Welke motor voor iemand met lang bovenlichaam?

wespa

MF'er
26 sep 2012
88
0
Beste mede-motorliefhebbers,

Momenteel ben ik in het bezit van een Honda NTV 650. Dit was mijn 2e motor die ik veelal gebruikte voor woon-werkverkeer en school (momenteel niet meer). Mijn 1e motor was een supermoto, maar omdat ik daar amper meer op reed heb ik die verkocht.

Laatst ging ik weer een ritje maken met een paar collega's. Ik met mijn NTV 650 die ik amper had gebruikt de afgelopen maanden. Maar ik was uiteraard de langzaamste want de rest had allemaal 1000cc of meer. Dus na het ritje besloten om weer een motor erbij te kopen voor de fun.

Na wat speurwerk op het internet was mijn keuze tussen de kawasaki Z1000 en Yamaha FZ1N. Dus ik naar de motorzaak om die twee uit te proberen. De motoren zaten aardig maar voelden heel klein aan.

Echter komt nu mijn probleem, er waren wat foto's gemaakt van mijn terwijl ik op die motoren zat. Toen ik de foto's terugkeek vond ik dat het er echt niet uit zag. Ik heb vergelijken met mijn benen een aardig lang bovenlichaam en ben 1,90m. Als ik de foto's terugzie lijkt het wel of ik op een minibike zit.

Dit is wel zo erg dat ik dus op zoek ga naar een andere motor. Wat zouden jullie aanraden voor iemand van 1,90m met een lang bovenlichaam en qua koppel en vermogen vergelijkbaar is met z1000/FZ1N?

Alvast bedankt.
 
Vmax , zzr1100 1200 1400, goldwing , hayabusa , gsx1400, cbr1300.. genoeg ?

Jij groot ?.. Goldwing lijkt nog een kreidler als ik er op zit .. _O- ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf 2 meter lang, en rij een moto morini corsaro. ik kan hier prima op zitten

Hij wil het optisch ook nog leuk houden , dat is z`n insteek .. ik kan ook prima op een pocket bike zitten .. O-)
maar daar gaat het hem niet om .. ;)
 
Ik ben slechts 1,87 m lang, maar mijn bovenlichaam is zo lang dat ik in veel auto's met mijn hoofd tegen het dak zit. Motoren geven geen problemen.
 
Ik ben slechts 1,87 m lang, maar mijn bovenlichaam is zo lang dat ik in veel auto's met mijn hoofd tegen het dak zit. Motoren geven geen problemen.


En anders stuurt jezus je wel weer terug naar beneden .. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf 2 meter lang, en rij een moto morini corsaro. ik kan hier prima op zitten

Hij wil het optisch ook nog leuk houden , dat is z`n insteek .. ik kan ook prima op een pocket bike zitten .. O-)
maar daar gaat het hem niet om .. ;)
:?

1200cc,140 pk,123 Nm :)
full



1.91 meter
 
Laatst bewerkt:
Mijn huisgenoot is ook behoorlijk lang, en die zit meer dan prima op een SV650. Misschien is het grotere broertje, de SV1000 iets?
 
Laatst ging ik weer een ritje maken met een paar collega's. Ik met mijn NTV 650 die ik amper had gebruikt de afgelopen maanden. Maar ik was uiteraard de langzaamste want de rest had allemaal 1000cc of meer. Dus na het ritje besloten om weer een motor erbij te kopen voor de fun.
In de bochten of alleen op de rechte stukken? :9
 
Dat is een motor voor geestelijke dwergen...

Hahaha, LOL _O- (die onthou ik)

Ontopic: ik rij met mijn 1.93m en ook lang bovenlijf op een Ducati monster.
Dat gaat, is krap maar wel veel lol.
Dan pas ik beter op m'n BMW K1100 maar daar is de funfactor veel minder.
Wel veel lekkerder toeren, dat wel.

Ik vind de suggestie van een Honda Blackbird geen gekke.
Stuk op gereden en zit gewoon goed. Stuurt ook erg makkelijk, herinner ik me.
En vermogen zat om ook je vrienden bij te houden :]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
MT-03, Hornet, CBR600rr, striple rs... het kan allemaal ;)

Zogenaamde zithoogte: 99.5cm (van zitting stoel tot topje schedel)
 
Als je redelijk groot bent zal je er ook groot uitzien op 'n motor, toch niets mis mee? Gewoon een motor kopen die goed zit en leuk rijd :]
 
Een wat ouwere naked ,zrx ,xjr ,gsx ,cb ,zijn toch wat lomper(lees groter) dan t nieuwere spul,
maar je kunt er wel goed met meekomen :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan