welke motor probeerde jou eruit te trekken

Ik stond laatst naast zo’n electrische motor. Ik trok vlot op en reed naar Italië. Hij was snel weg, maar na 200 km moest hij aan de lader, nooit meer teruggezien _O-
 
Een auto van maar 1200kg, dat is oftewel een sport(ieve) auto, oftewel een uitgebeende auto.
En met dat lage gewicht is 172pk best aardig, en (eens op snelheid) niet moeilijk om een 400cc bike aan te kunnen.
Over wat voor een auto ging het eigenlijk?

Oftewel gewoon niet zo'n grote auto...
 
Een auto van maar 1200kg, dat is oftewel een sport(ieve) auto, oftewel een uitgebeende auto.
En met dat lage gewicht is 172pk best aardig, en (eens op snelheid) niet moeilijk om een 400cc bike aan te kunnen.
Over wat voor een auto ging het eigenlijk?

VP Commodore. Tot 100km/h zijn die behoorlijk rap, daarna een stuk minder, Buick 3800 V6

Ik zie trouwens net dat zo'n ding 1330kg weegt. Ik dacht altijd dat ie wat lichter was.
 
Laatst bewerkt:
Ik stond laatst naast zo’n electrische motor. Ik trok vlot op en reed naar Italië. Hij was snel weg, maar na 200 km moest hij aan de lader, nooit meer teruggezien _O-


Ik bracht mijn electrische motorfiets naar de dealer voor groot onderhoud, was klaar met een paar tientjes.
 
Ik reed op een Energica Ego en naast mij stond een GSXR1000K5, hij was kansloos, bij het volgende verkeerslicht probeerde hij het weer, maar weer kansloos en bij het laatste licht deed hij zijn vizier open en riep mij toe dat ik een homo ben op een elektrische motor, weer kansloos.
Tsja, met twee keer zoveel koppel bij elk toerental en niet hoeven te schakelen is vrijwel elke motorfiets kansloos tegen de Energica. Maar dat willen de tegenstanders niet geloven totdat ze het proberen.....

Vanaf 2019 ook een electrische klasse bij de MotoGP hoorde ik dit weekend. Met 300Nm moet dat best van zijn plek komen.....
 
vanochtend motorscootertje, Yamaha Tmax volgens mij 2016/2017.
moest me best doen om hem bij te houden, was niet sneller.
volgens mij was hij ook wel onder de indruk want ik kreeg een handje toegezwaaid.
denk ook wel dat hij volgas ging.

is een leuk ochtendritje zo.
 
moest even zoeken wat het was. O-)

Mooi ding :Y

Hoeveel kilometer enkel rit is er mogelijk ?


Het is de fijnst rijdende motor waar ik ooit mee heb gereden.
Actieradius is niet veel, tussen de 80 en 175 km in.
Fabriek geeft 200km op maar dat ga je gewoon niet redden, stadsgebruik haal je heel ruim de 200km, geen snelweg.
Acceleratie en koppel is enorm.
Bij fastned duurt het laden ( helemaal leeg ) rond de 15 min, en thuis aan het netstroom 3 uur.
Ik rij elke week 900 km woon/werk en per maand ben ik ongeveer €.350 tot €.400 aan fossiele brandstof kwijt, met de elektrische motor zal dat hooguit €.70 zijn.
Lange afstanden zijn geen probleem, ipv tanken moet je onderweg snelladen, maar het actieradius gaat komende jaren heel stork vooruit gezien de ontwikkeling.
Onderhoud is nihil, geen olie wisselen, geen kleppen stellen enz. Remmen gaan ook erg lang mee omdat je op de motor afremt en die enerie komt weer terug in de accu. De accu,s zal je nooit hoeven te vervangen, deze overleven zeker 2 a 3 keer de motorfiets, daarna gaan de accu,s hergebruikt worden in huishoudens waar met zonnepanelen deze accu,s weer worden opgeladen, op een volle lading kan je 5 dagen je huishouden van stroom voorzien. Nu gaat de te veel aan energie van de zonnepanelen verloren en dan vang je alle energie op.
Het is een kwestie van omdenken omdat we fossiele brandstof zo gewend zijn.
 
Met een elektrische motorfiets sta je met 10-0 achter en is elke mate van geslacht afwezig, zowel bij het voertuig als bij de bestuurder.
Bovendien kun je er geen lange ritten mee maken, mijns inziens het enige doel van een motorfiets.


Vandaar dat de meeste motorrijders niet meer dan 2 a 3 duizend kilometers maken per jaar??
En met een elektrische motor kan je ook lange reizen maken, ipv tanken ga je opladen bij de vele snellaadstations in heel europa.
Na een kwartier is die weer vol, of als je ergens gaat eten dan ga je ook even stekkeren, dat vergroot je actieradius, wen er maar aan dit gaat toch een beetje de toekomst worden.
 
Het is de fijnst rijdende motor waar ik ooit mee heb gereden.
Actieradius is niet veel, tussen de 80 en 175 km in.
Fabriek geeft 200km op maar dat ga je gewoon niet redden, stadsgebruik haal je heel ruim de 200km, geen snelweg.
Acceleratie en koppel is enorm.
Bij fastned duurt het laden ( helemaal leeg ) rond de 15 min, en thuis aan het netstroom 3 uur.
Ik rij elke week 900 km woon/werk en per maand ben ik ongeveer €.350 tot €.400 aan fossiele brandstof kwijt, met de elektrische motor zal dat hooguit €.70 zijn.
Lange afstanden zijn geen probleem, ipv tanken moet je onderweg snelladen, maar het actieradius gaat komende jaren heel stork vooruit gezien de ontwikkeling.
Onderhoud is nihil, geen olie wisselen, geen kleppen stellen enz. Remmen gaan ook erg lang mee omdat je op de motor afremt en die enerie komt weer terug in de accu. De accu,s zal je nooit hoeven te vervangen, deze overleven zeker 2 a 3 keer de motorfiets, daarna gaan de accu,s hergebruikt worden in huishoudens waar met zonnepanelen deze accu,s weer worden opgeladen, op een volle lading kan je 5 dagen je huishouden van stroom voorzien. Nu gaat de te veel aan energie van de zonnepanelen verloren en dan vang je alle energie op.
Het is een kwestie van omdenken omdat we fossiele brandstof zo gewend zijn.
15 min?
Wow, das snel. Sta ik van te kijken.
 
Ik reed op een Energica Ego en naast mij stond een GSXR1000K5, hij was kansloos, bij het volgende verkeerslicht probeerde hij het weer, maar weer kansloos en bij het laatste licht deed hij zijn vizier open en riep mij toe dat ik een homo ben op een elektrische motor, weer kansloos.
Vanaf €32.000 :o
 
Als je hem zelf moet betalen wel jah. Maar als zzp'er kost ie minder dan 30% daarvan.... Tel daarbij geen benzine en een fractie onderhoudskosten, en je hebt een goedkope ww-fiets waarmee je ook nog een testosteron-sukkeltje kan pesten op een of andere 13-in-eendozijn-1000 ;)
 
Actieradius is niet veel, tussen de 80 en 175 km in.

En dan erger ik mij er al aan dat ik met mijn bmw K baksteen maar 300km op een volle tank kan rijden. :X
Baal er al van dat als ik vanuit het noorden naar mijn ouders in het westen rij dat ik ergens onderweg weer tanken moet. Ben je zo weer 10 minuten extra reistijd kwijt. |(
En heel veel extra geld want tank altijd in Duitsland en dat scheelt minimaal 15ct/l plus dat ik dan de nederlandse (r)overheid verplicht moet sponsoren. :( Terwijl die toch niks nuttigs met mijn belastingcenten doen |(

Koekblik baksteen loopt alleen op lpg en daar is de actieradius ook maar 350km van op een volle tank en daar loop ik ook altijd over te mopperen. :(

Wil gewoon minimaal 500km op een volle tank kunnen rijden. :t
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan