Welke motor na nek- en rugklachten?

smaken verschillen :)

onderhoud valt mee,hoeft maar om de 10000 en onderdelen zijn goedkoper dan bv Honda :)

maar toch succes met zoeken!!

slecht argument, de praktijk wijst uit dat je die dure Honda onderdelen nauwelijks nodig hebt. :P
 
Laatst bewerkt:
slecht argument, de praktijk wijst uit dat je die dure Honda onderdelen nauwelijks nodig hebt. :P


:^ sprak gisteren een collega hij heeft een gs effe de cardan as +klok naar de klote 2700eurie |( dat zijn een hele hoop honda onderdelen
Het verbaasde me nog meer dat dat ding pas 29k gelopen heeft
 
Zoals iemand al eerder postte:

Aprilia RST Futura.

1000cc twin blok. Sporttour. Voldoet aan al je eisen en is nog mooi ook!
 
Mijn voorlopige lijst:
- Varadero
- V-strom
- Tiger

mocht je gaan proefrijden in dit segment....probeer dan toch eens een GS, als je erop gaat rijden dan vergeet je automatisch de rare eendenbek en de halve knipoog....for sure! de bmw's zijn gewoon toch net ff een stukkie ergonomischer en het blok is heerlijk....in elke test (zie het blad motor van afgelopen maand) komt deze fiets weer als een heerlijke allroad fiets naar voren (waar je 3 eerder genoemde fietsen eigenlijk niet aan kunnen tippen) maar smaak blijft natuurlijk persoonlijk.

succes met je zoektocht...en veel plezier met het proefrijden
 
:^ sprak gisteren een collega hij heeft een gs effe de cardan as +klok naar de klote 2700eurie |( dat zijn een hele hoop honda onderdelen
Het verbaasde me nog meer dat dat ding pas 29k gelopen heeft

Dan heb je garantie...of coulance,want een goede dealer regelt het dan gewoon.

Nog een broodje aap meneer?

Maar goed,gaat het hier niet om...Honda heeft ook gewoon onderhoud nodig denk ik..
@ts: sorry voor de afdwaling, suc6 met proefzitten ;)
 
heb inmiddels wel gevonden waar BMW zijn inspiratie voor het ontwerpen van nieuwe modellen vandaan tovert:

De inspiratie:
6a00f48cecf2650003011017a9eb71860e-500pi


Het uiteindelijke model:
DSC_4724.JPG



(jaja het is bijna vrijdag ;) Maar kon het even niet laten)
 
Laatst bewerkt:
ik heb m al even voorbij zien komen en ik ben erg blij met mijn v-strom 1000 uit 2003. Ik rij met chronische gewrichtsklachten maar op deze motor gaat het me goed af. ik vind hem wel wat zwaar als ik er naast loop met manouvreren maar dat is te overzien.

Verwacht alleen niet dat je met een orginele ruit goed zit want eigenlijk iedereen kiest voor een andere ruit ivm de turbulentie waar je in zit, en dat is nu precies wat jij niet moet hebben.
 
ik heb m al even voorbij zien komen en ik ben erg blij met mijn v-strom 1000 uit 2003. Ik rij met chronische gewrichtsklachten maar op deze motor gaat het me goed af. ik vind hem wel wat zwaar als ik er naast loop met manouvreren maar dat is te overzien.

Verwacht alleen niet dat je met een orginele ruit goed zit want eigenlijk iedereen kiest voor een andere ruit ivm de turbulentie waar je in zit, en dat is nu precies wat jij niet moet hebben.


:^

bij alle 3 de geselecteerde motoren zal een vervangingsruit noodzaak zijn. :Y


Als ik de tests mag geloven zou inderdaad de GS ook een hele goede kandidaat zijn, maar dan betaal je daar ook direct de hoofdprijs voor.
 
2e hands 1150 GS koop je voor 6000 kneuro,s

dat valt idd wel mee.
maar ja, dan nog het donald duck uiterlijk van de bmw dat ik er niet vind uitzien. misschien dat daarom de prijs wat lager is dan een wat normaler model van bmw????
Dus nogmaals:

Een BMW zal het nooit en te nimmer gaan worden!
 
Laatst bewerkt:
Het moet ook betaalbaar zijn. En BMW is een van de duurste in zijn cathegorie als het gaat om onderdelen en onderhoud.

De meeste bmw's vind ik er niet zo mooi uitzien. Maar dat is strikt persoonlijk.
Wil me eerst orienteren voordat ik keus maak.

Ergonomie is zeker een belangrijk aspect. Het belangrijkste uiteraard.
Maar het oog wil ook wat.. Dus ik kijk wat de mogelijkheden zijn, en ga dan rustig aan bekijken wat wel en niet aan mijn (persoonlijke) eisen voldoet.

Overigens vind ik de R1100RT wel een van de mooiere toermachines van BMW. Alleen de prijs staat me niet echt aan. Daarom valt BMW zowieso af.

Voor de duidelijkheid: ik heb het over een RS, en niet over een RT. De RT is inderdaad een goede ergonomisch verantwoorde fiets. Ik ken iemand met een RT, die af en toe rugproblemen heeft, en hij vindt het een perfecte fiets voor lange toerritten. Een RT is geloof ik wel veel duurder dan een RS.

Wat betreft de prijs: het is inderdaad erg gemakkelijk om te veel te betalen voor een BMW. Het kan ook anders. Ik heb een zeer complete (ABS, kofferset, handvatverwarming) R1100RS uit met 70k op de teller (wat voor BMW-begrippen net ingereden is). Die heb ik nu twee maanden. Hij ziet er goed uit, maar heeft wel wat pekelschade. Niettemin heb ik er een prijs voor betaald, waar ik noch een V-strom, noch een Varadero, noch een Tiger voor zou krijgen. Dat brengt ons op de volgende onbeantwoorde vraag: wat wil je eraan uitgeven?
Houd er ook rekening mee dat je veel onderdelen op het internet kan bestellen. Dan betaal je doorgaans veel en veel minder dan bij de dealer. Je moet zelf wel wat handiger zijn.

Wat betreft uiterlijk: in het begin moest ik ook wennen aan de hondenkoptopkuipdinges van de RS, maar ik vind het tegenwoordig juist wel mooi. Daardoor onderscheidt deze fiets zich van andere sporttoermodellen. Naar mijn mening zijn veel japanse sporttoermodellen veel te onopvallend. Niet dat ik er nooit een zou kopen, maar ik vind het niet de meest aansprekende modellen.

Dat de pan er oubollig uit ziet, ben ik wel een beetje met je eens, maar de andere kant is het moeilijk is om een betrouwbaardere fiets te vinden in dat segment. Je kan ze laten omlazeren en er hooguit wat krassen mee krijgen op je koffers (ervaring!).
 
Ik zou ook een proefrit regelen voor een Yamaha BT1100 Bulldog en een Yamaha MT-01. Ik heb zelf een nekhernia tussen m'n 5e en 6e nekwervel en ik heb op m'n motor nauwelijks last, zolang ik let op m'n houding. Op m'n Bulldog zet ik in de winter nog een iets hoger schermpje. Ik heb pas proefgereden op een MT-01 en daar zat ik nog iets beter op, zonder enige windbescherming. Dat gaat dan ook m'n volgende motor worden, volgend jaar. Succes met proefrijden!

Greetz, kowalski.
 
Dat brengt ons op de volgende onbeantwoorde vraag: wat wil je eraan uitgeven?

Ook dat ligt er nog maar net aan. Maar ik zou nooit een bike kopen met 70k gelopen.

Heb geen vast bedrag in mijn hoofd. Maar wil een die maximaal 25.000 gelopen heeft. Voorzien van alle beurten door de dealer. Geen schade en roest.
 
Nu je wellicht geïntreseerd ben in de Tiger 1050, vindt je dit misschien wel leuk om te zien. Bij MotorXperience is ie getest.

Link: www.fan.tv/view.asp?id=2014
 
Hoi probeer eens een rc8 is goed in te stellen misschien wel de comfortabelste ss te koop.

Dat is een racemodel en sowieso geen goede positie voor de nek. omdat je dan naar voren moet kijken, knik je je hoofd naar achter.

Nu je wellicht geïntreseerd ben in de Tiger 1050, vindt je dit misschien wel leuk om te zien. Bij MotorXperience is ie getest.

Link: www.fan.tv/view.asp?id=2014

tnx.. heb er met plezier naar gekeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan