Sphyrnidus
MF veteraan
Ik stond laatst naast zo’n electrische motor. Ik trok vlot op en reed naar Italië. Hij was snel weg, maar na 200 km moest hij aan de lader, nooit meer teruggezien
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een auto van maar 1200kg, dat is oftewel een sport(ieve) auto, oftewel een uitgebeende auto.
En met dat lage gewicht is 172pk best aardig, en (eens op snelheid) niet moeilijk om een 400cc bike aan te kunnen.
Over wat voor een auto ging het eigenlijk?
Een auto van maar 1200kg, dat is oftewel een sport(ieve) auto, oftewel een uitgebeende auto.
En met dat lage gewicht is 172pk best aardig, en (eens op snelheid) niet moeilijk om een 400cc bike aan te kunnen.
Over wat voor een auto ging het eigenlijk?
En bij het daarop volgende verkeerslicht was je accu leeg?
Ik stond laatst naast zo’n electrische motor. Ik trok vlot op en reed naar Italië. Hij was snel weg, maar na 200 km moest hij aan de lader, nooit meer teruggezien
Tsja, met twee keer zoveel koppel bij elk toerental en niet hoeven te schakelen is vrijwel elke motorfiets kansloos tegen de Energica. Maar dat willen de tegenstanders niet geloven totdat ze het proberen.....Ik reed op een Energica Ego en naast mij stond een GSXR1000K5, hij was kansloos, bij het volgende verkeerslicht probeerde hij het weer, maar weer kansloos en bij het laatste licht deed hij zijn vizier open en riep mij toe dat ik een homo ben op een elektrische motor, weer kansloos.
Ik bracht mijn electrische motorfiets naar de dealer voor groot onderhoud, was klaar met een paar tientjes.
moest even zoeken wat het was.
Mooi ding
Hoeveel kilometer enkel rit is er mogelijk ?
Met een elektrische motorfiets sta je met 10-0 achter en is elke mate van geslacht afwezig, zowel bij het voertuig als bij de bestuurder.
Bovendien kun je er geen lange ritten mee maken, mijns inziens het enige doel van een motorfiets.
15 min?Het is de fijnst rijdende motor waar ik ooit mee heb gereden.
Actieradius is niet veel, tussen de 80 en 175 km in.
Fabriek geeft 200km op maar dat ga je gewoon niet redden, stadsgebruik haal je heel ruim de 200km, geen snelweg.
Acceleratie en koppel is enorm.
Bij fastned duurt het laden ( helemaal leeg ) rond de 15 min, en thuis aan het netstroom 3 uur.
Ik rij elke week 900 km woon/werk en per maand ben ik ongeveer €.350 tot €.400 aan fossiele brandstof kwijt, met de elektrische motor zal dat hooguit €.70 zijn.
Lange afstanden zijn geen probleem, ipv tanken moet je onderweg snelladen, maar het actieradius gaat komende jaren heel stork vooruit gezien de ontwikkeling.
Onderhoud is nihil, geen olie wisselen, geen kleppen stellen enz. Remmen gaan ook erg lang mee omdat je op de motor afremt en die enerie komt weer terug in de accu. De accu,s zal je nooit hoeven te vervangen, deze overleven zeker 2 a 3 keer de motorfiets, daarna gaan de accu,s hergebruikt worden in huishoudens waar met zonnepanelen deze accu,s weer worden opgeladen, op een volle lading kan je 5 dagen je huishouden van stroom voorzien. Nu gaat de te veel aan energie van de zonnepanelen verloren en dan vang je alle energie op.
Het is een kwestie van omdenken omdat we fossiele brandstof zo gewend zijn.
Vanaf €32.000Ik reed op een Energica Ego en naast mij stond een GSXR1000K5, hij was kansloos, bij het volgende verkeerslicht probeerde hij het weer, maar weer kansloos en bij het laatste licht deed hij zijn vizier open en riep mij toe dat ik een homo ben op een elektrische motor, weer kansloos.
Actieradius is niet veel, tussen de 80 en 175 km in.