Welke motor....topic nr. 3.987.9873.12991

Buellbloke

Gedigitaliseerde lul
27 jan 2011
9.541
4.192
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe straatmotor.

Ik heb nu een GSX1100 EF turbo, een Harley Davidson FLH, Harley Davidson FXE project en een KTM 890 Adventure R.

De GSX is puur een speeltje, volkomen nutteloos op straat.

De FLH is heerlijk om mee rond te ploffen maar dermate traag en onhandig dat ik daar niet altijd zin in heb.

De FXE is nog niet af, maar al was 'ie dat wel: is ook puur voor de leuk, kun je weinig mee.

De 890 is verworden tot rallymotor, en ook niks om mee te rijden op straat.

KTM 500 EXC-F staat op de planning, maar is al helemaal niks voor op straat.

Lang verhaal kort: er moet een straatmotor bij komen.

Wat ik ermee wil doen is ff snel naar de stad, rondje rondweg doen, naar kantoor en op vakantie, gewoon allround gebruik dus.

Ik overwoog eerst een KTM 990 Adventure R, want zit goed, praktisch, kan ik ook mee offroad, fijne motor voor vakanties, maar ik vrees dat de neiging om daar weer aan te gaan lopen schroeven vrij groot is aangezien ik nu ook al de 990 van mij maat aan het ombouwen ben tot rallykanon...

Dus beter van niet.

BMW K1300R heb ik altijd wel een apart ding gevonden en schijnt zowel prima kilometervreter te zijn alsook ragijzer, maar ik hou niet echt van viercilinders...

KTM SaS 1290 heb ik ook al gehad, wel dik en snel maar...is het toch ook niet helemaal op de een of andere manier.

Ik heb dus echt geen idee wat voor iets te doen...misschien dat jullie een suggestie hebben waar ik zelf niet op kom, vandaar dit topic.

Budget heb ik niet echt, maar niks achterlijk duurs.

Oh, en geen rode Hayabusa want daar heb ik al op gelest :+
 
Toevallig vandaag ff op een mt-09 Tracer gezeten, zat wel ok en zag er wel ok-isch uit maar werd er niet echt blij van ofzo...

Ik zag ergens een GTR1400 voorbij komen, lelijk, maar wel erg makkelijk en comfortabel naar Italië blazen...maar verder niet erg inspirerend.
 
Toevallig vandaag ff op een mt-09 Tracer gezeten, zat wel ok en zag er wel ok-isch uit maar werd er niet echt blij van ofzo...

Ik zag ergens een GTR1400 voorbij komen, lelijk, maar wel erg makkelijk en comfortabel naar Italië blazen...maar verder niet erg inspirerend.
Tracer is het praktischere/suffere broertje van de normale MT09, die zou voor mijn gebruik ook eigenlijk beter zijn... maar goed. :')
Maar je moet er mee rijden! Dan kom je er achter hoe lekker licht hij is, met een actieve zithouding en een heerlijk blok. Maar als hij je niet aanstaat lekker verder kijken uiteraard, er is zoveel leuks te koop.
 
Tracer is het praktischere/suffere broertje van de normale MT09, die zou voor mijn gebruik ook eigenlijk beter zijn... maar goed. :')
Maar je moet er mee rijden! Dan kom je er achter hoe lekker licht hij is, met een actieve zithouding en een heerlijk blok. Maar als hij je niet aanstaat lekker verder kijken uiteraard, er is zoveel leuks te koop.
Misschien goed om te vermelden dat ik altijd wel neig naar wat langere en zware motoren...vind ik fijner sturen en ben gewend aan lompe zware motoren, dus dat klopt op de een of andere manier beter.

Vind het echt lastig, wat je zegt: er is enorm veel leuks te koop maar het juiste vinden lijkt met de jaren alleen maar moeilijker te worden...

Ik weet heel goed wat ik niet wil, maar wat wel...da's een stuk lastiger!
 
Ik ben juist van een zware lange Triumph Sprint ST 1050 naar de MT gegaan omdat een korte lichte motor beter bij mijn gebruik past op de provinciale weg en in de bebouwde kom, maar dan wel met een sterk blok er in! Voor langere stukken heb ik ook andere zwaardere motoren staan maar dat looiige zit me in de weg op het korte werk.

We kijken dus duidelijk naar andere eigenschappen. :Y
 
Ducati Multistrada?

Of Hypermotard om mee naar je werk te vegen? Voor vakantie iets minder geschikt denk ik
 
Godskolere, dat een rookie hier advies vraagt ok, maar een veteraan?:?
 
Godskolere, dat een rookie hier advies vraagt ok, maar een veteraan?:?
Ik vraag niet zozeer advies, maar meer ideeën.

Na meer dan dertig jaar rijden en god weet hoe veel motoren, zie ik het gewoon ff niet meer en wie weet dat hier iemand iets noemt dat voldoet, waar ik zelf nooit op zou komen.
 
Ducati Multistrada?

Of Hypermotard om mee naar je werk te vegen? Voor vakantie iets minder geschikt denk ik
Multistrada is een optie! Geen idee alleen of dat een beetje zit voor de langere mens, maar daar kom ik gauw genoeg achter!

Hypermotard heb ik altijd al erg leuk gevonden, maar te eenzijdig. Heerlijk om mee te vegen, maar niet ideaal voor verre reizen.
 
BMW R1200R? 2 cilinder naked alleskunner

Tracer 900 heb ik ook wel is op gereden maar als je voorkeur langere zware motoren is is een Tracer waarschijnlijk niet de motor voor jou. De KTM 990 SMT vond ik een stuk prettiger, voelde een stuk stabieler aan. Ook een optie, is ook niet zo makkelijk om te ombouwen tot rallykanon tov de 990 adv r :9
 
Multistrada is een optie! Geen idee alleen of dat een beetje zit voor de langere mens, maar daar kom ik gauw genoeg achter!

Hypermotard heb ik altijd al erg leuk gevonden, maar te eenzijdig. Heerlijk om mee te vegen, maar niet ideaal voor verre reizen.
 
Ik vraag niet zozeer advies, maar meer ideeën.

Na meer dan dertig jaar rijden en god weet hoe veel motoren, zie ik het gewoon ff niet meer en wie weet dat hier iemand iets noemt dat voldoet, waar ik zelf nooit op zou komen.
Puur als gebruiksmotor.....misschien een Honda NC750?

Of een snelle motorscooter 🫣 ?
Ik heb zelf ook regelmatig een motorscooter voor erbij gehad en laat dat nou de tweewieler zijn die ik altijd als eerste pakte om snel naar de stad / werk te gaan of een boodschap te doen. Grote boodschap natuurlijk, want je zit er op als ware het een WC pot 😊
 
Op straat?

Ik zou voor een 400 gaan. Of een 690 duke of zo.

Hilarische bakken fun op wielen.
 
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe straatmotor.

Ik heb nu een GSX1100 EF turbo, een Harley Davidson FLH, Harley Davidson FXE project en een KTM 890 Adventure R.

De GSX is puur een speeltje, volkomen nutteloos op straat.

De FLH is heerlijk om mee rond te ploffen maar dermate traag en onhandig dat ik daar niet altijd zin in heb.

De FXE is nog niet af, maar al was 'ie dat wel: is ook puur voor de leuk, kun je weinig mee.

De 890 is verworden tot rallymotor, en ook niks om mee te rijden op straat.

KTM 500 EXC-F staat op de planning, maar is al helemaal niks voor op straat.

Lang verhaal kort: er moet een straatmotor bij komen.

Wat ik ermee wil doen is ff snel naar de stad, rondje rondweg doen, naar kantoor en op vakantie, gewoon allround gebruik dus.
Je begrijpt dat het een moeilijke keuze wordt want je hebt momenteel motoren met een specifiek doel.
En nu zoek je 1tje die alles kan, dat zal waarschijnlijk niet lukken.
Ff snel naar de stad en naar kantoor/op vakantie zijn tegenpolen van elkaar.

Kawasaki z1000sx is eens iets anders, wel een viercilinder.
Veel keuze in grotere 2cilinders heb je niet echt, die ook leuk/spannend zijn.
KTM 1290SAS zou alles doen wat je wil maar die bevalt je niet.
Een naked is geen optie vermoed ik, dan valt er al veel wel.
Misschien toch eens een gs1250 testrijden?
Een Yamaha fjr1300 is een goede reis/vakantie/werk motor maar effe naar de stad valt tegen.

Budget heb ik niet echt, maar niks achterlijk duurs.
Geen budget? Dan stel ik een yamaha ybr 125 voor.:+
 
Laatst bewerkt:
Honda VFR! (Sportief genoeg voor korte ritjes, en ook geschikt voor lange ritten… en ideaal als je geen keuze kan of wilt maken tussen een twee of viercilinder)
Suzuki SV650?
Aprilia Falco / Tuono?
Honda VTR?
 
Dank voor het meedenken en...nieuwe motor is gekocht!

MV Agusta Turismo Veloce Lusso:

- zeer hoog(!) hooligan gehalte;
- veel fijne opties en praktische zaken zoals verwarmd zadel, verwarmde handvatten, bluetooth module, koffers, opbergvakjes e.d.;
- comfortabel en redelijke windbescherming;
- goede tankrange met 22 liter inhoud.

Nadelen? Ja het is niet echt een mooie motor en alle kleurenstellingen zijn lelijk (dus ik laat 'm denk ik maar antracietgrijs spuiten), daarnaast zal het wel onbetrouwbaar zijn, maar ik heb nog nooit zoveel lol gehad op een praktische motor, dus fuck it.

Grote blij!
 
Lijkt me niets mis met die keuze.

1681597539653.png

1681597674166.png


Lelijk vind ik 'm in ieder geval niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan