Welke motor voor mijn vader

LennV

MF'er
26 jul 2004
131
0
Biezelinge
Hallo mensen,

Goed nieuws: Mijn vader wil misschien ook gaan motorrijden.

Welke motor is het beste als het aan de volgende specificaties moet voldoen:

- Niet meer dan 600cc
- Toermotor, dus geen racer.
- Geen Harley Davidson en vergelijkbare modellen, geen chopper dus.
- Niet te modern, dus de fazers vallen af.
- Betrouwbaar.
- Liefst een Europees merk.
 
Hallo mensen,

Goed nieuws: Mijn vader wil misschien ook gaan motorrijden.

Welke motor is het beste als het aan de volgende specificaties moet voldoen:

- Niet meer dan 600cc
- Toermotor, dus geen racer.
- Geen Harley Davidson en vergelijkbare modellen, geen chopper dus.
- Niet te modern, dus de fazers vallen af.
- Betrouwbaar.
- Liefst een Europees merk.

full
 
Een mooie BMW LT oid? is dat niets?

Mijn vader heeft daar vele jaren met veel plezier op gereden.
Hij heeft toen een R1200C gereden voor twee jaartjes oid.
Nu laat hij een Honda F6c uit (de bmw was te langzaam.. 8-) )
 
europees merk?
dus dan duc monster, mv agusta brutale , bmw en...?budget? waarom geen cb600f? of iets in die richting
 
Mijn Pa heb net een nieuwe Fazer en die bevalt m uitermate goed.
Hij reed een Blackbird maar deze werd te zwaar voor 'm, bovendien rijdt ie steeds minder.
Die Fazer is een ideale oplossing, serieus veel motor voor relatief weinig geld, je pakt 'm makkelijk, je rijdt 'm makkelijk.
En bovendien vind ik 'm er lekker uitzien voor een "600tje"

:)
 
Betrouwbaar én Europees???? 600cc toermotor ??? Dat wordt knap lastig......

Waarom de motor niet te modern mag zijn ontgaat me eerlijk gezegd een beetje. Heb je het dan over uiterlijk, of moet het ding vering en remmen hebben uit het jaar kruik????

Ik zou, gezien de eisen, denken aan een Suzuki Bandit. Luchtgekoeld dus in die zin niet te modern, zeker betrouwbaar, niet te "racy", geschikt voor toeren maar ook nog een tikje sportief.
Je kunt ook nog denken aan een Kawasaki ZR7, daar geldt ongeveer hetzelfde voor, al is die nog wat minder "sportief", en de Yamaha Diversion.

En inderdaad, de Yamaha Fazer is écht een heerlijke fiets en zeer goed geschikt voor toeren. Wat is er tegen op moderne techniek???

Als het Europees en betrouwbaar moet zijn, zou je kunnen denken aan een BMW F650 scarver/Funduro (niet écht een toermotor) of misschien een BMW R850.
 
Triumph Bonneville?

2004%20BonnevilleMainSmall.jpg


is Europees en niet modern :P heeft alleen iets meer dan 600 cc maar is volgens mij toch niet vooruit te branden
 
Kawasaki ZZR600 :}

Perfecte toerfiets waar je als je er zin in hebt (en dat krijg je) ook best wel mee kan racen :}
 
Hij zit meer in de richting van Triumph en Jawa te denken,

trouwens, is Jawa nog een beetje een goed merk en zijn er nog genoeg onderdelen voor te krijgen?
 
Hij zit meer in de richting van Triumph en Jawa te denken,

trouwens, is Jawa nog een beetje een goed merk en zijn er nog genoeg onderdelen voor te krijgen?

[stookmodus]Natuurlijk, her en der over de weg verspreidt als er eentje voor je heeft gereden :+ [/stookmodus]

Dan zou ik eerder voor de Triumph Bonneville gaan, of wil 'ie echt een oldtimer? In dat geval lijkt me zo'n Sparta 250cc 2-takt ook wel leuk. Maar dat wordt ook wel veel sleutelen denk ik.

Mijn pa heeft laatst trouwens een Honda CBF600 gekocht, na voorheen op oude DKW'tjes 125 en 175 gereden te hebben. Is 'ie uitermate tevreden mee, daar kan 'ie in ieder geval mee rijden ipv sleutelen.
 
de Hyusong Comot 650 schijnt ook een leuk motortje te zijn. Staat hier wel ergens een topic over in MF. Is een naked bike voor het goedkope prijsje van rond de 6.000 euri

Heb me laten vertellen dat het hetzelfde blok is als die van de suzuki SV650, maar dat is alleen van horenzeggen, geen idee of het klopt.
 
Eh...nee. Is een eigen blok van Hyosung.

Oh.... en die Hyosung is ook niet direct het type toerfiets toch????
 
- Niet meer dan 600cc
- Toermotor, dus geen racer.
- Geen Harley Davidson en vergelijkbare modellen, geen chopper dus.
- Niet te modern, dus de fazers vallen af.
- Betrouwbaar.
- Liefst een Europees merk.

Zoiets voldoet aan ALLE specificaties
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan