Welke motor om mee te beginnen?

Ik heb met een XJR gereden en vond m in verhouding met mijn ZRX erg lomp aanvoelen m.n met sturen en de ZRX voelt sterker aan vindt ik, ten tijde was mijn ZRX nog in de org uitvoering ,dus wel een eerlijk vergelijk.
 
De vfr800 is mij als eerste motor goed bevallen, en ik ben 1,97meter. Wel met een superbike stuur en een hogere ruit voor comfort. Ook altijd woonwerk mee gereden.
 
Ik woon in de omgeving Enschede.



thx zal eens kijken!



De xjr staat op de shortlist voor een proefrit inderdaad!



Het gaat voornamelijk om wat meer lokale ritjes. Verder eens met wat je zegt hoor, maar het oog wil ook wat natuurlijk. ;)



Wat bedoel je met een loden deur? Logge motor?

Bekijk bijlage 1454233

Een kennis van mij tipte mij gisteren over bovenstaande motor. De huidige eigenaar heeft hem via via gekregen, maar wil hem eigenlijk van de hand doen. Heeft 8000km gelopen en ziet er als nieuw uit, zelfs nog 2 nieuwe banden eronder. Helaas weet hij (kennis van mij) niet wat voor type het precies is, hij wist alleen dat het bouwjaar 2005 was en dat het een 600cc is. Op de flank zie ik dat het een Bandit is, maar ik weet niet welke. Hij wilde er 1800 euro voor hebben.

Is er iemand die het bovenstaande model herkent en er wat over kan zeggen? Hoe verhoudt deze motor zich met bijv. de ZRX1000 en de XJR1300? Is dit is een mooie motor?
Afhankelijk van de technische staat is 1800 euro niet gek denk ik.
 
BMW All-Road F 650 GS / ABS / Handvatverwarming
€ 4.900,00

Kawasaki Versys 650 ABS (bj 2010)
€ 4.940,00

Yamaha FZ6
€ 2.850,00

YAMAHA FZ 1 ABS Fazer 2008 FZ1 FZ1S
€ 5.400,00

KTM SUPERDUKE 990 SUPER DUKE ALS NIEUW (bj 2005)
€ 4.990,00

Ik was dan voor zoiets gegaan. Allen met relatief weinig km. Nette bouwjaren en (bijna) binnen je budget. De FZ1 en Superduke voor als je wat dikker wilt (ze zijn er ook als 690 Duke). Op een 1000 gaat het allemaal net even sneller = nog beter opletten en anticiperen. Voor de FZ6, FZ1 en Superduke zou ik wel een hoger model ruit monteren.

Hoe het icm je lengte zit weet ik niet. Kwestie van proefrijden.
 
Laatst bewerkt:
Ook het snelste kapot😬
Zolang ze ook te koop staan met 40-50dkm durf ik wel eentje te kopen met 20dkm mits de onderhoud er gewoon aan gedaan is 👌🏻


Prachtige CB1000 R, NL motor, vol opties, lage km.
€ 5.450,00

Of een CB1000R. Die is mss iets boven budget maar mss kan je geluk hebben qua prijs/km
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan