Welke motor past bij mij

Ruderick

Rookie
27 feb 2015
8
0
Nederweert
Beste mede-forumleden,

Ik rijdt al een paar jaar motor en heb gereden:
Yamaha fzr 600 uit '89
Kawasaki GPX 600 r uit '93
Yamaha Virago xv700 uit '86
Honda Vfr 750 uit '94
Honda Vfr 750 uit '95

De laatste 2 door heftige ongevallen in puin gereden.
Nu ben ik op zoek naar een model chopper met het liefst de volgende eigenschappen:

Meer dan 1000 cc, het liefst Cardan en het moet een onverwoestbaar blok zijn.
Aangezien het blok van een VFR 750 gewoon niet kapot te krijgen is wil ik een motor met een blok waarvan ik net zo veel vertrouwen in krijg dan het VFR-blok.

Ik zelf was aan het denken over een Honda shadow vt 1100.
Maar hier zijn ook weer veel verschillen in qua bouwjaren en types.

Zijn er mensen die mij verder op weg kunnen helpen?
Aangezien ik de virago maar een half jaar gereden heb, ben ik een leek op chopper gebied.
alle tips zijn welkom!

alvast bedankt! :}
gr
Ruud
 
Enige tip die ik je kan geven is: geen sjopper kopen. :N
Maar als je er per se eentje wilt zou ik voor de Shadow 1100 gaan.
 
Enige tip die ik je kan geven is: geen sjopper kopen. :N
Maar als je er per se eentje wilt zou ik voor de Shadow 1100 gaan.

Ik wil chopper gaan rijden omdat ik voorheen begonnen ben met rijden om als doel met veel bepakking lekker rond te tuffen.
Een sportmotor zoals ik die de laatste jaren heb gereden daagt je gewoon veel meer uit.
Ik heb veel treffens gereden met de VFR en ja, met een 3delig kofferset kreeg ik ook zat mee. Maar met een chopper rijdt je natuurlijk gewoon rustiger aan dan met vele andere motoren.


maar waarom jou mening geen chopper....tis gewoon je smaak niet neem ik aan?
een de vt1100? heb je hier ervaring mee? zo ja...... dan ben ik benieuwd natuurlijk ;-)
 
Geen sjopper is niet alleen smaak. Ik vind ze gewoon geen fijne rijeigenschappen hebben. Geen fijne zithouding, matig sturen, matige remmen, van die deinende veerwegen. En ik ben echt geen racer of iemand die continu met een knietje aan de grond door ene bocht gaat.
Als je een rustigere motor zoekt die minder uitdaagt zou ik kiezen voor een Varadero.

Als je toch een sjopper kiest zou ik de 1100 shadow nemen omdat je die zelf als eerste optie noemt en ik die zelf het mooist vind (maar dat is absoluut een kwestie van smaak)
 
Als jij chopper wilt rijden, lekker chopper gaan rijden.
Overal wordt afgeraden om als eerste motor een chopper te nemen. Dus wat staat hier.... Juist.
Zodra ik erop zat wist ik dat dit mijn motor was, ook al is de zit en het bochtenwerk heel anders dan de lesmotor waar ik toen nog op leste. De zit is goed rechtop, wat ik weer heel fijn vind zitten.

Qua techniek weet ik er weinig van, wel dat de Honda Magna en Honda Shadow eigenlijk altijd wel blijven rijden. Weinig toeters en bellen dus weinig dat stuk kan. Hou er wel rekening mee dat de meesten in de wintermaanden op stal moeten, tenzij je te veel wegenbelasting wilt betalen.
 
Laatst bewerkt:
ik rijdt al een aantal jaar hoor, en heb wel iets ervaring met choppers(virago xv 700) dus ik ga absoluut chopper rijden.
Ik houdt me gewoon wat in op zo'n ding en het daagt natuurlijk een stuk minder uit dan een "racer" of snelle tourmotor.

Ook rijdt ik het hele jaar door.
Ik ben aan het denken om een shadow vt1100 van rond de 1999/2002 aan te schaffen omdat die vaak wat minder km's op de teller hebben.
Ik wil gewoon een degelijke, zware fiets die ik tot "legerbobber" om kan bouwen en shotload bagage mee nemen om op vakantie te gaan en motortreffens af te rijden.

Voor mij is betrouwbaarhoud een must, de looks maak ik zelf wel ;-)


Thanks voor je reactie Ytje!!!
 
alleen jammer dat t geen v-twin is:-p nu ik een ander type motor wil, mag het geluid ook wat anders.... en ja......ik ben veel eisend;-)

maar bedankt mijnheer!
 
Jij bent Ruud van de VFROC toch?
Anders is 2 keer hetzelfde verhaal wel erg toevallig.......

Maar dan ook hier nogmaals mijn antwoord: ga eerst revalideren, doe dan wat proefritjes op verschillende motoren, en besluit dan pas wat je gaat doen.
Een chopper is heel anders motorrijden, en zal veel mensen niet bevallen.
 
Cardan, onverwoestbaar blok, vtwin?

Klinkt als een suzuki intruder.

Heb er zelf met plezier op twee gereden en mijn ervaring is betrouwbaar en ook goed te betalen als je FF op marktplaats kijkt. En ook heel goed zelf volledig te verbouwen.

En in verschillende cc versies te krijgen.

Succes met zoeken nog
 
Terug
Bovenaan Onderaan