Welke motor moet ik kopen? Het plaatje compleet maken

Ik zou sowieso geen 250 of minder nemen.

De GSR is een prime fiets, misschien iets te duur. SV650 kun je prima voor jouw budget vinden (vanaf 2003 heb je het nieuwe model, is wel zo mooi :) ). Het is het zeker waard om iets meer te investeren, want met een 600'tje heb je veel langer plezier.

De GSR en SV650 vind ik beiden erg mooie fietsen (SV vanaf 2003). Vind de GSR wel erg hoogtoerig, terwijl de SV een uiterst elastisch blokje heeft.
 
SV is het leukste in het rijtje.
2500,00 heb je een mooie sv voor,Het leuke is de V2 een 4 cilinder lijn motor is eigenlijk pas leuk boven de 9000 tpm
Vooral een sv 650 s is zeer betaalbaar en gewoon waar voor je geld.
Een 2007 is wat enthausiast voor 2500,- maar een leuke 2003-2005 is wel haalbaar.
 
SV650, heb je het meeste plezier aan! Liever een oude SV die er niet uit ziet maar heerlijk rijdt, dan een nieuw GSR/ZZR/CBR - 600 die je alleen maar op toeren moet jagen om voorruit te komen.
En nee, ik ben níet bevooroordeeld ;)
 
Wel degelijk. :Y
Veel mensen denken dat RVS "roestVRIJstaal" betekent. Dat is dus niet zo, het is "roestVASTstaal", wat inhoudt dat het wel weerstand biedt tegen roest, maar toch kan roesten...... Ook dan roest het niet snel en is het meestal oppervlakkige roest, maar het ís roest.....
het is toch ook roestvrij staal, net als een kogelvrij vest, deze is ook kogel vrij
alleen op het moment dat er roest/een kogel op komt is hij dat niet meer en doet hij zijn echte naam eer aan. roest vast en kogel werend :p

welke motor je zou kunnen kopen hangt af van waar je hem wilt kopen en of je handig bent.
als je hem bij een dealer wilt kopen is elk model duurder dan wanneer je hem ook bij een particulier wilt kopen.
ben je handig dan kun je ook een motor kopen die onderhoud nodig heeft. dit kun je immers zelf wat de kosten ook weer drukt

en welke echt het beste is zal af hangen van de testrit ;)

Ik zou sowieso geen 250 of minder nemen.

De GSR is een prime fiets, misschien iets te duur. SV650 kun je prima voor jouw budget vinden (vanaf 2003 heb je het nieuwe model, is wel zo mooi :) ). Het is het zeker waard om iets meer te investeren, want met een 600'tje heb je veel langer plezier.

De GSR en SV650 vind ik beiden erg mooie fietsen (SV vanaf 2003). Vind de GSR wel erg hoogtoerig, terwijl de SV een uiterst elastisch blokje heeft.

wat is dat toch in nederland, die nagst voor alles onder de 600cc?
ikzelf wil er ook echt geen maar niet om het vermogen of de cc's
ik rijd dagelijks 160km waarvan een groot deel op de snelweg en dan is een 250 te hoogtoerig. bovendien zijn er maar weinig toer motoren met zo'n blok.
voor recreatief gebruik of stedelijke WW km's kan een 250 prima voldoen, vlot zat dacht ik zo
 
Laatst bewerkt:
En toch is het fijn ook wat vermogen over te hebben. Ik kreeg van mijn toer genoten constant de vraag waarom ik zo langzaam uithaalde op mijn 25kw fiets. Kreeg rare blikken toen ik zei dat ik niet meer vermogen had.
 
Ik heb een top drie dankzij jullie

1. SV650 (mede dankzij de prijs)
2. GSR600
3. R6

Ik ga in deze week even de verzekering opbellen en kijken wat het premie wordt voor deze fietsen. Ik denk dat ik stiekem de GSR 600 leuker vindt. Maar dit is puur gebaseerd op looks. Ik ga de nr 1 en nr 2 proefrijden en maak me aan de hand daarvan een keuze. GSR 600 is tikkeltje duurder en dit hou ik ook goed in mijn achterhoofd!

Heb nu ook wat meer rust in mijn hoofd van 40 modellen naar 3 :+

Ik ga vanuit dat dit de prijzen zijn die ik moet betalen. Hoogstwaarschijnlijk krijg ik op dit bedrag nog 15% collectief korting.
Voor de GSR 600
x3lkx.png


Voor de SV650
16gk07o.png


R6
2j1u05w.png
 
Laatst bewerkt:
Waarom alleen een R6 uit de 600cc supersport catogerie, ik zou eerder de GSX-R600 er tussen verwachten, omdat de rest ook Suzuki is :P
 
Merk voor mij maakt niet uit :p vond de looks van de R6 wel leuk. Maar aan de andere kant denk ik, dan heb je z'n mooie sportieve motor maar komt er een lullige 25kw uit. De looks moeten het ook waar maken! Dus de keuze gaat voornamelijk tussen de sv650 en GSR 600 en dat scheelt toch al 5 euro per maand aan verzekering (60 euro in de jaar).
 
Terug
Bovenaan Onderaan