hebben. Ik hoor het wel. Bedankt alvast!

En dan ga ik nu even rijden op mijn zzr.
 
Honda VFR ? kan erg snel maar is ook prima mee te toeren.

Fireblade ? Zit is een stuk lager (voorover dus) meer vermogen
Veel vermogen op hoge toeren (900cc)

ZXR 750 ? Veel minder vermogen dan een blade, (750cc) maar wel
het karakter van een echte kawasaki

FZR 1000 ? Nieuwe model vanaf 1994 ongeveer is erg leuk en bloedje snel

GSXR 750 ? oud model 1994 Behoorlijk sportief

Yamaha Thunderace ? Een echte racemotor die inmiddels betaalbaar is. 1000 cc

Het ligt aan je rechterhand, die polsbeweging!!
 
:^ Wat hier boven staat.
Zelf heb ik een GSX-R 600 '98 gehad en die reed zeker lekker.
Nu heb ik een Tcat en merk duidelijk dat je met de cat minder hoef te werken om een bocht te nemen lees: lichter.
De soez is wel sneller met acceleren.
Op de cat zit je ook weer wat meer rechtop in vergelijking met de soez waar je dus wat sportiever op zit.
Het is maar net wat je zelf fijn vind rijden ;)
 
Zo dat waren snelle reacties. Ik heb nu even verder gekeken naar de modellen die Roderick opnoemde. De Honda VFR is ook wel een mooie motor inderdaad. Over het de FZR 600/1000 hoorde ik dat het blok snel problemen geeft. Weten jullie hier meer van?
 
Ik had een Honda CBR600F (1997) ik heb daar 3 jaar met veel plezier mee
gereden.Deze motor rijd erg gemakkelijk stuurt lekker licht en ik vind
dat hij een plezierige zithouding heeft,
Mijn broer heeft een VFR750 (1996) dit is ook een goede fiets maar hij is
wel zwaarder als de CBR600F.
 
ik heb zelf voorheen cbr 600 f gereden.het bevielde mij prima qua rij gedrag
wat ook heel belangerijk is dat je later d,r makkelijk vanaf komt ,kijk zo,n honda kun je makkelijk inruilen,of verkopen , gewilde machine.
 
Is de band niet gewoon smaller?Dat is logisch,tis een Soes. ;)
Zou kunnen ?
Het "leek" of de soez zwaarder was als de Cat, gevoelsmatig, want het gewicht scheelt niet veel van elkaar.
En ik ben zelf niet groot of zwaar en vond het nadat ik de cat kreeg duidelijk merkbaar.
Het is eigenlijk logisch het is een soez :+
 
Honda VFR ? kan erg snel maar is ook prima mee te toeren.

Fireblade ? Zit is een stuk lager (voorover dus) meer vermogen
Veel vermogen op hoge toeren (900cc)

ZXR 750 ? Veel minder vermogen dan een blade, (750cc) maar wel
het karakter van een echte kawasaki

FZR 1000 ? Nieuwe model vanaf 1994 ongeveer is erg leuk en bloedje snel

GSXR 750 ? oud model 1994 Behoorlijk sportief

Yamaha Thunderace ? Een echte racemotor die inmiddels betaalbaar is. 1000 cc

Het ligt aan je rechterhand, die polsbeweging!!


:^ en proefritten maken! dan pas merk je het verschil.

[me]Roadk!ll moet nog een jaartje wachten...:
[/me]

tl1000 r/s :9~
zx7r :9~
cbr900RR :9~

hmmm :?
 
ik heb nu mijn tweede tc en ik vind het een wereld bike hij rijd en zit lekker , maar voor het zelfde geld vond jij een cbr lekkerder zitten en rijden , dus ga gewoon op een dag lekker met alle vier een proefrit maken dan kun je verglijken dat heb ik ook gedaan en bij was het de thundercat die het best bevielt. succes :]
 
Suzuki RF 600 of zelfs 900. Kosten tussen 3500,- en 4500,-
Erg sportieve toer...en mooi,betrouwbaar en degelijk.
Een 600 heeft 100pk
Een 900 heeft 135pk,lijk me genoeg he! :9
 
Wat denken jullie van de Thunderace? Zit er onder deze YZF hetzelfde blok als bij de FZR? Want de prestaties (Vermogen en koppel) komen bij beide types erg overeen. Zowel bij de 600,750 en de 1000cc. :? En ik hoorde dus dat er veel klachten waren over het blok van de FZR. Weet iemand hier iets over?
 
Suzuki RF 600 of zelfs 900. Kosten tussen 3500,- en 4500,-
Erg sportieve toer...en mooi,betrouwbaar en degelijk.
Een 600 heeft 100pk
Een 900 heeft 135pk,lijk me genoeg he! :9

Ik kan er van meepraten. Prima bike. Heb zelf RF 900 R. Vaak kan je (als je geduldig zoekt) nog veel goedkoper een RF vinden...

Ik koop dit jaar een GSXR 1000 van 2002-2004. Heb met de RF inmiddels 40.000 afgelegd in 2 jaar, zonder bullshit.

Chriz
 
Ik kan er van meepraten. Prima bike. Heb zelf RF 900 R. Vaak kan je (als je geduldig zoekt) nog veel goedkoper een RF vinden...

Ik koop dit jaar een GSXR 1000 van 2002-2004. Heb met de RF inmiddels 40.000 afgelegd in 2 jaar, zonder bullshit.

Chriz

He wat een toeval,dus ook jij van RF naar de Gixxer 1000! :P
 
je rijdt al op een kawa.. dus een logisch gevolg lijkt me dan een zxr 750.
Dan heb je een bulletproof blok .. en een super strakke fiets.
ik heb er 1 gehad uit 1989 met luchtslangen op de tank modelletje h1. super fijne fiets, en 89000 op de teller.. voor mijn gevoel kon er nog wel een ton bij.
105 pk maar wel met een super karakter. tot de 5500 tpm gebeurt en weinig maar alles daar boven is feest!!. pk is niet alles, hoe de curve van het vermogen loopt is ook belangrijk .. sommige nieuwe fietsen zijn nog al saai en voorspel baar .. zelfs de zx7r is daar een voorbeeld van. mooie fiets met een saai karakter , die moet je echt kietelen met een ander uitlaat systeem en zo B|
 
pk is niet alles, hoe de curve van het vermogen loopt is ook belangrijk .. sommige nieuwe fietsen zijn nog al saai en voorspel baar

Zijn er ergens vermogen-grafieken te vinden dan? Ik weet wel dat er op bikez.com gegevens staan over vermogen en koppel, maar geen grafieken :?
 
Ook BMW dealers hebben motoren in die prijsklasse.
Maar of er een 'R' type bij zit??

Ik weet wel van K1200RS voor ong. 6.500
Is toch 130 pk.
 
Zelf ben ik niet zo een fan van BMW. Vind het niet echt mooie motoren (in de prijsklasse tot €4000,-) Zien er een beetje 'lomp' uit. Mijn broer heeft een k100. Ik ben nu een beetje aan het kijken naar de Thunderace. Zitten nog wel leuke bij. De mogelijkheid voor een gixxer, FZR, CBR ZX-R blijven ook nog wel open hoor. Hoorde alleen dat de Ace (en ook de Cat) beter zijn als je ook langere ritten maakt.

Maar de vraag blijft nog steeds: wat zijn jullie ervaringen met sportmotoren uit de 600-1000 cc klasse. En dan specifiek de Yamaha FZR en YZF, Suzuki GSX-R (SRAD) en RF, Honda CBR en VFR en de Kawa ZX-R?
 
Zelf ben ik niet zo een fan van BMW. Vind het niet echt mooie motoren (in de prijsklasse tot €4000,-) Zien er een beetje 'lomp' uit. Mijn broer heeft een k100.
Hey Yo-wie let wel effe op je woorden he!!!!!!!!! Anders leg ik je vanavond effe met je hoofd onder m'n achterwiel en rij er een paar keer overheen. Misschien knap je er nog van op. :(

full


signalement:

*1.80m
*zwart haar
*een schapenjas
*studeert natuurwetenschappen en innovatiemanagment aan de universiteit van
utrecht
*woont in Tiel
*rijdt op een blauw-grijze kwakki-zakkie zzr250
*zit vaak alleen "met al zijn vrienden" in de kroeg.

Oproep voor alle bmw-rijders. Wie deze jongeman tegen komt; mijn zegen hebben
jullie. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan