Welke motor ??? please advies.....

DIE NAAM EN ICOON STOORT :( :( :( :( :( :( :( :(


Nou ophouden over zijn naam en zijn icoon.

We hebben er intussen al genoeg over gelezen en meningen over gehoord. Ieder heeft er nu wel genoeg over kunnen zeggen. Ik heb er nog nooit wat over gezegd, maar doe het nu voor de eerste en tevens laatste keer.

Iedereen zegt misschien wel eens iets wat door een ander niet wordt gewaardeerd. Hele discussies komen er daardoor los. Dat mag en is goed, maar laten we in godsnaam nu eens voor eens en voor altijd ophouden over iemands naam en/of icoon (tenzij het echt niet kan, maar daar zijn de mod's voor, het is hun taak daar een (nieuwe) gebruiker daar op te wijzen en eventuele veranderingen door te voeren qua naam o.i.d.)

Wat iemand zegt/doet staat los van zijn/haar naam icoon.

Zo..... dat is er uit. En wie hier ook op reageert om mij verder uit de tent te lokken voor een discussie heeft pech, want zoals gezegd: dit is de eerste en laatste keer dat ik hier iets over zeg en zal dus niet meer reageren.


CAT
 
:^

:}

En de eerste die WEER begint over de nickname van Jesus krijgt een officiele waarschuwing, ik heb er meer dan genoeg van! :(

Wij crew hebben deze nickname (een normale Spaanse naam) goedgekeurd en daar heb je je maar bij neer te leggen!
 
Hoi snelle miep,

Als je het verstand volgt; zoals iedereen zegt, gewoon proef gaan rijden.
Ehm... ik deed dat dus niet en kocht gewoon wat ik leuk vond :+ Tja, misschien kom je er dan (net als ik) later achter dat het niet de juiste motor is voor jouw rijstijl, maar je moet natuurlijk eerst een rijstijl ontwikkelen en daar heb je een motor voor nodig :] Veel succes met het zoeken en vinden van een geschikte motor. Mijn tip; begin met een 700/750, daar ben je niet zo snel op uitgekeken...

Je mag je trouwens ook gewoon ff voorstellen in het daarvoor bestemde topic :)
 
Ik ben een meid van 25 en heb vorig jaar mijn rijbewijs gehaald. Ik wil nu graag een motor kopen om lekker mee te toeren, geen hoge snelheden ondanks mijn naam :) Mijn voorkeur gaat uit naar een chopper/custom. Zijn dit soort motoren wel wat voor mij ?? Of toch liever een sportieve toerfiets ???
Je hebt gelest op een shadow... Beviel dat? Ook op de snelweg? Vond je het ding lekker sturen? Soepel de hoek om, lekker remmen enzo?

Dan look no further, koop een Shadow... Duur in aanschaf, maar goed, redelijk vlot & waardevast...

Een toersportje remt beter, stuurt met meer gemak en rijdt comfortabeler... Zeker op lange stukken kan de zithouding & de wind vermoeiend werken op een chopper... Geen eigen ervaring, maar een collega die een Shadow heeft was na plm. 80 kilometertjes (legaal) snelwegrijden toch minder fit dan ik op m'n ZX-6R... En da's toch echt een vermoeiender fietsje qua houding enzo dan een ZZR1200, om maar wat te noemen... Aan de andere kant nodigt een toersport weer meer uit tot hardrijden, wat niet niet wil... Je ervaart gewoon minder van het klassieke motorrijden omdat er meer wordt weggefilterd... Minder wind, minder vliegjes, minder trillingen, etc...

De eindconclusie blijft: Het ligt aan je persoonlijke voorkeur... De een wil niet anders dan een mooie chopper, terwijl de ander een sport toer nog te onsportief vindt... Rij gewoon eens een fiets van je smaak uit de soorten die je het meeste liggen en kies dan uit welke soort fiets je wilt...

Ik zou eerder sport-toer kiezen dan chopper, omdat ik nu eenmaal liever snel & soepel stuur & van doorrijden hou... Maar met een toer-instelling is een chopper zoals een Kawa Vulcan 1500 ook vlot zat en puur genieten... Je moet er alleen met een andere instelling op gaan zitten... En dat kan je het beste zelf bepalen... :)

Succes met je keuze... :)
 
Snelle miep, gewoon proefritten gaan maken (altijd leuk :P )

Op een motor zitten zegt niet voldoende: customs zitten heerlijk de eerste minuten, maar na een tijdje rijden kunnen mensen toch last kriijgen van de onderrug en het zitvlak (om het zo maar te noemen).

Als ik jou zo hoor zou een sporttoerder ook tot de mogelijkheden kunnen horen...vergeet die niet in je rijtje mee te nemen. Er zou dan eens een wereld voor je open kunnen gaan...

Aanrader (puur persoonlijk)... Fazer600. Zou je toch eens moeten proberen, ze staan 2e hands overal.
 
Ik zou een GSX-R1000 nemen. :9

Maar ga es wat proefritten maken zou ik zeggen, weet je gelijk wat bij je past en wat je bevalt. :)

Maar dan met een toeren begrenzer op 3.000 toeren :?

;) *D

Ach..ik zou zeggen rij eens wat rond en koop wat je mooi vind. Later als je onze leeftijd krijgt snap je dat op een snelle fiets je meer plezier hebt }) Toeren is gewoon voor........ }) })
 
Duidelijk weer een BMW rijder,maar niet op zondag :r
Op dinsdag 02 juli 2002 01:34 schreef porky het volgende:hij dus!
'kzeg al niks meer.....
Zeg varken, kan je nou niet voor de verandering eens een vriendelijke opmerking plaatsen?
Laat mensen a.j.b. in hun waarde, of ze nou ss, chopper, tour rijden, of ze nou rood, wit of zwart zijn en of ze nou atheïst, christen of boeddhistisch zijn.
 
Snelle miep, misschien kun je wat antwoorden geven op de vragen van Lage CB en Mr. Hornet, dan kan je al redelijk zien wat voor motor jij zou willen hebben.
En gewoon gaan kijken naar wat je mooi vindt en dan proefrit maken om te zien of je het ook lekker vindt rijden.
 
He Snelle Miep, mischien is een mooie HOnda CX500 C zijspan iets voor je. :)
Ik moet de mijne nog kwijt. (geintje)

Ik zou gewoon een aantal proefritten gaan maken bij dealers en je goed laten informeren.

Wel zou ik een lijstje maken wat voor jou belangrijk is.
- wat is je budget
- ga je 4 seizoenen rijden of alleen zomers.
- ga je er mee op vakantie.
- wil je graag iemand achteropnemen ( bv je vriendje)

etc, zo kan je nog meer vragen toevoegen aan je lijstje.

en als je een motor particulier koopt, neem dan een technisch poersoon mee als dat nodig is (mischien ben je zelf een technisch wonder dan is dat natuurlijk niet nodig)

heel veel succes.
 
Ik ben een meid van 25 en heb vorig jaar mijn rijbewijs gehaald. Ik wil nu graag een motor kopen om lekker mee te toeren, geen hoge snelheden ondanks mijn naam :) Mijn voorkeur gaat uit naar een chopper/custom. Zijn dit soort motoren wel wat voor mij ?? Of toch liever een sportieve toerfiets ???

Kijk eens naar een Honda Magna / Shadow. De Magna V30 is die ik heb, een 500 cc. Goede en zuinige beginnersfiets en toch een beetje een 'snelle' chopper (het is een 4-cilinder).
Andere fijne fietsen zijn een Suzuki ER-5, Yamaha Virago en Kawasaki GPZ-500. Beetje lichte motoren allemaal, maar als het je eerste is dan doe je er wel goed aan.

Advies is trouwens om eerst een tweedehands te kopen. Mocht je deze in de prak rijden (hoop het niet voor je), dan ben je blij dat het geen nieuwe was. Tenzij je natuurlijk tegen vanalles verzekerd bent, maar ja... daar ga ik nu ff niet vanuit.

Maarreh... hoeveel wil je uitgeven? Wat is je budget?

En waarom heb je je foto eigenlijk als attachment toegevoegd :?
 
Op dinsdag 02 juli 2002 09:50 schreef Tensive het volgende:Andere fijne fietsen zijn een Suzuki ER-5, Yamaha Virago en Kawasaki GPZ-500. Beetje lichte motoren allemaal, maar als het je eerste is dan doe je er wel goed aan.


En waarom heb je je foto eigenlijk als attachment toegevoegd :?

Om jou van je stuk te brengen, al ben je wel wat motoren vergeten te noemen zoals;
* Honda XJ 600S Diversion
* Kawasaki CB-1
* BMW-Blade
Om er maar wat te noemen ;)

ER 5 = Kawasaki, maar dat wist je natuurlijk best wel eigelijk })
 
Om jou van je stuk te brengen, al ben je wel wat motoren vergeten te noemen zoals;
* Honda XJ 600S Diversion
* Kawasaki CB-1
* BMW-Blade
Om er maar wat te noemen ;)

ER 5 = Kawasaki, maar dat wist je natuurlijk best wel eigelijk })

Hmmm.. het is nog vroeg, eh :) Kwam dus niet door de foto (denk ik) ;)

Laat ik het eens corrigeren : Suzuki GS500E (Slingshot).

Dat zou me wel een heel unieke verschijning lijken! :P
 
Op dinsdag 02 juli 2002 10:32 schreef Tensive het volgende:Hmmm.. het is nog vroeg, eh :) Kwam dus niet door de foto (denk ik) ;)

Laat ik het eens corrigeren : Suzuki GS500E (Slingshot).Dat zou me wel een heel unieke verschijning lijken! :P

Moet je wel complimenteren dan voor het in ongeveer een half uur later, op zo'n wakkere wijze,
het veranderen naar een GS500E, Slingshot nog wel.
Knap hoor.

En dit was 1 van de wakkerste zinnen van LCB-tje ;)
 
Moet je wel complimenteren dan voor het in ongeveer een half uur later, op zo'n wakkere wijze,
het veranderen naar een GS500E, Slingshot nog wel.
Knap hoor.

En dit was 1 van de wakkerste zinnen van LCB-tje ;)

[me]Tensive is een koffiewonder ;)
[/me]

Tja, ik doelde dan wel op de ER5, maar kawa stond al in het rijtje.
 
He snelle miep, zou een Fazer 600 niks voor je zijn. Ziet er sportief uit, is een toerfiets en is goedkoop in onderhoud. (bedankt motor tv :} )

Misschien is het ook wel wat voor mij als ik later geen geld heb voor een R6, je weet maar nooit :?
 
He snelle miep, zou een Fazer 600 niks voor je zijn. Ziet er sportief uit, is een toerfiets en is goedkoop in onderhoud. (bedankt motor tv :} )

Hoef je niet te bedanken hoor. Motor tv :j

Kennis van ervaren rijders is belangrijker dan 1 of ander verkoopmokkel op tv, en ook daar wordt de Fazer positief beschreven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan