Welke motor neem je mee op reis?

Hmm, ik wilde het juist terug on topic brengen en dus gewoon zien met wat voor motor fietsen mensen hun tripjes maken. Mijn wielren opmerking was maar een grapje, maar blijkbaar niet begrepen.

Wielrenners kunnen enorme assholes zijn, zeker als ze in een groep van 6+ met allemaal-hetzelfde-pak rijden. Dan ineens denken ze dat ze Tour de France rijders zijn, de weg van hun is en er geen tegenliggers, rotondes, stoplichten of voorrangsregels bestaan. En dat er iets te winnen valt op hun zondagochtend.

Regelmatig meegemaakt dat die eikels gewoon echt niet opzij gaan als je hen tegemoet rijdt op een smal weggetje. Dan heb je aan mij dus de verkeerde. Ik wil best een stukje opzij, maar ga niet in de berm voor die hufters. En ik heb tenminste een leren pak aan.....

Ik wielren dus altijd alleen. Juist ook om de redenen die ik hierboven beschrijf. Maar er is al een wielren topic hier op MF, dus ik stel voor om deze discusseie daar naar toe te verplaatsen en het hier bij motorreizen te houden, zoals het onderwerp ook suggereert.
 
Ik had ‘n tijdje terug een wielrenner achter me aan. Reed achter een file, iets van 25~30 km/u.
Zag ik die kerel achter me aan plakken om uit de wind te rijden.
Vond dat wel geinig, want rij zelf óók op zo’n bio bike.
File verdween, maar dacht; gun hem een goeie score op Strava. Dus nog een poos voor hem blijven rijden, lekker breed en rechtop zittend.
Toen het bergop ging moest hij wel afhaken.
Ikke afscheid genomen met een duimpje omhoog.
Hij ook duimpje omhoog met een grote grijns.
Leuk toch? :)

Hier nog mijn on topic bijdrage:
VFR1200F en NC750X.
 

Bijlagen

  • 6B1CE98F-2D2A-4666-B4B8-1DD24F0DE965.jpeg
    6B1CE98F-2D2A-4666-B4B8-1DD24F0DE965.jpeg
    395,2 KB · Weergaven: 42
  • 81BFD236-719C-4283-8A3A-97BDE6CCBAEB.jpeg
    81BFD236-719C-4283-8A3A-97BDE6CCBAEB.jpeg
    490,4 KB · Weergaven: 43
Ik zit te overwegen de GL1200 langer te houden als ie af is. En dan volgend jaar ook een dikke trip er mee maken. Lijkt me heerlijk comfortabel.
Dat gaat je vast niet tegenvallen. Ik had ook nog nooit met zoiets een trip gemaakt, heel comfortabel idd. Had er hier nog kort iets over opgeschreven mocht je het leuk vinden.
Eindelijk was het zover! Vorige week vertrokken we voor de trip waar we onze goldwings voor hadden gekocht.
De koffers werden ingeladen met kleren, gereedschap en andere spullen. Meestal doen we de motortrips met wat modernere en sportievere motoren dus we waren heel benieuwd hoe dit zou bevallen.
Eerste dag vertrokken we met zijn tweeën naar de eifel waar we ze op de bochtige bergweggetjes al een beetje aan de tand konden voelen.
Bekijk bijlage 1680501
De eifel kennen we vrij goed en dan ook nog maar even een korte stop in cochem gemaakt.
Bekijk bijlage 1680502
De dag erna vertrokken we naar het zwarte woud, erg benieuwd omdat ik altijd veel goede verhalen hoorde maar het ook wel wat ver vond per supersport. Vorig jaar hadden we al wel gepland te gaan maar toen gooide corona nog roet in het eten.
Ook weer een prachtig gebied! Wat mij betreft nog wat mooier en vooral rustiger rijden dan de eifel!
Bekijk bijlage 1680504
Hier sloot 's avonds onze derde reisgenoot (en goldwing) aan en vertrokken we richting oostenrijk (tirol) ook hier weer mooi door de Alpen kunnen rijden.
Bekijk bijlage 1680505
Tot zover ging eigenlijk onze planning. Zaten een beetje te kijken of we richting Frankrijk en de route de grand alpes wilden gaan of richting de Italiaanse dolomieten. Dolomieten was niemand van ons nog met de motor geweest en omdat we maar een week hadden leek dat wat makkelijker haalbaar. Dus op naar Italië.
Geen verkeerde keuze geweest, de dolomieten zijn heerlijk om te rijden. Wat ons zo opviel is dat de goldwings ook echt gemaakt zijn voor de bochtige bergweggetjes! Het gaat niet zo hard maar zelfs de krappe haarspeldbochten heb je enorm veel lol. Het duurde ook niet lang voordat we in onze supersportmodus kwamen en elke bocht aanvielen alsof er bovenop prijzen uitgedeeld werden :]
Moet een mooi gezicht zijn geweest dat menig sportieve motor eraan moest geloven dat er een karavaan aan goldwings synchroon met de stepjes aan de grond ze voorbij kwam. _O-
Bekijk bijlage 1680507
Bekijk bijlage 1680508Bekijk bijlage 1680509
Na 2 dagen in de dolomieten zijn we via de Alpen en met een dagje sturen in Luxemburg weer naar huis gekoerst.
De goldwings hebben het verbazend goed gedaan! We hadden kilo's aan gereedschap mee maar die mochten allemaal in de kist blijven. Hier en daar moest een scheutje olie bij en sommige voorvorken waren terug wat natter dan op de heenweg maar verder geen problemen ondanks dat we niet gespaard hebben.
Nog nooit zo comfortabel gereden, elke dag tussen de 8 en 13 uur in het zadel (met de nodige stops uiteraard) zonder een centje pijn. 3500km met zo min mogelijk snelwegen.
Echt respect gekregen voor de Gl1500, nooit gedacht dat je met zoiets zwaars nog zoveel lol op bergweggetje zou kunnen hebben!
Bekijk bijlage 1680510

 
Dat gaat je vast niet tegenvallen. Ik had ook nog nooit met zoiets een trip gemaakt, heel comfortabel idd. Had er hier nog kort iets over opgeschreven mocht je het leuk vinden.
Ik had het toen al gelezen. Dat was alleen wel de GL1500.
 
Das waar, maar dat zal voor de beleving weinig verschil uitmaken! Ben benieuwd hoe je het vindt tegen die tijd!
Ik ook, ik vrees alleen dat dat moet gaan wachten tot maart. Ik denk niet dat ik hem voor het eind van november nog de weg op krijg en December, Januari en Februari mag ik niet :(
 
Ik denk niet dat ik hem voor het eind van november nog de weg op krijg en December, Januari en Februari mag ik niet :(
Het MAG altijd!
Alleen dan mss wel de verzekering aanpassen.
Mss zit je in de overgangsregeling (zit ik ook) van de MRB. Ook hier mag dat. Wel voor hele jaar dan MRB gaan betalen.

Vaak heb je half februari al wel eens een mooie dag voor 1e ritje van het jaar.
Dan zit ik me soms ook te verbijten dat ik nog moet wachten tot mrt.'(
Vrijwel ieder jaar gaat ie op 1 mrt direct de weg weer op.
 
Hier mee ga ik op reis in 1 jaar 20.000 km mee gereden in de Benelux. En ik ben pas 68 jaar.
Serieus overwogen om zo'n ding aan te schaffen, voor erbij (dochter wordt binnenkort 16, dus mooi excuus om zo'n ding in te rijden voor haar)..
Echt een prachtige machine (me like white😍), voor een 660 behoorlijk wat pit, alleen met m'n dikke kont vond ik de achtervering helemaal niets (veul te hard) en toch wel een kort kontje.. Maar respect..
 
Het MAG altijd!
Alleen dan mss wel de verzekering aanpassen.
Mss zit je in de overgangsregeling (zit ik ook) van de MRB. Ook hier mag dat. Wel voor hele jaar dan MRB gaan betalen.

Vaak heb je half februari al wel eens een mooie dag voor 1e ritje van het jaar.
Dan zit ik me soms ook te verbijten dat ik nog moet wachten tot mrt.'(
Vrijwel ieder jaar gaat ie op 1 mrt direct de weg weer op.
Ding is uit 1984, net als de bmw. Dus overgangsregeling. Nog 2 jaar, dan zijn we er vanaf.
 
Begonnen op een Fazer, maar daar heb ik op de telefoon geen foto's van. Daarna een aantal jaar weinig gereden, toen overgestapt naar de Tenere waar ik een hoop reizen mee gemaakt heb. Ik heb hem nog steeds, al maak ik er geen echte lange reizen meer mee.


Voor een reis die er door Corona nog niet van is gekomen heb ik de Tenere 700 gekocht. Inmiddels wel de nodige andere reizen mee gemaakt

3944C560-CF77-4B6B-A080-0C0AE40FF183.jpeg


Tussendoor voor een tripje in de winter ook nog wel eens de Diversion meegenomen, maar die is inmiddels naar de eeuwige jachtvelden


En voor korte tripjes waarbij ik geen offroad plannen heb gaat de FJR nog wel eens mee

F6D57AED-85A9-4CA2-A78C-F318705BB917.jpeg
 
De laatste 7 jaar met deze. Daarvoor een aantal jaren met een Guzzi Breva 1100, een T3 California uit 1975 en nog verder geleden met een KTM 990s Adventure.

De vakantie carrière begon met een DL1000 Vstrom in 2005.
 

Bijlagen

  • DF4EB673-5BC1-4231-ADA1-101A629497E6.jpeg
    DF4EB673-5BC1-4231-ADA1-101A629497E6.jpeg
    445 KB · Weergaven: 45
Terug
Bovenaan Onderaan