Welke motor olie voor mijn zx6r (merk)

R6'er

geblokkeerd account
6 aug 2007
1.010
0
jahoor
Welke motorolie moet ik gebruiken voor mijn zx6r 2003. Soieso 10w40. En welk merk moet ik dan pakken en waar kan ik hem kopen. Het mag best dure zijn van goede kwaliteit.

- Dus waar koop ik mijn motorolie ? Prijs ?
- waar haal ik een Filter ? Prijs ?
- En ook nog een of andere ringetje die vervangen moest worden bij de aftapplug ? Prijs ?

Mis ik verder nog dingen ? Gereedschap om de filter eraf te draaien ? Of kan dat ook op andere manieren ?

alvast bedankt !
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het zelfde model als wat jij hebt gebruik Castrol superbike 5 w 40 maar die hebben ze sinds kort ook in 10 w 40, anders zou ik voor de motul geloof v300 gaan ontzettend goede olie.
Verder zou ik een oliefilter tang halen, ze slaan er ook wel eens een schroevendraaier door maar die tang geeft mij meer vertrouwen. Bij het erop zetten de oliefilter niet te strak vast zetten en even het rubberen ringetje insmeren met wat olie, en natuurlijk de oliefilter vullen met olie.

tja prijzen is een beetje moeilijk haal je de olie bij je dealer ben je voor 4 ltr motul( die is redelijk duur) wel 80 euro kwijt zo een ringetje is de moeite niet hooguit 1 euro ofzow en filter is meestal rond een 10 tje.

Veel suc6,
groetjes

rico
 
misschien moet je gewoon even naar de dealer gaan? redelijk nutteloze vragen allemaal :Y

Wat de olie betreft, gewoon castrol power RS eringooien (de opvolger van GPS) daar loopt ie gewoon goed op en alle full racing oils enzo heb je helemaal niet nodig op de weg tenzij je van je geld afwil
 
ik heb castrol grand prix '10W40 in m'n gsxr, zou ook prima moeten zijn voor je zx6r. Heb het van Louis.de besteld, gelijk met een vers filter.

10038353 CASTROL MOTORENOEL 10W-40
GRAND PRIX TEILSYNT. 4 LT
Grundpreis: 1 Liter = 11,99 EUR
47,95
 
Laatst bewerkt:
Heb op lois gekeken en allemaal zeer goedkoop. Ze verkopen ook een magneet olieschroef.
10002912_990_FR_08.JPG


is zo een ding handig ?
 
meeste aftappluggen zijn al magnetisch en het is handig want ( zeer kleine)slijtagedeeltjes blijven er aan hangen ipv door je blok te blijven rondgepompt.
 
Heb op lois gekeken en allemaal zeer goedkoop. Ze verkopen ook een magneet olieschroef.
[afbeelding]

is zo een ding handig ?
die dingen zijn ervoor bedoelt dat eventeel metaalslijpsel van je motor word vastgehouden zodat het niet meer door je blok gaat.
weet niet hoe goed het werkt maar als het niet extreem duur is kun je het zeker kopen.

let er wel ff op dat je een handleiding pakt voor het olieverversen en eventueel een momentsleutel gebruikt voor het aandraaien van de bout en filter
 
Ik heb net alles besteld en krijg een mailtje. Betaling manier heb ik vorkass gedaan. Maar hoe moet ik nu betalen ? Of krijg ik een accept giro bij het pakketje ?

Kheb castol grand prix besteld... Spot goedkoop.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net alles besteld en krijg een mailtje. Betaling manier heb ik vorkass gedaan. Maar hoe moet ik nu betalen ? Of krijg ik een accept giro bij het pakketje ?
volgensmij moet je het geld onder vermelding van je bestelnummer overmaken

Per Vorkasse

Sie erhalten von uns nach Eingang der Bestellung eine E-Mail oder einen Brief mit genauen Angaben über den Gesamtbetrag Ihrer Bestellung inkl. Versandkosten. Bitte überweisen Sie erst dann diesen Gesamtbetrag auf unser Konto. Ihre Bestellung wird nach Eingang des Gesamtbetrages versandfertig gemacht und an Sie verschickt.

je krijgt dus een mailtje met de gegevens.
als je moeilijkheden hebt met het duits wil ik je anders wel helpen vertalen wanneer dat nodig is.

ps, 1 ding bestelt maar? je moet ook oliefilter vervangen en als je niet die afsluitschroef neemt moet je ff een nieuwe afsluitring halen bij de dealer.

en als je bougies wilt kopen voor je motor, dan heb ik nog wel een heel goedkoop adresje *D
 
Laatst bewerkt:
Heb filter, olie en nieuwe schroef met ringetje. Ik ga nog eens ff in het mailtje kijken.
 
Heb filter, olie en nieuwe schroef met ringetje. Ik ga nog eens ff in het mailtje kijken.


hoeveel km heeft je fiets erop?
een KN-vervangingsfilter en NHK irriudium bougies zijn ook een aanrader.
heb mijn motor een beurt gegeven waar ik castrol olie, koelvloeistof, kn oliefilter, vervangings luchtfilter en irridium bougies erop heb gezet.
je merkt het verschil wel en als je een beetje goed zoekt dan heb je het erg voordelig.

heb je btw zelf een momentsleutel?
die dingen zijn voor de incidentele sleutelaar wel een aanrader (kost overigens 17 euro bij louis volgens mijn weten)

oh ja, als je de olie vervangt dan eerst de aftapplug, daarna het filter en laat hem ff een uurtje goed uitdruppelen.
smeer de rand van het nieuwe filter goed in met olie, draai hem er recht op, handvast, eventueel momentsleutel. dan de aftapschroef ook insmeren met de olie en die ook volgens moment of goed handvast erop.
dan de olie bijvullen en op het laatst goed peilen dat je er genoeg in hebt zitten, niet teveel, niet te weinig.

is een heel simpel klusje, alleen ff goed de tijd nemen en je wphb doornemen.
 
Laatst bewerkt:
Teller staat nu op 30000 maar alles heeft 4000km geleden al een grote beurt gehad... bougies, luchtfilter enz enz.

Maar door een klein probleempje staat mijn oliepijl nu te laag. Dus eigenlijk hoeft er niet eens een nieuwe olie filter in (4000km oud). Maar ik wil gewoon alles vers erin, filter kost toch geen geld. Dus doe dit uit voorzorg.

Over het mailtje, wie kan mij helpen.

Bestelleingangsbestätigung Sehr geehrter Herr xxxxx,

vielen Dank für Ihre Bestellung. Diese Eingangsbestätigung informiert Siedarüber, dass Ihre Bestellung bei uns eingegangen ist, stellt jedoch keineAnnahme der Bestellung durch uns dar. Der Kaufvertrag zwischen Ihnen und uns kommt erst mit der Versendung der Ware an Sie zustande. Sie bestellten gemäß unseren Allgemeinen Geschäftsbedingungen (AGB) verbundenmit Ihrem dort dokumentierten und für Sie kostenlosen Rückgaberecht. Folgende Bestellung haben Sie aufgegeben:

Produkt Beschreibung Anz Einzel- Gesamt-Preis Preis--------------------------------------------------------------------------------10050446 OELFILTER CHAMPION F308 DIVERSE MODEL 1 8.95 EUR 8.95 EUR LE 10002912 MAGNET-OELABLASSSCHRAUBE M 12 X 1,5 1 4.95 EUR 4.95 EUR 10038255 CASTROL OEL GRAND-PRIX 10W-40, JUBI-ED 1 29.95 EUR 29.95 EUR ITION, 4 L --------------------------------------------------------------------------------Versandkosten: 7.95 EUR --------------------------------------------------------------------------------Gesamtbetrag: 51.80 EUR -------------------------------------------------------------------------------- Soweit zum Zeitpunkt dieser Bestellung ein Guthaben besteht, wird diesesautomatisch vom Rechnungsbetrag abgezogen. Ihre Rechnungs- und Lieferanschrift lautet: Herr
xxxxxx xxxxx -xxxxxxx

Sie haben folgende Zahlungsart gewählt: Vorkasse Sie erhalten von uns in Kürze eine E-Mail mit genauen Angaben über den Gesamtbetrag Ihrer Bestellung inkl. Versand- und Verpackungskosten.Bitte überweisen Sie erst dann diesen Gesamtbetrag auf unser Bankkonto. Ihre Bestellung wird nach Eingang des Betrages versandfertig gemacht und an Sie verschickt. Bitte beachten Sie, dass sich die Lieferzeit bei Vorkasse aus organisatorischenGründen (u.a. warten wir den Geldeingang ab) verlängert. Die Lieferbarkeitsanzeige unseres Internetshops wird werktäglich stündlich mitunserem Warenwirtschaftssystem abgeglichen. Dieses gewährleistet eine sehrgenaue Auskunft unseres Internetshops. Sollten wir bestellte Ware entgegendieser Lieferbarkeitsanzeige unseres Internetshops ausnahmsweise einmal doch nicht liefern können, so werden wir Ihnen dieses selbstverständlich separat,spätestens mit der Versandrechnung/-information mitteilen. Mit freundlichen Grüßen aus HamburgDetlev Louis Motorradvertriebs GmbHKundenservice
 
Laatst bewerkt:
Mja, het is is wel nog steeds een forum en geen wikipedia. Ik heb er niet zo'n probleem mee als mensen vragen stellen.

Idd.

Als mensen zich ergeren aan overbodige vragen, reageer dan gewoon niet.... laat dat maar over aan de mensen die zich er niet aan ergeren.

sim-pel. :z
 
bestellingsontvangstebevestiging....
bedankt voor je bestelling.
de bestelling is ontvangen het koopkontract is pas geldig als wij de spullen aan u verzenden.
je kunt kostenloos je geld terug krijgen wanneer je niet tevreden bent

produktbeschrijving en preis

blablabla

je hebt gekozen voor vorkasse (vooruitbetaling).
je moet je bestelling controleren (of het goed is) en dan het geld overmaken op ons rekeningnummer.
de levertijd bij vooruitbetaling kan iets langer zijn vanwege administratieve rompslomp.

dat is het heel kort en snel.

je moet dus ff je geld overmaken op hun rekening.
 
bestellingsontvangstebevestiging....
bedankt voor je bestelling.
de bestelling is ontvangen het koopkontract is pas geldig als wij de spullen aan u verzenden.
je kunt kostenloos je geld terug krijgen wanneer je niet tevreden bent

produktbeschrijving en preis

blablabla

je hebt gekozen voor vorkasse (vooruitbetaling).
je moet je bestelling controleren (of het goed is) en dan het geld overmaken op ons rekeningnummer.
de levertijd bij vooruitbetaling kan iets langer zijn vanwege administratieve rompslomp.

dat is het heel kort en snel.

je moet dus ff je geld overmaken op hun rekening.

Ok thanx.. En wat moet ik dan als betalingsomschrijving doen ?
 
Ok thanx.. En wat moet ik dan als betalingsomschrijving doen ?

Soweit zum Zeitpunkt dieser Bestellung ein Guthaben besteht, wird diesesautomatisch vom Rechnungsbetrag abgezogen. Ihre Rechnungs- und Lieferanschrift lautet: Herr
xxxxxx xxxxx -xxxxxxx

waarschijnlijk stond onder die xxxx je rekeningnummer?

ws is jouw rekeningnummer gekoppeld aan je bestelling, dus als zij een bedrag met xxxx rekening zien word jou bestelling in werking gezet.

pas als je een bestelnummer moet doorgeven die erbij zetten. maar in die mail die je hier hebt neergezet staat dat niet dus zal het wel niet hoeven.

ik betaal btw via creditcard, lekker makkelijk ;)
 
Soweit zum Zeitpunkt dieser Bestellung ein Guthaben besteht, wird diesesautomatisch vom Rechnungsbetrag abgezogen. Ihre Rechnungs- und Lieferanschrift lautet: Herr
xxxxxx xxxxx -xxxxxxx

waarschijnlijk stond onder die xxxx je rekeningnummer?

ws is jouw rekeningnummer gekoppeld aan je bestelling, dus als zij een bedrag met xxxx rekening zien word jou bestelling in werking gezet.

pas als je een bestelnummer moet doorgeven die erbij zetten. maar in die mail die je hier hebt neergezet staat dat niet dus zal het wel niet hoeven.

ik betaal btw via creditcard, lekker makkelijk ;)

Ik heb nergens mijn rekening nummer in hoeven te vullen. XXXXX is mijn adres :P

Heb overigens geen credit card, wel paypal enzo maar zie daar niets over op hun site.
 
Terug
Bovenaan Onderaan