Welke motor voor mij €3000-3500 dagelijks gebruik

Al eens gedacht aan een Pan European ST1100?

Een heerlijke toerfiets, voldoende vermogen, 4 cilinder, veel bescherming, cardan(geen gesmeer met ketting) en wat ook handig is, veel bergruimte om spullen mee te nemen.

Ik rij zelf de ST1100 en doe ook veel woon-werk verkeer.
Door dagelijks gebruik kun je de onderhouds interval ook verhogen.
Al met al een echte woon-werk motor en ook heerlijk om mee te toeren. *D

En in onderhoud wel goedkoper als een BMW. })

Groet,

Pieter

Heb je hier ervaring mee?? :( :(

K75RT (drie-cylinder, zuinig, betrouwbaar en niet duur in onderhoud).
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook eens naar een BMW r1100r. Die kun je vaak voor een redelijke prijs kopen en schelen qua uiterlijk niet zo heel veel met een veel jongere motor. Ik bedoel, tussen een 1100gs en een 1200gs zie je een groot verschil: de 1100 gs is duidelijk de oude motor.
Bij een 1100r is dat veel minder het geval: zo'n naked bike is veel tijdlozer, die ziet er nog veel frisser uit. Ik zag op mp een mooie blauwe... Inclusief koffers en windscherm voor 3500 euro.

Succes! :)
 
Ik heb nu:
Yamaha XJ 600 S Diversion met 33.000 op de klok.

Ik wil:
- meer vermogen
- minimaal dezelfde windbescherming
- zuinig op hoge snelheden
- comfortabel op hoge snelheden
- geen 'voorover'-zit

Mijn budget is:
3000-3500 euro

de Diversion die je nu hebt, hebt je denk ik ook niet voor niets gekocht.
Al eens gedacht aan een XJ900S Diversion? Met een cardan en evt koffers een ideale ww en vakantie motor.
En met een beetje zoeken houd je nog centjes in je zak ook!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de centjes en wil ze er ook aan uitgeven.
Dus kan ik iets beters/jongers/moderners kopen dan een div900 :)
Maar bedankt voor het meedenken
 
ok, dat is prima :)
Maar de laatste generatie DIv 900 is van 2002, dus dat is niet eens dramatisch oud. Maar het ontwerp is uiteraard wel van veel eerder.

ik denk dat je vooral eens moet gaan proefrijden.
Het verschil in karakter tussen een 2cilinder en een 4 cilinder is eigenlijk best groot en bepaald hoe je met de motor rijd en dat kan je het beste even uitproberen.

Verder heb je ook nog andere dingen die bijdrage aan het totaal plaatje: zadel, stand v/h stuur, windafleiding (een groot scherm is niet altijd beter)

succes met je keuze.
Ben benieuwd waar je op uit komt! :]
 
en ik denk dat de zithouding je niet zal bevallen

Ik denk dat een Vstrom je nog het best zal bevallen (of een TDM) maar een DL1000 voor 3500 euro die heb je niet helaas.

Bij een Bandit 600 kan je ook nog een redelijk recent model uitzoeken voor die prijs (2003/2004)
 
Terug
Bovenaan Onderaan