Welke motor voor mijn situatie?

jasonsmets

Rookie
30 jan 2022
4
0
Hi!

Ik ben op zoek naar mijn eerste motor, maar ik heb geen flauw idee waar ik op moet letten of wat bij mij past.

Gebruik:
- Dagelijks (woon-werk), komt neer op zo'n 500km per week.
- Tripjes naar het buitenland (vakantie)

Ik ben vrij jong (22) en beschik hopelijk over enkele weken over een A-rijbewijs met code 80, het moet dus nog wel een A2 zijn.

Welke motor of welk type motor zou goed bij deze situatie passen? Het moet gewoon een vrij normale, goed uitziende en fijne motor zijn.

Budget: €3.000 - €8.000

Ik hoor het graag!
 
Laatst bewerkt:
probeer iets in het tour/sporttour segment te zoeken, een fijne zithouding is voor zoveel km's per week wel handig, ook zoiets als abs, handvat/zadelverwarming is iets om naar te kijken ,en sowieso iets met een hoge ruit/windscherm bij zoveel km's en zoveel gebruik.
 
Hi!

Ik ben op zoek naar mijn eerste motor, maar ik heb geen flauw idee waar ik op moet letten of wat bij mij past.

Gebruik:
- Dagelijks (woon-werk), komt neer op zo'n 500km per week.
- Tripjes naar het buitenland (vakantie)

Ik ben vrij jong (22) en beschik hopelijk over enkele weken over een A-rijbewijs met code 80, het moet dus nog wel een A2 zijn.

Welke motor of welk type motor zou goed bij deze situatie passen? Het moet gewoon een vrij normale, goed uitziende en fijne motor zijn.

Ik hoor het graag!

Budget is wel een belangrijk ding.
 
Cb500x

A2
Comfortabel langere afstanden
Gunstig verbruik
Mogelijkheid tot bagage
Windbescherming
Wendbaar
Alle mogelijke opties beschikbaar om uit te breiden naar wens voor woon-werk/langere reizen
ABS


En valt binnen het budget zeker iets te vinden. Niet de meest spannende motor, wel een allrounder binnen A2 welke ontwikkeld is voor dat vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Tenere 660 / XTX 660
Dikste A2 brommer die niet genepen voelt.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij ook een goed advies, de Honda NC 750.
Bovendien ruimte om je helm op te bergen, waarbij andere motoren de benzinetank zit.
Ideaal als je op je werk komt.
honda.png
 
Hi!

Ik ben op zoek naar mijn eerste motor, maar ik heb geen flauw idee waar ik op moet letten of wat bij mij past.

Gebruik:
- Dagelijks (woon-werk), komt neer op zo'n 500km per week.
- Tripjes naar het buitenland (vakantie)

Ik ben vrij jong (22) en beschik hopelijk over enkele weken over een A-rijbewijs met code 80, het moet dus nog wel een A2 zijn.

Welke motor of welk type motor zou goed bij deze situatie passen? Het moet gewoon een vrij normale, goed uitziende en fijne motor zijn.

Budget: €3.000 - €8.000

Ik hoor het graag!
Hey Jason,

Dat klinkt als een leuke zoektocht! Zelf heb ik jaren geleden voor mijn motor moeten kiezen, met mijn lengte van 2 meter is dat nog best een dingetje. Uiteindelijk een naked bike geworden (niet de motor op m'n profielfoto). Superleuk op trips en tours, fantastisch voor in de bochten! Voor woon-werk zou het niet mijn voorkeur hebben omdat je altijd in de wind zit. Ook ben ik in de Ardennen en Duitsland geregeld onverharde paden tegen gekomen die ik niet kon verkennen. Kortom, elke motor heeft zo z'n voor en nadelen.

Dus ik ga gewoon de oudste reactie geven: Probeer alles!


Modbreak:

*knip* reclame is niet toegestaan, lees de regels even.



Succes met je zoektocht!

Groet,
Tim
 
Mijn dochtertjes (beiden 0) maken beiden een soort van kickstart beweging als ze in de box liggen.
Aangezien je ook nog vrij jong bent zou ik dus iets kiezen met een kickstart, want dat is blijkbaar het meest natuurlijke zodat je je snel thuis voelt.

Of anders zijn bovengenoemde motoren prima opties.
 
Ja leuk een kickstart,vooral in de zomer rond 30 graden en het ding niet wil starten})
 
Ja leuk een kickstart,vooral in de zomer rond 30 graden en het ding niet wil starten})
Och, zowel mijn brommer vroeger als mijn eerste motor (Kawa kLX 250) hadden kickstarter, beiden Japanse dingen, dus een a twee keer trappen ze doen het.
Ok, andere tijden misschien….
 
Och, zowel mijn brommer vroeger als mijn eerste motor (Kawa kLX 250) hadden kickstarter, beiden Japanse dingen, dus een a twee keer trappen ze doen het.
Ok, andere tijden misschien….
Ik heb diverse grote mannen en grote vrouwen met de tong op straat gezien,geheel bezweet omdat hun kickstart
motor niet wou starten🥵,dat waren zowel Europese,Amerikaanse en Japanse motoren:Y,KLX250 is natuurlijk geen motor maar
een veredelde brommer ;)
 
Ik heb diverse grote mannen en grote vrouwen met de tong op straat gezien,geheel bezweet omdat hun kickstart
motor niet wou starten🥵,dat waren zowel Europese,Amerikaanse en Japanse motoren:Y,KLX250 is natuurlijk geen motor maar
een veredelde brommer ;)
Als eerste motor was ik er maar wat trots op, kwa formaat en gewicht deed m’n brommer (Suzuki TS 50) er inderdaad niet veel voor onder.
Kwa snelheid had de Kawa best wat in huis, op de teller ca. 150, de Suzuki perste er met wind mee hooguit 85 - 90 km/h uit. (Rond 1990 deden we daar nog niet zo moeilijk over)
 
Ik heb diverse grote mannen en grote vrouwen met de tong op straat gezien,geheel bezweet omdat hun kickstart
motor niet wou starten🥵,dat waren zowel Europese,Amerikaanse en Japanse motoren:Y,KLX250 is natuurlijk geen motor maar
een veredelde brommer ;)
Vanaf 500 cc ééncilinders wordt het leuk :9
M'n RZ350 kan ik met de hand starten als hij op de brug staat zo makkelijk gaat dat.
 
Vanaf 500 cc ééncilinders wordt het leuk :9
M'n RZ350 kan ik met de hand starten als hij op de brug staat zo makkelijk gaat dat.
En dan te bedenken dat die l*llige 50cc scootertjes tegenwoordig (haast) allemaal een elektrische starter hebben…..
 
Kawa Versys 650 wordt ook wel eens als A2 aangeboden, lijkt me ook een lekkere allrounder. ABS en met een beetje geluk ook koffersetje en lekker kek kleurtje. Dat eerste model is ook nog wel lekker eigenzinnig qua looks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan