welke motor voor kleinere vrouw

TDMFUN

MF'er
8 mei 2008
44
0
Amersoort
jaja zoveelste topic over welke motor. Maar toch...

Mijn vriendin is op zoek naar haar -eerste- motor. Een belangrijke voorwaarde voor haar is dat ze goed met haar voeten op de grond kan als ze op de motor zit. Dat wil zeggen met haar volledige voeten op de grond.

We hebben al wat motoren bekeken maar het gros valt af omdat deze te hoog zijn.

Wat overblijft is de Yamaha diversion. Die heeft de juiste hoogte. Nu is dat op zich een prima motor om mee te beginnen maar vraag me af of er toch nog niet meer zijn.

Dus de vraag is zijn er nog andere motoren met een gelijke zithoogte?

Ook nog van belang:
niet minder dan 600cc en niet meer dan 750.
toermotor, rechte zithouding, niet te zwaar qua gewicht

iemand suggesties?
 
Suzuki Bandit 650
Yamaha Fazer
Honda CBF600

Weet niet hoe t is met zithoogte want heb geen flauw idee hoe lang je vriendin is.
 
jaja zoveelste topic over welke motor. Maar toch...

Mijn vriendin is op zoek naar haar -eerste- motor. Een belangrijke voorwaarde voor haar is dat ze goed met haar voeten op de grond kan als ze op de motor zit. Dat wil zeggen met haar volledige voeten op de grond.

We hebben al wat motoren bekeken maar het gros valt af omdat deze te hoog zijn.

Wat overblijft is de Yamaha diversion. Die heeft de juiste hoogte. Nu is dat op zich een prima motor om mee te beginnen maar vraag me af of er toch nog niet meer zijn.

Dus de vraag is zijn er nog andere motoren met een gelijke zithoogte?

Ook nog van belang:
niet minder dan 600cc en niet meer dan 750.
toermotor, rechte zithouding, niet te zwaar qua gewicht

iemand suggesties?
loop eens een motorzaak binnen en gewoon passen en kijken wat ze wil?
 
Yamaha fzr600 heeft een lage zithoogte en met zoeken kom je goede exemplaren tegen. En met 4-cilinder 600cc zijde zacht onderin het toerengbied/lict/ en toer....hmmmm iig de fzr heeft chemisch toilet zithouding.... ;)

Ik vind hem zelf net een brommer tov het echte werk..... |( :+
 
Laatst bewerkt:
Honda cb750.

Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem.... niet erg lange benen. Met de cb750 lukt het net (houdt niet over, eigenlijk zou een kleine aanpassing aan het zadel ideaal zijn maar het kan). Bijkomend voordeel: Dat ding rijdt zo verdomde makkelijk! Viel me meteen bij de eerste proefrit al op (koud van de lesbrommer). En als volwaardige 750 CC is het ook niet een motor die meteen al verveelt.
(Ook ik kan er plezier aan beleven. Dat ding stuurt zo vreselijk makkelijk en voelt zo betrouwbaar! Alleen mis ik het rauwe botte koppel van een twin, maar dat is mijn probleem)
 
Dank voor jullie reacties. Uiteraard zijn we ook bij motorzaken geweest, maar daar staan ook niet altijd alle modellen.

Budget is overigens max eur 3000.

Mijn vriendin is 1.76, maar dat zegt niet zoveel. Op mijn motor komt ze amper met haar voeten bij de grond, terwijl ik nog gebogen knieen heb als ik mijn met beide voeten op de grond sta. En ik ben ook 1,76.

Bandit en Fazer hebben we inderdaad ook naar gekeken. Maar de Fazer zat niet lekker. De Bandit zou wel een optie kunnen zijn.

CB 750 niet gezien, dus daar maar eens naar kijken.
 
ER-5/6, CBF600, of de voorloper: CBF500.
De ge-eigende lesmotoren inderdaad.

En daarnaast: elke motor is te verlagen.
Dus je kunt ook gewoon kijken wat ze mooi vindt,
en die dan (laten) verlagen.

Ook zijn er voor veel modellen verlaagde zadels te koop.
 
een CB500 in combinatie met een laag zadel = iedereen past erop, hoe klein zij ook mag zijn :)
 
Mijn vrouw (175 cm) zit perfect naked op haar suzuki gsx 750.

Die van mij zit perfect op 20 cm _O- :W ohja ook naked
Tlroost.jpg
citysign.jpg
 
Laatst bewerkt:
http://link.marktplaats.nl/168414785


Veel lager zwaartepunt dan zowel de fazer, als de bandit, daardoor uitstekend te bedienen door de wat kleinere mensen onder ons.

Bovendien Honda kwaliteit en onderhoudsinterval, m.a.w. op slijtagedelen na zal je nauwelijks kosten kwijt zijn aan onderhoud.
 
Laatst bewerkt:
Een ducati Supersport 400. Leuk, licht en exclusief. Wel wat kleine pitjes maar open pijpen helpen heel veel. Mooi machien om heel erg strak door de bocht te gaan. Als mijn vriendin haar rijbewijs haalt, dan koop ik haar er een. Als ze het niet leuk vindt, rijd ik er wel op.
De reden voor de 400 is dat ie erg beschaafd is. Een 600 is ook wel leuk en ook goed te rijden.
 
Laatst bewerkt:
jaja zoveelste topic over welke motor. Maar toch...

Mijn vriendin is op zoek naar haar -eerste- motor. Een belangrijke voorwaarde voor haar is dat ze goed met haar voeten op de grond kan als ze op de motor zit. Dat wil zeggen met haar volledige voeten op de grond.

We hebben al wat motoren bekeken maar het gros valt af omdat deze te hoog zijn.

Wat overblijft is de Yamaha diversion. Die heeft de juiste hoogte. Nu is dat op zich een prima motor om mee te beginnen maar vraag me af of er toch nog niet meer zijn.

Dus de vraag is zijn er nog andere motoren met een gelijke zithoogte?

Ook nog van belang:
niet minder dan 600cc en niet meer dan 750.
toermotor, rechte zithouding, niet te zwaar qua gewicht

iemand suggesties?
Rechte zithouding.

Een Guzzi V7 Classic.
 
Nu met foto.

750 CC, niet te zwaar, niet te veel vermogen. Laag gewicht, laag bij de grond. Rechte zithouding en iets aparts.

img02514-11.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan