Welke motor moet ik kopen

Ook een leuke fiets is de Honda CB1 en die koop je voor weinig,leuke sportieve motortjes, sturen ook heel goed.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Zeker een goede optie, ruitje en handvatverwarming erop en gaan! Wel beperkt vermogen (55Pk) bij ruim 200 kg (nat) gewicht, dus niet een héle lichte fiets.
Leuke fiets met ervaring KLIK

Enige dat ik hierop aan kan vullen is dat je niet teveel koukleum moet zijn en niet te ver moet rijden, wil je zonder koude handen met handvatverwarming de winter door komen.

Mijn ervaring is tot nu toe dat je met handkappen en verwarmde Gerbing handschoenen zelfs bij -10°C nog gewoon kunt rijden zonder koude handen en ik ben best een koukleum.

Waarom dat is? De rijwind die zorgt voor koude handen komt tegen de bovenkant van je vingers, met handkappen (voor een euro of 10 vind je wel universele bij AliExpress) buig je de wind over en onder je handen door, maar dan is het nog steeds koud buiten. Handvatverwarming verwarmt je handen van binnenuit terwijl de kou van de andere kant komt. Met verwarmde handschoenen zit de verwarming rond je vingers en een klein beetje aan de binnenkant, zodat de kou van de rijwind niet de kans krijgt om tot je vingers te komen. Het is een investering, Gerbings kosten zo rond de €200 wanneer je ze op de accu aansluit met het kabeltje door je jas (tip: Koop de dikke kabels erbij voor als het echt koud is) en als je accu's wilt in je handschoenen ben je volgens mij ook nog een €100 extra kwijt. Maar van handschoenen die zelf een accu hebben wegen de nadelen van opladen, mogelijk leeg raken onderweg en een zwaar ding in je handschoenen niet op tegen het ongemak van een kabel tussen je jas en wintervoering zodat je die er gewoon in kunt laten zitten.
 
Het verouderd dan niet inderdaad en dat scheelt al een hoop, maar het tast bij een niet E10 geschikte fiets alsnog de slangen en rubbers van kraan en carburateurs aan. Ik zeg ook niet keihard dat het niet kan, ik kom net van twee jaar a 10K km op een 98er Bandit af zonder heel grote problemen (de carbs waren wel vervuild toen ik die kocht) maar zijn vervanging (Triumph Sprint ST) heeft wel injectie wat meer gemoedsrust geeft voor mij.
Als gemoedsrust het enige probleem met E10 is valt het allemaal nogal mee. :+
 
Bedankt allemaal voor het meedenken :)
Ik heb wat proefgereden en diverse motorzaken in- en uitgelopen. Maar ik werd nergens gigantisch enthousiast van.
Tot ik vandaag op een BMW G310R zat. Dat voelde meteen gigantisch fijn aan.
Lekker licht, ik kan goed met mijn voeten bij de grond, hoef niet keihard te duwen om hem in de tuin te parkeren etc.
Ik lever wel iets in op vermogen op de snelweg, maar volgens de dealer moet hij toch wel redelijk mee kunnen komen.
Daarnaast zou hij de 1:25 makkelijk moeten redden.
Wel een stukje boven m'n budget, maar hij reed zo fijn, dat ik dat er wel voor over had.
Zaterdag mag ik hem ophalen, heb er helemaal zin in!
 
Terug
Bovenaan Onderaan