Welke motor moet ik kiezen?

...4 typen motoren vanaf de 600cc gezien die me wel bevallen, namelijk:

Kawasaki ZX-R
Honda CBR
Suzuki GSX (de R-versie of de SRAD)
Yamaha YZF

Hoezo 4? :+

ZX6R :} :} :}

signalement:
...
*woont in Tiel

Oproep voor alle bmw-rijders. Wie deze jongeman tegen komt; mijn zegen hebben
jullie. :+

Verrek, 't is een plaatsgenoot! BMW-drivers beware... Er rijden ook veel Kawa's in de stad hoor!


;) :+
 
Dank je! :} Hij rijdt op een rode k100, dus doe je best. *D

Deze?

full


Zal 't in de gaten houden voor je... })

PS
Piccie van jouw motor? Om het topic iets op te fleuren!
 
Maar de vraag blijft nog steeds: wat zijn jullie ervaringen met sportmotoren uit de 600-1000 cc klasse. En dan specifiek de Yamaha FZR en YZF, Suzuki GSX-R (SRAD) en RF, Honda CBR en VFR en de Kawa ZX-R?

Om hier ook nog even op terug te komen. Ik kan je alleen mijn ervaring met de ZZR600 en de ZX6R (model 1998+2000) vertellen. De ZZR is een hele prettige motor. Nadeel vind ik de achterveer. Als je handig bent is dat zelf misschien te verhelpen door er een ander veer in te zetten oid.
(Ik heb een motor om te rijden, als ik wil sleutelen koop ik wel een Harley) :X

De ZX-jes zijn me tot op heden heel goed bevallen. Heerlijke "gooi en smijt fietsen". Met gemak tot 800 km/dag rijden! :} Hele dag binnendoor (lees: toeren) ook geen probleem. Je moet natuurlijk tegen de sportieve houding kunnen. Sommige mensen geven de voorkeur aan het rechter zitten op bv een toer of all-road fiets. Dat zul je toch voor jezelf moeten ervaren.

:]
 
En nog een foto. Dit was om 5 uur in de ochtend toen we op weg gingen naar de TT. De Mac was trouwens dicht om dit tijdstip: :? belachelijk!
full
 
Het antwoord ligt bij je zelf.
Zelf weet je of je een twee cilinder ploffer wilt of een vier cilinder janker.
Zelf weet je of je wilt gaan toeren of lekker racen (waar het kan).
En wil je veel kilometers maken? is ook van belang.
En ieder heeft zijn eigen ervaring. en die kunnen nog al tegenstrijdig zijn.

Tip voor jou. Kijk in je vriendenkring naar of wat voor motor ze hebben.
En ga proefritjes maken. Echte vrienden laten je wel even rijden.
Of ga gewoon wat zaken af.

Succes
 
Ik zou iets langer sparen en voor een Thundercat gaan :)

edit: puur het uiterlijk gezien... :P
 
Ik zou iets langer sparen en voor een Thundercat gaan :)

edit: puur het uiterlijk gezien... :P

Heej FOL!!!

Als ik je boodschappenlijstje zo bekijk, zou je naar de motor beurs moeten gaan, daar scoor je voor schappelijke prijsjes top spul. Ik ga elk jaar heen, en kom minstens met een paar goeie deals terug. Bij motoport of Safe betaal je 2 keer zo veel. Ik bedoel, lessen is ook niet goedkoop, en dan moet je nog een bike kopen, toch...? ;)

Weet jij al wat je wil ??? :?
 
Heej FOL!!!

Als ik je boodschappenlijstje zo bekijk, zou je naar de motor beurs moeten gaan, daar scoor je voor schappelijke prijsjes top spul. Ik ga elk jaar heen, en kom minstens met een paar goeie deals terug. Bij motoport of Safe betaal je 2 keer zo veel. Ik bedoel, lessen is ook niet goedkoop, en dan moet je nog een bike kopen, toch...? ;)

Weet jij al wat je wil ??? :?

Yo, bedankt voor de tip ;) Ik ga inderdaad naar de motorbeurs. De motor heb ik al (gsx-r 600), maar het pak koop ik waarschijnlijk gewoon in de winkel. Voor handschoenen en laarzen en oordoppen moet ik nog ff kijken in Den bosch :) Dank je voor de oplettendheid, erg attent! :}

En, dat plaatje is inderdaad van de gnoom van wegmisbruikers, maar ik persoonlijk ben niet deze meneer (gelukkig zeg :D)
 
Yo, bedankt voor de tip ;) Ik ga inderdaad naar de motorbeurs. De motor heb ik al (gsx-r 600), maar het pak koop ik waarschijnlijk gewoon in de winkel. Voor handschoenen en laarzen en oordoppen moet ik nog ff kijken in Den bosch :) Dank je voor de oplettendheid, erg attent! :}

En, dat plaatje is inderdaad van de gnoom van wegmisbruikers, maar ik persoonlijk ben niet deze meneer (gelukkig zeg :D)

Is er al een examen geprikt ?
Gelukkig inderdaad dat je die meneer niet bent, straks ga je mij nog op mijn vingers tikken ! B|

groet-zu-ki,

Chriz :)
 
En nog een foto. Dit was om 5 uur in de ochtend toen we op weg gingen naar de TT. De Mac was trouwens dicht om dit tijdstip: :? belachelijk!
(Afbeelding)

Mooie foto! Onbegrijpelijk dat ze niet ff een McBreakfast voor jullie klaar hadden staan. :X '

Wat is die je broer(tje?) stil trouwens?

:+
 
Ik ben er ook voor dat de Mac vroeger open moet. Die broer van mij is inderdaad stil. Zullen Kawasaki-rijders hem dan toch te pakken hebben gehad? })
 
Is er al een examen geprikt ?
Gelukkig inderdaad dat je die meneer niet bent, straks ga je mij nog op mijn vingers tikken ! B|

groet-zu-ki,

Chriz :)

Nope, pas na 29 maart, dan ben ik 21...Zal dus wel eind maart of begin april worden :)

En dat op je vingers tikken kan nog steeds })
 
Nope, pas na 29 maart, dan ben ik 21...Zal dus wel eind maart of begin april worden :)

En dat op je vingers tikken kan nog steeds })

Pfff...Waar ben ik aan begonnen ?! B|

Coole bike heb je uitgezocht, fol ! :9 Goeie kleurstelling ook ! Stuur 's een picie ! :)
Wat heeft 'ie gelopen ???

Ik rijd nu ruim 2 jaar rond op m'n RF 900, heel erg tevreden mee, maar de km stand gaat nu wel heel erg oplopen: 76.900
Tijd voor 'n nieuwe. Ik zit te denken aan een GSXR 1000, van hooguit een paar jaar oud. 8-)

Hier mijn RF:

Bijlage: RF900Mob.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan