Welke motor neem je mee op reis?

Prachtig uitzicht daar in de bergen :9
1675767167693.png

Dit had het uitzicht kunnen zijn, helaas hadden we 1 dagje regen.

 
Vorig jaar heb ik een gehuurde autotrailer aangepast tot motortrailer en achter het busje gehangen. Hiermee hebben we efficient de saaie lange snelwegkilometers overbrugd tot aan de voet van de Franse kant van de pyreneen.
Daar hebben we bus/trailer achtergelaten en zijn we 6 dagen door het Franse en Spaanse hooggebergte gereden (van B&B naar B&B) met alle bagage op onze motor.
20220605_162108.jpg

Mijn 2010 Triumph Street Triple als pakezel , maar nog steeds licht, wendbaar en vinnig in de haarspelden.
20220611_111308.jpg


Dit jaar rijden we wel op de motor naar het zuiden vanaf thuis en het komt goed uit (voor snelwegkm) dat ik intussen ben overgestapt op een 2016 Triumph Tiger Sport 1050. Die is meer geschikt voor de lange baan, maar ietsje logger/zwaarder in de haarspelden. Bij deze motor heb ik ook 2 zijkoffers beschikbaar

20220817_2019051.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar heb ik een gehuurde autotrailer aangepast tot motortrailer en achter het busje gehangen. Hiermee hebben we efficient de saaie lange snelwegkilometers overbrugd tot aan de voet van de Franse kant van de pyreneen.
Daar hebben we bus/trailer achtergelaten en zijn we 6 dagen door het Franse en Spaanse hooggebergte gereden (van B&B naar B&B) met alle bagage op onze motor.
Bekijk bijlage 1846405
Mijn 2010 Triumph Street Triple als pakezel , maar nog steeds licht, wendbaar en vinnig in de haarspelden.
Bekijk bijlage 1846406

Dit jaar rijden we wel op de motor naar het zuiden vanaf thuis en het komt goed uit (voor snelwegkm) dat ik intussen ben overgestapt op een 2016 Triumph Tiger Sport 1050. Die is meer geschikt voor de lange baan, maar ietsje logger/zwaarder in de haarspelden. Bij deze motor heb ik ook 2 zijkoffers beschikbaar

Bekijk bijlage 1846407

Achter de California Coast, heb zelf een van de eerste uitvoeringen.
Geen moeite met dubbelasser en lading?
 
Achter de California Coast, heb zelf een van de eerste uitvoeringen.
Geen moeite met dubbelasser en lading?
Dit ging verassend goed. Ik was er eerst ook niet helemaal gerust in.
Het is een 2WD California coast 2.0TDI met 7speed DWG bak ( 150pk)
Om het veilig te houden en de brandstofkosten binnen de perken te houden hebben we een gemiddelde snelheid aangehouden van 100km/u, maar het geheel was ook stabiel als het wat sneller ging. Het was ook helemaal niet traag om op snelheid te komen en manoeuvreren en zelfs achteruit rijden en ergens inparkeren ging zeer vlotjes eigenlijk.
De autotrailer kon kippen en had ook twee stevige oprijplaten aan boord en verder had ik een constructie met kabelladders gemaakt die ik , zonder boren (gehuurde trailer) kon vastsjorren op de trailer en waarin de wielen van de motoren werden gereden en vaststonden tegen om het even welke zijdelingse beweging. Allemaal heel stabiel

IMG-20220606-WA0001.jpg

20220612_063544.jpg
 
Dit ging verassend goed. Ik was er eerst ook niet helemaal gerust in.
Het is een 2WD California coast 2.0TDI met 7speed DWG bak ( 150pk)
Om het veilig te houden en de brandstofkosten binnen de perken te houden hebben we een gemiddelde snelheid aangehouden van 100km/u, maar het geheel was ook stabiel als het wat sneller ging. Het was ook helemaal niet traag om op snelheid te komen en manoeuvreren en zelfs achteruit rijden en ergens inparkeren ging zeer vlotjes eigenlijk.
De autotrailer kon kippen en had ook twee stevige oprijplaten aan boord en verder had ik een constructie met kabelladders gemaakt die ik , zonder boren (gehuurde trailer) kon vastsjorren op de trailer en waarin de wielen van de motoren werden gereden en vaststonden tegen om het even welke zijdelingse beweging. Allemaal heel stabiel

Bekijk bijlage 1846623
Bekijk bijlage 1846624

Moedige combinatie, goed dat je 'm rond de 100 gehouden hebt👍

Zit met de mijne ook zo op 140, maar laat 'm ook lekker naar de honderd zakken voor de veiligheid.
 
Trailer en motoren zullen samen ongeveer 1750kg geweest zijn. De california rijklaar zit op 2500kg
En het ging inderdaad heel vlotjes
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan