Welke motor ??? please advies.....

snelle miep

Rookie
1 jul 2002
10
0
Ik ben een meid van 25 en heb vorig jaar mijn rijbewijs gehaald. Ik wil nu graag een motor kopen om lekker mee te toeren, geen hoge snelheden ondanks mijn naam :) Mijn voorkeur gaat uit naar een chopper/custom. Zijn dit soort motoren wel wat voor mij ?? Of toch liever een sportieve toerfiets ???


 
Laatst bewerkt:
Of dat soort motoren iets voor jou is, is helemaal aan jou natuurlijk.
Neem aan dat je een eigen mening heb en een beetje weet wat je wil.

Of is het zo dat als iemand zegt dat je een Shadow moet kopen omdat...je dat ook doet.

Ga naar een dealer en ga proefritjes maken op diverse fietsen.

En weeg af wat je wil met je fiets...
 
gewoon proefritten maken op verschillende fietsen...je kunt iets wel helemaal te gek vinden, maar als je er dan op gereden hebt kan t gruwelijk tegenvallen...en andersom natuurlijk ook :)
 
lijkt me dat als je je tot dat soort motoren aangetrokken voelt ze zeker wat voor je zijn. Waarom niet? Elke fiets is een fiets voor iemand als hij/zij hem gaaf/mooi/handig/weet ik veel wat vind.

Ik kan me alleen voorstellen dat als je er elke dag mee door de file moet dat dan een toerfiets wat makkelijker is, maar goed, ik heb nu al 20000 km op een racer gereden en dat kan ook, ook op de snelweg tussen de file door. Alhoewel het niet de meest relaxte zitpositie is.

Ik weet niet hoe lang je bent, maar meestal zijn choppers wat lager, dus dat is vaak handig als vrouw, maar als je 1m78 bent pas je vast ook op een off-road.

Ga lekker kijken bij motorzaken en bij motorrijden en dan vind je vanzelf wel het soort motor dat jij gaaf vind en dat past dan ook bij je. En natuurlijk kan dat altijd veranderen, daarom zou ik zeker wat proefrijden. Heb je vrienden die rijden? dat is nl erg makkelijk.
 
ik zou er een met 2 wielen nemen en een stuur...

aan dit soort vragen heb je dus echt helemaal niks

wees eens wat duidelijker, heb je al eens proef gereden /waar heb les op gehad /beviel dit enz.
 
Ik zou een GSX-R1000 nemen. :9

Maar ga es wat proefritten maken zou ik zeggen, weet je gelijk wat bij je past en wat je bevalt. :)
 
[quote}

aan dit soort vragen heb je dus echt helemaal niks

wees eens wat duidelijker, heb je al eens proef gereden /waar heb les op gehad /beviel dit enz.
[/quote]

Lijkt me dat je wel wat vrouvriendelijker mag worden, ik heb er nl de ballen verstand van.
Maar goed omdat je het vroeg, ik heb les gehad op een Honda Shadow 500 en nee ik heb nog niet proef gereden
 
ik zou er een met 2 wielen nemen en een stuur...

aan dit soort vragen heb je dus echt helemaal niks

wees eens wat duidelijker, heb je al eens proef gereden /waar heb les op gehad /beviel dit enz.
3 Mensen die voor jou posten konden er anders wel wat mee.
Ze zei toch chopper. Maar misschien toer. Dan is het toch duidelijk dat ik mijn mooie CBR400RR nooit aan haar kan verkopen ;) :P

PS: Snelle miep: die opmerking heeft ws helemaal niks te maken met het feit dat je een vrouw bent hoor. Meer dat hij het niet helemaal begreep en dat was ook zo geweest als je een man was geweest.
 
Tja, hoe lang ben je?

Is ook wel van belang lijkt me...

Anyway, ken je niemand met een motor? Die kan je vast meer vertellen omdat die ook jou wat beter kent...

Waarchijnlijk zullen een hoop mensen de motor proberen "aan te smeren" die zij in hun bezit hebben....

Ahum, zelf heb ik dus een VFR750F uit '95 en die bevalt prima... Een vlotte motor die lang kan rijden op een tankje...

om het maar bij Honda te houden, zou een CBR600F niets voor je zijn? Een vlotte motor, niet al te zwaar...

Eh, je moet echt iets meer over jezelf vertellen wanneer je een goed advies wilt hebben...

Ben zelf niet kapot van poetsen en zo, een fiets met veel chroom is dus niets voor mij...

We horen het wel!
 
[quote}

aan dit soort vragen heb je dus echt helemaal niks

wees eens wat duidelijker, heb je al eens proef gereden /waar heb les op gehad /beviel dit enz.

Lijkt me dat je wel wat vrouvriendelijker mag worden, ik heb er nl de ballen verstand van.
Maar goed omdat je het vroeg, ik heb les gehad op een Honda Shadow 500 en nee ik heb nog niet proef gereden
[/quote]

Niet eens zo gek dus me Shadow voorbeeld ghehe })

Stel jezelf de vragen:
* Wil ik doorrijden of ga ik mooiweerijdster zijn?
* Wil ik voornamelijk toeren of ook veel snelweg?
* Wil ik een sjopsjop of niet?
* Wil ik comfort of maakt het niet uit, as ik maar een fiets heb met zadel?
* Wil ik veel km-s maken?
* wil ik een snel optrekkende fiets of mag minder ook?
* Wil ik onder de 150 km p/u blijven?
* Wat heb ik te besteden?
* Wil ik een oude of juist jongere fiets?

Vast nog meer te bedenken...
 
3841

Hallo Snelle Miep.

Gewoon wat motorzaken af gaan en eens rustig gaan kijken (en zitten). Als je enkele modellen op het oog hebt dan ga je proefrijden. En zo 'werk' je dus toe naar een evt motor.
In ieder geval veel succes :]
 
de yamaha Bulldog vind ik een mooie mengeling van custum en toer. ook makkelijk te berijden lijkt mij....(?)
(zie bijlage)

maar proefrijden is idd. de beste zoniet enigste manier om uit te vinden wat je mooi en lekker vind rijden

sucses

Bijlage: 9_ff.jpg
 
ok... ik zal het ff anders verwoorden

* Wat voor motor heb je les gehad ?
* Hoe beviel deze motor ?
* Heb je al iets in je hoofd dat je aanstaat ?
* Ben je lang/dun/klein/groot
* enz....

Je moet bij jezelf ten rade gaan wat voor motor type je mooi vind, vervolgens ga je in deze range kijken

bijv.

chopper:

Honda Shadow 500 / 700
Yamaha Virage 535
Suzuki Intruder 700
Kawasaki Vulcan 500

Naked:

Honda CB 500
Honda CB 600
Yamaha Diversion
Suzuki GS500
Kawasaki ER5

enz.

koop anders eens een boek waar alle modellen in staan of loop een showroom in

ps. ik vrouw onvriendelijk ... DACHT HET NIET !!!!
 
Als je budget niet zo hoog is, dan kan ik je een klassieker aanraden. Dan moet je alleen wel een beetje verstand hebben (of kweken) van motoren. Je moet geen twee linker handen hebben. :)
 
Honda Shadow zijn leuke choppers, niet te duur en vaak weinig onderhouds

Ik zou wel voor een 700 of 750 gaan aangezien een 500 snel "te langzaam" aanvoelt
 
Ik ben een meid van 25 en heb vorig jaar mijn rijbewijs gehaald. Ik wil nu graag een motor kopen om lekker mee te toeren, geen hoge snelheden ondanks mijn naam :) Mijn voorkeur gaat uit naar een chopper/custom. Zijn dit soort motoren wel wat voor mij ?? Of toch liever een sportieve toerfiets ???

ik zou gaan voor een honda cb 600.

Volgens mij meer dan 100 pk, en ding weegt niet al te veel. Als je een beetje leert rijden rijd je die mannen hier gewoon in de bocht buitenom voorbij.......

groeten Jan
 
Sluit me bij de meesten hier aan.

Gewoon kijken wat je mooi vindt en dan proefrijden.Dan merk je vanzelf wel of ie goed past.
Ik zou igg niet met pk-monsters beginnen , maar dat gaf je zelf ook al aan.Tenzij je jezelf goed kunt beheersen.
En niet zo snel beledigd zijn , het is echt niet kwaad bedoeld hoor. Er zijn al genoeg mensen op dit forum die nogal snel op hun teentjes getrapt zijn, dus pas op.
Verder veel succes met het uitzoeken van je motor en als je een vraag hebt over een motor dan weet je het forum te vinden.
Heb je er een uitgekozen dan willen we er natuurlijk wel pictures van zien.
 
ik zou gaan voor een honda cb 600.

Volgens mij meer dan 100 pk, en ding weegt niet al te veel. Als je een beetje leert rijden rijd je die mannen hier gewoon in de bocht buitenom voorbij.......

groeten Jan

er zijn ook mannen met een CB600 }) :9

hij heeft niet meer 100 pk maar 95 pk en stuurt inderdaad als een scheermes

voor de duidelijkheid ff een pic

3564
 
Sluit me bij de meesten hier aan.

Gewoon kijken wat je mooi vindt en dan proefrijden.Dan merk je vanzelf wel of ie goed past.
Ik zou igg niet met pk-monsters beginnen , maar dat gaf je zelf ook al aan.Tenzij je jezelf goed kunt beheersen.
En niet zo snel beledigd zijn , het is echt niet kwaad bedoeld hoor. Er zijn al genoeg mensen op dit forum die nogal snel op hun teentjes getrapt zijn, dus pas op.
Verder veel succes met het uitzoeken van je motor en als je een vraag hebt over een motor dan weet je het forum te vinden.
Heb je er een uitgekozen dan willen we er natuurlijk wel pictures van zien.
DIE NAAM EN ICOON STOORT :( :( :( :( :( :( :( :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan