Welke motor neem je mee op reis?

Je begint dit topic met 'met welke motoren gaan jullie op pad'?

Voor mij betekent dat, met welke motor ga je de reis maken.
NIET welke motor zet je op de aanhanger of in het busje.

Je kan wel de hele wereld rondrijden met de motor achter in de laadbak. :X
IMG-20200607-WA0013.jpeg
 
Bij la mouche was er een keer een kerel van 80 op een pan 1300.
Vond het misschien nog wel het knapst dat hij ( naar het leek en ik mij herinner, wat nogal een puntje kan zijn voor veel mensen daar ;) ) 3 navigatie systemen in gebruik had. ik val er bij 1 al af omdat ik dan niet oplet :P

Er was ook iemand die inmiddels 81 was en nog recentelijk gerent had naar Noord Spanje.
GERENT, met zijn voeten dus.
en een harnasje om wat een karretje trok met zijn kleding en andere bagage.
Ja, vanuit nederland. had hij wel vaker gedaan.

Misschien is geen zadel natuurlijk de beste manier om geen zadelpijn te krijgen ;)
 
Het is meer de mens dan de motor.

Andere buurman heeft 2 GS'en, een 1992? model en een 2006.
Prima kerel die op zijn oude 60+ dag nog graag bochtjes pakt en lekker door wil rijden.
Net alsof je boven de 60 alleen nog ouwe-lullen-ritjes zou kunnen rijden.
Ikzelf maak er geen punt van om in 1 dag naar Italië of Pyreneeën te rijden voor het maken van bochtjes.
Daar heeft deze pensionado (67) geen aanhanger voor nodig. Een ouwe zak kan ik altijd nog worden!
 
Dat is júist de doelgroep van BMW! 60+..
Dat is de doelgroep die geld over hebben voor een (te) dure fiets, en nog vertrouwen hebben in het duitse merk. BMW zal dan ook nog wel een aantal jaren goed blijven verkopen onder die doelgroep, al komt er een andere doelgroep bij, de zakelijke rijder (veelal 40+ en op een GS) die zo'n ding least, in plaats van een leasekoekblik..
Kan nog wel veel meer over BMW schrijven, en vooral over de marketing afdeling (betrouwbaar spul _O- _O- ), maar heb sinds mijn laatste pechgeval pas écht een hekel aan GS rijders gekregen. 10+ GS rijders die (onafhankelijk van elkaar langskomen en) niet eens stoppen (op IOM) op een achteraf weggetje, terwijl je aan jouw motor staat te sleutelen (topkoffer was eraf geknald, door een ongelukkige samenloop van omstandigheden)... Waren locals in een auto die uiteindelijk hulp aanboden (niet nodig gehad, maar gaat om het principe)...

Maar laten we gauw weer ontopic gaan..
 
Net alsof je boven de 60 alleen nog ouwe-lullen-ritjes zou kunnen rijden.
Ikzelf maak er geen punt van om in 1 dag naar Italië of Pyreneeën te rijden voor het maken van bochtjes.
Daar heeft deze pensionado (67) geen aanhanger voor nodig. Een ouwe zak kan ik altijd nog worden!

Ik ben van mening dat bejaarde mensen dat best mogen doen.

Maar serieus, vindt het fantastisch dat mensen zo jong van hart kunnen zijn.
 
De eerste jaren dat ik begon met reizen waren met de goede ouwe ZZR600
z7nxnYS.jpg


Daarna volgde de V-Strom 1000 (welke ik nu nog steeds heb maar op korte termijn wil vervangen)
1BRyeya.jpg


In Australië bij gebrek aan een eigen motor maar een GS800 gehuurd welke het ook erg goed deed!
BkeMxdQ.jpg


En tussendoor een aantal zomers ook op reis geweest met de Vespa P200E
75cRrxM.jpg


Volgend jaar kan het lijstje dus aangevuld worden.
 
Reis, kuch…..slechts een half tot hele tank, meer verbruik ik niet voor mijn ‘reizen’….Nu is het een dagje rijden en op tijd tijd thuis. Meerdaagse reis was voor het laatst begin ‘80 ofzo…….echter, ik lees wel graag mee in de reis-topics…. ;)

30 en 20 jaar oud want beiden voldoen nog perfect.

5B625D5B-5B69-45E8-8E6C-F3D0CFA9DCD8.jpeg
 
Reis, kuch…..slechts een half tot hele tank, meer verbruik ik niet voor mijn ‘reizen’….Nu is het een dagje rijden en op tijd tijd thuis. Meerdaagse reis was voor het laatst begin ‘80 ofzo…….echter, ik lees wel graag mee in de reis-topics…. ;)

30 en 20 jaar oud want beiden voldoen nog perfect.

Bekijk bijlage 1803159
Honda is mijn favoriete merk hoor,zelfs VFR fan, maar kan je die Zanussi even wegrijden zodat we die mooie klassieker beter kunnen bekijken ;)
 
Ik zag onlangs nog een topic waar men beschreef naar Faak te gaan met 3 motoren achterop de aanhanger.
Nou staan er daar complete vrachtwagens die de motoren ophalen en brengen dus als je er dan op de motor heengereden ben komen de 'die merk X lui laten hun bak hierheen vervoeren, sprayen wat nepzweet op en gaan hier dan in hesjes rondlopen en gevaarlijk kijken' .

Een paar seconden later bedacht ik mij dat , zeker met de huidige prijzen, het natuurlijk erg economisch is om met een auto met aanhanger te gaan, zeker met z'n 3e en dan kan je nog een beetje ouwehoeren of slapen en eten onderweg.
Voor de controversie en haters was het nog beter geweest als het een Tesla was geweest, maar je kan niet alles hebben ;)
 
Dat is júist de doelgroep van BMW! 60+..
Dat is de doelgroep die geld over hebben voor een (te) dure fiets, en nog vertrouwen hebben in het duitse merk. BMW zal dan ook nog wel een aantal jaren goed blijven verkopen onder die doelgroep, al komt er een andere doelgroep bij, de zakelijke rijder (veelal 40+ en op een GS) die zo'n ding least, in plaats van een leasekoekblik..
Kan nog wel veel meer over BMW schrijven, en vooral over de marketing afdeling (betrouwbaar spul _O- _O- ), maar heb sinds mijn laatste pechgeval pas écht een hekel aan GS rijders gekregen. 10+ GS rijders die (onafhankelijk van elkaar langskomen en) niet eens stoppen (op IOM) op een achteraf weggetje, terwijl je aan jouw motor staat te sleutelen (topkoffer was eraf geknald, door een ongelukkige samenloop van omstandigheden)... Waren locals in een auto die uiteindelijk hulp aanboden (niet nodig gehad, maar gaat om het principe)...

Maar laten we gauw weer ontopic gaan..
Ik snap dat je een hekel heb aan GS rijders, maar wat je nu opschrijft is wel stemmingmakerij hoor. ALLE GS rijders zijn klootzakken en trutten en ALLE motorrijders zijn herriemakers? Zoiets? :?
 
Om het hier weer een beetje on topic te krijgen

Ducati SuperSport S. Heerlijk ding.
Kriega van 30 L mee (soms nog een 10L erbij voor m'n regenpak) en lekker in hotels slapen. Mij krijg je nog niet op een camping al kreeg ik € 100,- per nacht toe.

En zo is iedereen anders. De een wil een GS, de ander een Goldwing en ik een Duc. De een zweert bij een groepsreis, de ander bij wild kamperen en weer een ander bij hotels. En een aanhanger of geen aanhanger.

Ik snap nooit zo goed waarom iedereen elkaar meteen de maat moet nemen. Laat een ander lekker kamperen of GS rijden.
Ok, uitzondering daargelaten; wielrenners zijn we het denk ik allemaal wel over eens ;-)

1663017366354.jpeg


En vroeger ging ik met de Monster 796 op pad.

1663017392831.jpeg



PS; en ik ben ook nog een wielrenner........
 
PS; en ik ben ook nog een wielrenner........
Vroeger was ik ook wielrenner.
Veel geklaag van motorrijders ook hier op MF over vervelende fietsers.
Van mij krijgen ze op de motor altijd ALLE RUIMTE!!

Andersom hebben wielrenners mss nog wel meer last van onwetende en onbenullige motorrijders.
De motorrijder hoeft nix meer te doen dan alleen maar aan z'n gashendeltje te draaien om een berg te bedwingen.
Laten we eerlijk zijn: Met de motor op een col boven komen stelt toch geen ene fuck voor!
Je hebt 't al zo makkelijk en dan ga je een wielrenner in volle inspanning ook nog eens hinderen. :X
Ik weet heel goed hoe zwaar 't kan zijn op de racefiets. Daarom voor de wielrenner: respect-respect en respect!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan